flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану робти керівника апарату суду Насоненко Т.А. в частині організації роботи з персоналом

07 жовтня 2010, 12:19
АНАЛІЗ
стану роботи керівника апарату суду Насоненко Т.А.
в частині організації роботи з персоналом
 
Даний аналіз проведено відповідно до плану роботи Жмеринського міськрайонного суду на друге півріччя 2010 року.
Організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату.
Згідно наказу №22-к від 26.06.2008 року «Про призначення» Насоненко Т.А. призначено на посаду керівника апарату суду з 1 липня 2008 року.
Посадовою інструкцією керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду встановлені єдині засади діяльності, обсяг посадових обов’язків та основні вимоги щодо їх виконання, права та обсяг відповідальності особи, яка займає посаду керівника апарату суду; відповідно до неї керівник апарату суду є посадовою особою апарату Жмеринського міськрайонного суду, правовий статус якої визначається Законом України “Про державну службу”. У своїй роботі керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, іншими кодексами України, Законами України “Про судоустрій та статус суддів”, “Про державну службу”, “Про боротьбу з корупцією” та іншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, актами законодавства та нормативними документами, що регламентують діяльність судових органів та державної служби, Положенням про Державну судову адміністрацію України, Положенням про територіальні управління державної судової адміністрації, постановами колегії, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та відповідного територіального управління державної судової адміністрації, іншими нормативно-правовими актами та посадовою інструкцією. У питаннях організації і застосування методики проведення кадрової роботи та державної служби консультант керується рекомендаціями Головдержслужби, Мінпраці та соціальної політики та Пенсійного фонду України.
Керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність.
Управління проходженням справ – це процес, за допомогою якого суди виконують свою основну функцію. Управління проходженням справ сприяє забезпеченню судового процесу, належного з точки зору процесуального права, та рівного захисту для кожного позивача й відповідача. При правильному тлумаченні, Управління проходженням справ є абсолютною серцевиною судового менеджменту.
Керівника апарату місцевого суду, його заступника призначає на посаду та звільняє з посади начальник відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України за поданням голови місцевого суду.
 
До одного із основних завдань та обов'язків керівника апарату суду відноситься вміла організація роботи з персоналом суду:
-         Керівник апарату суду призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення.
Насоненко Т.А. видає накази 4-х різних груп:
а) Адміністративно-господарська діяльність - «Про відрядження»;
б) Основна діяльність - «Про перенесення робочих днів», «Про призначення відповідальних осіб», «Про проведення атестації»;
в) Відпустки - «Про надання щорічної відпустки», «Про надання додаткової відпустки», «Про надання відпустки без збереження заробітної плати», «Про надання відпустки в зв’язку із навчанням» та інші;
г) Особовий склад - «Про прийняття на роботу», «Про звільнення», «Про стажування», «Про оголошення догани», «Про заохочення», «Про зарахування до кадрового резерву» та інші.
 
