flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Графік роботи суду.

Графік роботи :

з понеділка по четвер з 8.00 год. до 17.00 год.

п'ятниця з 8.00 год. до 15.45 год.

 обідня перерва з 12.00 год. до 12.45 год.

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Загальними зборами державних службовців Жмеринського

міськрайонного суду Вінницької області від 03.04.2020

 

 

ПРАВИЛА
внутрішнього службового розпорядку державних службовців Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

І. Загальні положення

  1. Ці Правила визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку апарату Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області (далі – апарат суду), режим роботи, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу.

  2. Службова дисципліна в суді ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державним службовцем своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.

  3. Правила внутрішнього службового розпорядку в суді затверджуються загальними зборами державних службовців суду за поданням керівника апарату суду в суді і виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності) на основі цих Правил.

  4. Правила внутрішнього службового розпорядку апарату суду доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у в апараті суду та доводяться до відома, під підпис.

ІІ. Загальні правила етичної поведінки в державному органі

  1. Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.

  2. Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.

  3. Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.

  4. Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.

ІІІ. Робочий час і час відпочинку державного службовця

  1. Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.

  2. У суді встановлюється п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер - по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця - 7 годин; вихідні дні - субота і неділя.

Режим роботи державного органу встановлюється з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи підприємств, установ і організацій у певній місцевості.

У зв’язку зі службовою необхідністю, зумовленою специфікою та особливостями роботи у апараті суду, може встановлюватися інший режим роботи відповідно до законодавства про працю.

  1. Початок та кінець робочого часу, перерва, що надається для відпочинку і харчування, встановлюються для державного службовця з урахуванням режиму роботи суду.

Тривалість перерви для відпочинку і харчування становить 45 хвилин. Перерва не включається в робочий час, і державний службовець може використовувати її на свій розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.

  1. Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину як при п’ятиденному робочому тижні.

  2. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.

  3. Організація обліку робочого часу державних службовців у апараті суду покладається на консультанта суду (по роботі з персоналом). Облік робочого часу консультантом суду (по роботі з персоналом) ведеться у формі табеля обліку робочого часу.

Для забезпечення контролю виходу, своєчасного прибуття на роботу ведеться журнал обліку робочого часу. До початку роботи та в кінці робочого дня кожен державний службовець зобов’язаний особисто розписатися в журналі обліку робочого часу. За належне здійснення обліку журналу відповідає консультант суду ( по роботі з персоналом).

  1. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника. У суді може вестися журнал реєстрації місцевих відряджень.

  2. За ініціативою державного службовця і згодою керівника апарату суду такий державний службовець може виконувати завдання за посадою за межами адміністративної будівлі суду. Для цього державний службовець повинен погодити у письмовій формі, зокрема засобами телекомунікаційного зв'язку, перелік відповідних завдань та строки їх виконання з безпосереднім керівником апарату суду.

Для державного службовця обсяг завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду повинен визначатись з урахуванням тривалості його робочого часу.

За межами адміністративної будівлі суду можуть виконуватися завдання, якщо їх якісне, ефективне та результативне виконання не потребує:

використання інформації з обмеженим доступом;

доступу до комп'ютерного, телекомунікаційного та/або програмного забезпечення, яке функціонує лише у межах приміщення суду;

обов'язкового перебування в приміщенні суду (залучення інших працівників суду, проведення судового засідання, нарад тощо).

Правилами внутрішнього службового розпорядку в суді можуть визначатись додаткові умови виконання державними службовцями завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду залежно від особливостей реалізації функцій і завдань суду.

Час виконання державним службовцем завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду обліковується як робочий час.

 

ІV. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність

  1. Державний службовець повідомляє керівника апарату суду про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.

  2. У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.

  3. У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника апарату суду щодо причин своєї відсутності.

  4. Вимоги цього розділу не застосовуються до державних службовців під час виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду.

 V.Перебування державного службовця в суді у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу

  1. Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом (розпорядженням) керівника апарату суду, про який повідомляється виборний орган первинної профспілкової організації (за наявності), в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.

Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.

  1. Керівник апарату суду за потреби може залучати державних службовців суду до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.

Чергування державного службовця після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється службою управління персоналом і затверджується керівником апарату суду за погодженням виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності).

  1. У графіку чергування зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.

  2. У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається службою управління персоналом керівнику апарату суду для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.

  3. У разі залучення державного службовця до роботи понад установлену тривалість робочого дня у державному органі запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.

За роботу в зазначені дні (час) державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.

  1. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.

VІ. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів,

наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань

  1. Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.

Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний електронний цифровий підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.

  1. Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах судової влади та на власному сайті суду.

VІІ. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки

  1. Керівник апарату суду зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.

Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку керівником апарату суду покладені відповідні функції в такому органі.

  1. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.

  2. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

  3. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в органі державної влади відповідає керівник апарату суду та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.

VIІI. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем

  1. Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій суб’єктом призначення у відповідному державному органі особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.

  2. Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою відповідного державного органу, керівником служби управління персоналом цього органу та державним службовцем, який звільняється.

Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.

ІХ. Прикінцеві положення

  1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.

  2. Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату суду, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - спільно або за згодою з виборним органом первинної профспілкової організації у разі її наявності.

 

Керівник апарату Жмеринського

міськрайонного суду Вінницької області                                                                                                                                                                       Тетяна НАСОНЕНКО

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

на загальних зборах колективу Жмеринського міськрайонного 

суду Вінницької області 

02 лютого 2017 року

 

 

ПРАВИЛА

внутрішнього трудового розпорядку для суддів, працівників патронатної служби, службовців та робітників апарату Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

 

1.Загальні положення

1.1. Стаття 43 Конституції України гарантує громадянам України право на працю, тобто на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її кількості та якості і не нижче встановленого державою мінімального розміру.

1.2. Відповідно до ст.142 Кодексу Законів про працю України трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовим колективом.

1.3. Метою цих Правил є встановлення трудового розпорядку для суддів, працівників патронатної служби (помічників суддів), службовців та робітників апарату Жмеринського міськрайонного суду Вінницької  області (далі – судді та працівники апарату суду), що ґрунтуються на нормах законодавства про працю.

1.4. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього трудового розпорядку, вирішують голова суду та керівник апарату суду в межах наданих їм повноважень та діючого законодавства.

1.5. Дія даних Правил не поширюється на державних службовців апарату суду, оскільки організація, режим роботи, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу визначені Правилами внутрішнього службового розпорядку  Жмеринського міськрайонного суду Вінницької  області, затвердженими Загальними зборами державних службовців суду 02.02.2017 року.

 2.Порядок прийняття і звільнення працівників

2.1. Працівники апарату суду приймаються на роботу відповідно до чинного законодавства. Призначення на посаду помічника судді здійснюється без конкурсного відбору на підставі письмового подання судді керівником апарату суду. Помічник судді призначається на посаду на час виконання суддею повноважень судді Жмеринського міськрайонного суду Вінницької  області.

2.2. При прийнятті на роботу громадяни зобов’язані подати:

- паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

- довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру;

- трудову книжку, оформлену у встановленому порядку;

- диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку;

- військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, прикордонних військ України, Цивільної оборони України, Управління охорони вищих посадових осіб України, інших військових формувань, створених відповідно до законодавства України, пред’являють військовий квиток та його копію.

При прийнятті на посаду забороняється вимагати від осіб, які влаштовуються на роботу, відомості та документи, подання яких не передбачено чинним законодавством України.

2.3. Посади суддів заміщуються відповідно до вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», посади помічників суддів відповідно до Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції, затвердженого рішенням Ради суддів України №14 від 25.03.2011р., зі змінами та доповненнями.

2.4. Прийом на роботу працівників апарату суду оформляється наказом керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду  Вінницької області, який оголошується працівнику під розпис.