-         Керівник апарату суду здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організованість та злагодженість у роботі підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду, щодо організаційного забезпечення діяльності суду.
-         Взаємодіє з територіальним управлінням державної судової адміністрації відповідної області, правоохоронними та іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, органами суддівського самоврядування, спеціальним підрозділом судової міліції «Грифон», іншими установами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду.
-         Організовує складання проектів планів роботи суду, погоджує їх, організовує контроль за ходом їх виконання.
Основою планування роботи у Жмеринському міськрайонному суду – є правильна організація судом своєї роботи. Планування дає можливість визначити строки проведення планових заходів, конкретних виконавців, дозволяє здійснити контроль за своєчасністю та якістю проведених заходів.
Обов’язки безпосереднього складання проектів планів роботи та контроль за їх виконанням згідно посадової інструкції керівника апарату суду покладені на Насоненко Т.А., однак сам голова суду також не ухиляється від підготовки планів роботи та особистого контролю за їх виконанням.
При складанні планів роботи суду на певний період керуються положеннями Конституції України, завданнями, передбаченими у Законі України «Про судоустрій та статус суддів», стану злочинності у регіоні. При цьому важлива увага приділяється допущеним суддями помилкам при застосуванні діючого законодавства (аналіз ухвал вищестоящих судів), стану роботи працівників апарату суду в різних напрямках їх діяльності, та дотримання ними свої посадових обов’язків.
На сьогоднішній день в суді розроблені та затверджені такі плани:
- загальний план роботи міськрайонного суду на півріччя (поточні завдання: строки, якість, кадрові питання; річні завдання: аналізи, підведення підсумків, обробка архіву, тощо);
- план заходів по боротьбі з корупцією;
-  план заходів з питань організації роботи із зверненнями громадян;
- плани навчання суддів;
- план навчання працівників апарату суду.
Всі плани роботи є конкретними, з урахуванням статистичних даних, в тому числі і по роботі з ухвалами судів вищестоящих інстанцій, містять організаційно-аналітичну роботу по розгляду кримінальних, цивільних справ та справ про адміністративні правопорушення.
Плани роботи складаються з урахуванням кількості суддів, працівників апарату суду, та із врахуванням можливості виконати заплановані заходи. Плани складаються двічі на рік: на І півріччя та ІІ півріччя.
Згідно плану роботи Жмеринського міськрайонного суду на друге півріччя в суді заплановано 41 завдання (у першому півріччі завдань було 36). У плані навпроти кожного завдання відмічається відповідальний за підготовку даного завдання. Кожне виконання завдання контролюється керівником апарату суду Насоненко Т.А.
-         За дорученням голови суду проводить оперативні наради, організовує розробку службових розпоряджень, інструкцій.
В суді аналогічно до плану роботи суду складається план оперативних нарад. На друге півріччя в суді заплановано проведення шести оперативних нарад, на які загалом винесено 30 питань для обговорення. Наприклад, для обговорення винесено наступні питання:
а) Про причини скасування та зміни судових рішень протягом першого півріччя 2010 року;
б) Про стан роботи суду в частині організації планування роботи у суді;
в) Про стан роботи головного спеціаліста з інформаційних технологій      Антала П.В. в частині здійснення контролю щодо своєчасного та повного поновлення суддями суду Єдиного державного реєстру судових рішень за перше півріччя 2010 року;
г) Про практику проведення конкурсного відбору на заміщення вакантних посад державних службовців;
д) Про судову практику з постановлення окремих ухвал та здійснення контролю щодо їх виконання за 9 місяців 2010 року;
е) Про стан роботи служби судових розпорядників;
ж) Про стан роботи суду в частині попередження корупції в суді.
 
-         Подає на розгляд голови суду пропозиції щодо структури, чисельності та штатного розпису апарату суду.
-         Організовує роботу з кадрами апарату суду, контролює стан цієї роботи, а також ведення кадрового діловодства в суді.
Формування та ведення особових справ, ведення трудових книжок, виконання іншої кадрової роботи в суді здійснюється консультантом суду з кадрової роботи Сайчук В.Л., контролює її роботу керівник апарату суду Насоненко Т.А.
Робота кадрової служби суду ведеться на належному рівні та відповідно до законодавства й посадових інструкцій. Усі журнали та книги ведуться вірно, із внесенням повної інформації. Особові справи заведені (40 особових справ працівників суду та 7 особових справ суддів суду) та оформлені у встановленому порядку. В трудові книги працівників апарату суду занесені усі необхідні дані. Робота із локальною системою «Картка» Єдиної державної комп’ютерної системи «Кадри» ведеться постійно.
 
-         Вносить пропозиції голові суду з кадрових питань, зокрема щодо призначення на посади в апарат суду, переведення на інші посади, звільнення з посад, присвоєння рангів державних службовців, заохочення, застосування заходів дисциплінарного впливу та з інших кадрових питань.
-         Здійснює методичне керівництво проведенням конкурсного відбору на посади державних службовців апарату суду.
Суди потребують добрих працівників – людей компетентних, котрі володіють найсучаснішими знаннями й відзначаються професіоналізмом, етичною поведінкою, охайністю та відданістю справі.
Ефективний керівник не лише забезпечує діяльність, але й підвищує мораль, поліпшує уявлення співробітників про справедливість та їхню самооцінку.
Людський капітал судів – це рушій, завдяки якому суд стає високопродуктивним в реалізації цілей системи, установи та громади.
Відповідно до ст.149 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» від 07.07.2010 року, використовуючи досвід, набутий в ході роботи Робочої Групи з вдосконалення кадрової політики та судового адміністрування, а саме підкомітету з питань орієнтації та адаптації новопризначених працівників, з метою покращення організації діяльності та ефективності Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області з питань належного проведення заходів при призначенні на посади працівників Жмеринського міськрайонного суду керівником апарату суду Насоненко Т.А. було затверджено перелік заходів для належного проведення орієнтації новопризначених працівників суду. До цього переліку увійшло 17 заходів, для виконання кожного з заходів призначений виконавець.