Зарахування суддів до штату суду оформлюється наказом голови Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області на підставі акта про призначення суддею.

Призначенням на посаду вважається і тоді, коли наказ не було видано, але працівника фактично було допущено до роботи.

Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від суддів та працівників апарату суду, які були призначені на посади, відбирається згода на обробку їх персональних даних.

2.5. Особі, запрошеній на роботу в порядку переведення з іншого підприємства, установи, організації не може бути відмовлено в призначенні на посаду.

2.6. Під час призначення на посаду працівника апарату суду може бути встановлено випробування з метою перевірки його відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі про прийняття на роботу.

2.7. Призначаючи у встановленому законом порядку суддю або працівника апарату суду на посаду, або переводячи працівника апарату суду встановленому порядку на іншу посаду, голова суду та керівник апарату суду в межах наданих їм повноважень, зобов'язані:

- Роз’яснити працівнику суду його права і обов’язки та істотні умови праці, повідомити про наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних та шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства;

- Ознайомити працівника з Правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовою інструкцією під розпис;

- Визначити працівнику робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;

- Проінструктувати працівника щодо техніки безпеки, протипожежної охорони та інших правил охорони праці.

2.8. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, ведуться трудові книжки. Ведення трудових книжок здійснюється згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року №58.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду зберігаються як документи суворої звітності.

Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на консультанта суду ( по роботі  з  персоналом).

2.9. Звільнення з ініціативи керівника апарату, або особи, що виконує його обов’язки, допускається у випадках, передбачених чинним законодавством.

Звільнення працівників апарату суду у випадках ліквідації, скорочення чисельності або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним законодавством.

2.10. Звільнення працівника апарату суду оформляється наказом керівника апарату суду, виключення суддів зі штату суду оформлюється наказом голови суду на підставі акта про звільнення судді з посади.

2.11. Консультант суду ( по роботі  з  персоналом) зобов’язаний в день звільнення видати працівнику належно оформлену трудову книжку. Записи про причини звільнення у трудовій книжці повинні проводитись у відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт, статтю закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.

3.Основні права й обов'язки працівників

3.1. Судді та працівники апарату суду мають право:

- користуватись правами і свободами, які гарантуються громадянам України Конституцією та законами України;

- брати участь у розгляді питань і прийняття рішень у межах своїх повноважень;

- на повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;

- вимагати затвердження керівником чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою;

- на оплату праці залежно від посади, яку вони займають, якості, досвіду та стажу роботи;

- на здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці;

- на соціальний і правовий захист відповідно до їх статусу;

- захищати свої законні права та інтереси в судовому порядку.

3.2. Судді та працівники апарату суду зобов’язані:

- дотримуватись Конституції України та інших актів законодавства України;

- не допускати порушень прав і свобод людини та громадянина;

- виконувати свої посадові обов’язки чесно, неупереджено і сумлінно, дотримуватись трудової дисципліни, своєчасно і точно виконувати розпорядження керівництва суду, використовувати весь робочий час для продуктивної праці, проявляти ініціативу і творчість, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи;

- виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки;

- утримувати своє робоче місце в порядку і чистоті, а також дотримуватись чистоти в приміщеннях і на території суду;

- берегти обладнання, інвентар, додержувати встановлений порядок зберігання матеріальних цінностей і документів, економно та раціонально використовувати електроенергію, паливо та інші матеріальні та фінансові ресурси, які йому доручені;

- постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень за освітньо-професійними програмами та шляхом самоосвіти;

- шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби;

- суворо дотримуватись вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, у кабінетах та у місцях загального користування) суду.

3.3. Коло обов’язків (робіт), що виконує суддя (окрім здійснення судочинства) та кожний працівник апарату суду за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими інструкціями і функціональними обов’язками, затвердженими в установленому порядку для суддів – наказом голови суду, для працівників апарату суду - наказом керівника апарату суду.