№ з/п
Перелік заходів
Виконавець
1.
Запрошення претендентів для написання заяви про призначення на посаду.
Відділ кадрової роботи
2.
Написання заяви про призначення
Претендент на посаду
3.
Передача заяви керівнику апарату Жмеринського міськрайонного суду.
Відділ кадрової роботи
4.
Накладення резолюції
Керівник апарату
5.
Підготовка проекту про призначення на посаду.
Відділ кадрової роботи
6.
Погодження проекту наказу з відповідними працівниками.
Відділ кадрової роботи
7.
Підписання наказу про призначення на посаду.
Керівник апарату
8.
Подача копій наказу та інших необхідних документів до відділу бухгалтерського обліку та звітності.
Відділ кадрової роботи
9.
Ознайомлення з наказом відповідних працівників Жмеринського міськрайонного суду.
Відділ кадрової роботи
10.
Введення новопризначених працівників до електронної бази даних локальної системи «Картка»
Відділ кадрової роботи
11.
Введення даних новопризначених працівників до списку днів народжень працівників суду.
Відділ кадрової роботи
12.
Виготовлення беджів для нових працівників суду
Відділ кадрової роботи
13.
Повідомлення спецпідрозділу судової міліції «Грифон» про призначення на посади нових працівників суду.
Відділ кадрової роботи
14.
Підготовка необхідних пакетів документів (інформаційного та нормативного) для подальшого вручення новопризначеним працівникам:
-         Інформаційного буклету щодо цінностей та місії судової системи;
-         Інформаційної довідки про установу;
-         Закону України «Про державну службу» ;
-         Закону України «Про боротьбу з корупцією» ;
-         Закону України «Про судоустрій та статус суддів» ;
-         Закону України «Про звернення громадян» ;
-         Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації;
-         Посадової інструкції;
-         Інструкції з діловодства в загальних місцевих судах;
-         Інструкції по фіксації судового процесу;
-         Телефонного довідника;
-         Списку днів народжень працівників;
-         Бланків форми щорічного оцінювання із інструкцією її заповнення та інструкцією щодо складання індивідуального плану;
-         Інші нормативно-правові акти, в залежності від посади, на яку призначений працівник.
Керівник апарату
Відділ кадрової роботи
15.
Забезпечення робочого місця новопризначених працівників необхідним офісним, канцелярським приладдям, технікою, програмним забезпеченням.
Керівник апарату
Головний спеціаліст з інформаційних технологій
Старший секретар суду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.
Підготовка необхідної кадрової документації і бланків, для оформлення особової справи:
1.Державного службовця
- заяви, копії наказу про перебування у кадровому резерві та копія списку кадрового резерву);
- заяви, копії наказу, індивідуально плану проходження стажування, доповідної записки про результати стажування (у випадку зайняття посади державного службовця за результатами стажування);
- копії протоколу (витягу з протоколу) конкурсної комісії (у випадку зайняття посади державного службовця за результатами конкурсу);
- текст Присяги державного службовця (у разі, коли Присяга не була прийнята раніше);
- інших документів, згідно порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади вилучаються із особової справи кандидата на зайняття вакантної посади державного службовця (особова картка форми П – 2ДС із відповідним додатком, автобіографія, копії документів про освіту, копія паспорта громадянина України, відомості про доходи фінансового характеру щодо себе та членів своєї сім’ї, заяву про участь у конкурсі, розписку про ознайомлення з загальними правилами поведінки державного службовця, попередження про встановлені законодавством України обмеження, пов’язані з прийняттям на державну службу та її проходженням (в разі призначення на посаду державного службовця Жмеринського міськрайонного суду) );
- розписок про ознайомлення із правилами поведінки працівника суду, про отримання пакету нормативних документів, ознайомлення із правилами внутрішньо –трудового розпорядку, посадовою
2.Службовця:
- особової картки форми №П-2;
 -- розписок про ознайомлення із правилами поведінки працівника суду, про отримання пакету нормативних документів, ознайомлення із правилами внутрішньо –трудового розпорядку, посадовою інструкцією
Відділ кадрової роботи
17.
Підготовка необхідної бухгалтерської документації і бланків.
Бухгалтерія

Ці, розроблені керівником апарату суду, заходи для належного проведення орієнтації новопризначених працівників суду, значною мірою допоможуть кадровій службі суду більш ефективно та якісно виконувати частину роботи, пов’язану з прийняттям на роботу нових працівників.
 
Здійснює проведення атестації та щорічної оцінки виконання державнимислужбовцями апарату суду покладених на них обов’язків і завдань.
Підвищення ділової кваліфікації шляхом самостійного навчання є службовим обов'язком усіх працівників апарату суду незалежно від займаних посад та стажу роботи на державній службі. Самостійне навчання працівників суду полягає в систематичному вивченні в індивідуальному порядку працівником суду нових законодавчих актів, правових і організаційних питань судової діяльності. Воно сприяє виконанню ними своїх службових обов'язків на високому професійному рівні. Самостійне підвищення кваліфікації повинно поєднуватися із наданням працівнику організаційної та консультативної допомоги керівником апарату суду, а також суддями суду, головою суду та заступником голови суду. Самостійне навчання працівників здійснюється за індивідуальними планами, які складаються на рік і затверджуються безпосереднім суддею. Керівник апарату суду надає допомогу працівникові у виборі тем для вивчення, доборі літератури, нормативних актів.
Атестація працівників суду проводиться планово 1 раз на три роки. Наступна атестація працівників апарату Жмеринського міськрайонного суду запланована на листопад 2010 року.
 
-         Організовує роботу з навчання та підвищення кваліфікації працівників апарату суду, внесення замовлення щодо потреб та підготовки спеціалістів для апарату суду до відповідних органів.
Навчання, Підготовка та Розвиток допомагають судам удосконалити роботу судів та судової системи і забезпечити настання бажаного для них майбутнього. Навчання представників суддівської гілки допомагає актуалізувати всі інші компетенції і сприяє підтриманню судами рівноваги між силами змін та незмінними принципами.
Програма підвищення кваліфікації працівників апарату суду включає в себе різноманітні види і форми навчання, метою яких є оновлення та розвиток умінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності, вивчення позитивного досвіду. Програма занять семінару складається керівником апарату суду з урахуванням актуальних питань, які потребують дискусійного обговорення, аналізу позитивної та негативної практики, оперативного поширення позитивного досвіду.
Встановлено, що основними видами навчання, які проводяться керівником апарату суду є:
 - самостійне навчання;
 - надання індивідуальних завдань;
 - навчально-методичні семінари, заняття тощо.
Жмеринським міськрайонним судом постійно проводиться робота щодо навчання усіх працівників суду, здійснюються комплекс заходів щодо організаційного забезпечення діяльності суду з реалізації основних завдань облікової роботи: забезпечення достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності інформації про роботу суду з розгляду судових справ.
В останню п’ятницю кожного місяця в приміщенні суду керівником апарату суду Насоненко Т.А. проводяться семінари по підвищенню професійного рівня працівників суду. Для постійного контролю та послідовності навчання, на початку року складається план навчання. Тематика навчання складається керівником апарату суду з урахуванням актуальних питань, які потребують дискусійного обговорення, аналізу позитивної та негативної практики, оперативного поширення позитивного досвіду.
В поточному році для вивчення заплановано 44 теми. Кожну тему опрацьовує та вивчає визначений виконавець – який на семінарі висвітлює питання даної теми для інших працівників суду. Після доповіді виконавця, йде обговорення даного питання між працівниками суду. Підготовку та висвітлення кожного питання навчання контролює та перевіряє Насоненко Т.А. 
В зв’язку із організацією проведення семінарів-занять по підвищенню ділової кваліфікації працівників суду керівником апарату суду ведеться «Журнал обліку відвідувань занять по навчанню з підвищення професійного рівня працівниками міськрайонного суду на 2010 навчальний рік».
 
-         Керівник апарату повинен керувати людськими ресурсами.
Людські ресурси – це всі види діяльності, де суд виступає в ролі роботодавця, маючи на меті забезпечити себе тими категоріями та тією кількістю працівників, що потрібні йому для дієвого, ефективного та послідовного виконання його місії.
Загалом можна зробити висновок, що робота керівника апарату суду    Насоненко Т.А. в частині організації роботи з персоналом, ведеться на належному рівні та відповідно до чинного законодавства й посадової інструкції.
Робота кадрової служби суду, яку контролює Насоненко Т.А., ведетеся на доброму рівні – особові справи, трудові книжки ведуться відповідно до вимог інструкцій, накази та розпорядження видаються згідно вимог законодавства.
План роботи суду, план оперативних нарад працівників суду, план навчання по підвищенню професійної кваліфікації працівників суду та інші плани складаються вчасно, з дотриманням законодавства; керівник апарату постійно контролює хід їхнього виконання, про що робить відповідні відмітки у планах.
Вважаю за необхідне даний аналіз обговорити на оперативній нараді працівників суду.
 
ГОЛОВА ЖМЕРИНСЬКОГО
МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ                                            В.І.КОВАЛЬСЬКИЙ
 

Консультант                                                                                   С.М. СМІРНОВ