4.Основні обов'язки керівництва

4.1. Керівництво Жмеринського міськрайонного суду  Вінницької  області зобов’язане:

- під час призначення на посаду роз’яснити працівникові його права і обов’язки, поінформувати про умови праці та розмір заробітної плати;

- належним чином організувати працю та забезпечити кожного працівника робочим місцем;

- затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника;

- контролювати виконання працівниками вимог законодавства, правил внутрішнього трудового розпорядку, застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу;

- неухильно дотримуватись законодавства про працю і правил праці, покращувати умови праці, забезпечувати здорові і безпечні умови праці, постійно контролювати знання і дотримання працівниками всіх вимог інструкцій правил по техніці безпеки,   протипожежної безпеки;

- створювати умови для ефективного використання робочого часу;

- підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників;

- забезпечувати систематичне підвищення ділової кваліфікації працівників суду і рівня їх правових та інших професійних знань, створювати необхідні умови для поєднання роботи з встановленими формами навчання.

5.Робочий час та його використання, час відпочинку

5.1. Нормальна тривалість робочого часу суддів та працівників апарату суду не може перевищувати 40 годин на тиждень. Установлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою та неділею.

5.2. Робочий час суддів та працівників апарату суду починається щоденно о 08-00 годині та закінчується щодня, крім п’ятниці, о 17-00 годині, в п’ятницю робочий час закінчується о 15-45 годині.

5.3. Напередодні святкових та неробочих днів, що визначені статтею 73 КЗпП України, тривалість роботи працівників скорочується на одну годину (ст.53 КЗпП України).

5.4. Суддям та працівникам апарату суду надається щодня перерва для відпочинку та харчування з 12-00 до 12-45 години. Перерва не включається в робочий час.

5.5. Керівництво суду організовує облік відпрацьованого часу працівниками суду.

5.6. Надурочні роботи та роботи у вихідні дні, як правило, не допускаються, за винятком чергування працівників апарату суду та розгляду справ суддями відповідно до вимог законодавства, із встановленням робочих часів наказами голови суду та керівника апарату суду.

5.7. Забороняється в робочий час проведення будь-яких заходів, не пов’язаних з виробничою діяльністю.

5.8. Суддям та працівникам апарату суду надаються щорічні та додаткові відпустки відповідно до чинного законодавства України та затвердженого графіку. Черговість надання щорічних відпусток встановлюється адміністрацією з врахуванням необхідності забезпечення нормальної роботи суду і сприятливих умов для відпочинку працівників. Графік відпусток складається на кожний рік не пізніше 15 грудня поточного року і доводиться до відома всіх працівників.

5.9. Надання відпусток суддям оформляється наказом голови суду, а працівникам апарату суду – керівником апарату суду.

 6.Заохочення за успіхи в роботі

6.1. 3а зразкове виконання своїх обов’язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство в праці й інші досягнення в роботі можуть застосовуватися такі заохочення:

  1. Оголошення подяки;
  2. Преміювання;
  3. Нагородження почесною грамотою, тощо.

 7.Стягнення за порушення трудової дисципліни

7.1. Порушення трудової дисципліни, тобто невиконання або неналежне виконання з вини працівника апарату суду покладених на нього трудових обов’язків, цих Правил тягне за собою застосування заходів, передбачених діючим законодавством.

За порушення трудової дисципліни до працівника апарату суду може бути застосовано один з таких заходів стягнення:

а) догана;

б) звільнення.

Звільнення, як дисциплінарне стягнення може бути застосоване відповідно до п. п. 3,4,7,8 ст. 40, п.1 ст. 41 КЗпП України.

Дисциплінарні стягнення до суддів застосовуються згідно з Законом України «Про судоустрій і статус суддів», для інших працівників апарату суду відповідно до КЗпП України.

7.2. До застосування дисциплінарного стягнення керівник апарату суду повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмове пояснення. У випадку відмови працівника дати письмове пояснення, складається відповідний акт.

7.3. Дисциплінарні стягнення до працівників апарату суду застосовуються керівником апарату суду безпосередньо після виявлення проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, без врахування часу звільнення працівника від роботи у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

7.4. За кожне порушення трудової дисципліни накладається тільки одне дисциплінарне стягнення.

7.5.Працівник апарату суду ознайомлюється з рішенням про застосування дисциплінарного стягнення під розпис.

7.6. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення працівника не було піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не має дисциплінарного стягнення.

Якщо працівник апарату суду не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.

 8.Заключні положення

8.1. Строк дії цих Правил не встановлюється. Зміни до цих правил можуть бути внесені шляхом обговорення і затвердження на зборах працівників Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області більшістю складу працюючих.

8.2. Кожний працівник суду знайомиться з Правилами внутрішнього трудового розпорядку, про що він засвідчує своїм підписом в особовій справі.

8.3. Правила внутрішнього службового, затверджені на зборах суддів Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області від  09.03.2016 року №7 року вважати такими, що втратили чинність. 

 

 

 

 

Додаток №1

 до Правил службового розпорядку

 Жмеринського міськрайонного суду

Вінницької області

 

«ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА СУДУ»

затверджені рішенням Ради суддів України

від 06.02.2009 №33

 

Преамбула

         Метою цих Правил є встановлення стандартів моральної цілісності та відповідної поведінки працівників суду, які ґрунтуються на дотриманні особистої, професійної та організаційної етики задля підтримання авторитету, незалежності і ефективності судової влади, підвищення довіри громадськості до суду.

         Ці правила встановлюють загальні вимоги поведінки працівників суду, якими вони мають керуватись під час та поза виконанням своїх службових обов'язків.

         Вимоги щодо поведінки судових службовців окремих категорій повинні відповідати вимогам, що встановлені цими правилами.

Розділ І. Загальні положення

1.1. Ці Правила поширюються на будь-яку особу, яка працює в суді, крім суддів. На державних службовців суду, крім цих Правил, поширюються також Загальні правила поведінки державного службовця.

1.2. Ці Правила є додатковим документом до політики, процедур та положень угод про працевлаштування працівників суду.

1.3. Правила є складовою умов праці, невід'ємною частиною посадових інструкцій, положень та угод, що регулюють працевлаштування працівників суду, після того, як вони підтвердять своє ознайомлення та згоду їх виконувати з моменту прийняття їх на роботу до суду відповідно до законодавства України.

1.4. Працівник суду повинен дотримуватися високих стандартів поведінки з метою забезпечення незалежності судових органів.

1.5. Працівник суду повинен вимагати дотримання цих Правил від інших працівників, які йому підпорядковані.

 

Розділ II. Особиста етика

2.1. Стандарти етичної поведінки працівника суду базуються на нормах життя у суспільстві та поваги до гідності людини.

Втратою гідності працівника суду може бути кожен вчинок, який принижує гідність його/її як людини та негативно впливає на авторитет і довіру до нього/неї у професійній сфері, як працівника суду, та до суду як конкретної державної установи, і як інституту судової влади в цілому.

2.2. Повага до інших (повага до колег, взаємна допомога)
Кожен працівник суду повинен:

- ставитися до всіх відвідувачів, працівників та користувачів суду ввічливо та з повагою;

- пам'ятати, що кожна людина, яка звертається до суду, має право на шанобливе ставлення, допомогу та уважне обслуговування, а її проблеми не можуть бути обтяжливими.

2.3. Працівник суду зобов'язаний:

- поважати досвід, професійну підготовку та ефективність роботи колег і професійних працівників інших сфер;

- практикувати необхідну співпрацю з метою підвищення якості послуг;

- поважати різні точки зору та практичний досвід колег, а також інших професійних працівників;

- уникати неконструктивної критики щодо своїх колег і нести індивідуальну відповідальність за публічну критику їхньої роботи;

- уникати поширення навмисних чуток і вживання лайливих слів як неприпустимих;

- прагнути отримання нових знань і досвіду через обмін інформацією з колегами та іншими фахівцями з метою підвищення кваліфікації;

- сприяти обговоренню у своєму колективі етичних порушень.

 2.4. Толерантність. Працівник суду повинен:

- виконувати свої обов'язки з повагою до прав і свобод людини;

- ставитися до всіх і кожного неупереджено і без дискримінації (словом чи дією) на підставі расової, релігійної, національної, статевої або політичної приналежності, соціального походження, майнового і посадового становища, мови спілкування та інших обставин;

- не надавати переваг будь-яким громадським чи релігійним об'єднанням, професійним або соціальним групам, організаціям, компаніям, громадянам;

- проявляти повагу до моральних звичаїв і традицій народів, враховуючи культурні та інші особливості різних етнічних і соціальних груп, релігійних конфесій.

 

Розділ ІІІ. Стандарти поведінки працівника суду

3.1. Законність

У своїй службовій діяльності та поза службою кожен працівник суду зобов'язаний:

- дотримуватись Конституції України та законів України;

- прагнути бути обізнаним з усіма вимогами законів і підзаконних актів, правилами та процедурами щодо своїх службових обов'язків і неухильно виконувати їх.

3.2. Професіоналізм (оперативність роботи, ввічливість, добрі навички усного спілкування, пунктуальність, виконання вимог ділового етикету, культура телефонних переговорів, роботи в команді, постійне навчання, повага до інших, сумлінне виконання своїх обов'язків, ефективне використання робочого часу)

Працівник суду повинен:

-   виконувати посадові обов'язки чесно і сумлінно, відповідно до посадової інструкції, на високому професійному рівні, своєчасно й ефективно;

-   вирішувати завдання, пов'язані з виконанням посадових функцій, проявляючи самостійність, високу організованість, вимогливість і принциповість;

-   утримуватися від дій, що перешкоджають іншим працівникам суду виконувати їхні службові обов'язки;

-   не брати на себе без наказу керівника виконання обов'язків, не передбачених за посадою.

         Професійний підхід працівника суду до роботи з колегами та відвідувачами може бути продемонстрований через його оперативну роботу до досягнення результату, добрі навички письмового спілкування, добрі навички усного спілкування, пунктуальність, дотримання вимог етикету, культуру телефонних розмов, бажання виконувати роботу, вміння працювати в команді, постійне навчання (самовдосконалення, систематичне підвищення свого професійного рівня), прояв поваги до інших, дотримання професійного дрес-коду, виконання своїх обов'язків сумлінно та ввічливо.

3.3. Справедливість та неупередженість. Відповідальність перед суспільством
Працівник суду повинен:

-   бути неупередженим та ефективним, виконувати усі свої обов'язки якнайкраще, вміло, справедливо та із розумінням, беручи до уваги суспільні інтереси та відповідні обставини справи;

-   з повагою ставитися до громадян, експертів, свідків, адвокатів, прокурорів, суддів та інших працівників, бути терплячим, ввічливим та доброзичливим;

-   утримуватись від висловлювань своїх оцінок та коментарів щодо рішень суду.

3.4. Зовнішній вигляд

Працівник суду повинен бути охайним, носити достойний діловий одяг та уникати екстравагантності; носити бейдж із зазначенням свого прізвища, імені по-батькові, називати себе на першу вимогу відвідувачів суду.

3.5. Виваженість

Працівник суду повинен:

-   дотримуватися високої культури спілкування з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами;

-   бути привітним, спілкуватися рівним, спокійним тоном голосу, уникати надмірної жестикуляції;

-   не відповідати на образи, звинувачення або критику з боку громадян, учасників судового процесу, інших працівників суду аналогічним чином, або іншими проявами агресії, що принижують честь і гідність людини.

Толерантні та сумлінні працівники суду можуть очікувати на підтримку та розуміння з боку керівництва у випадку конфліктів.

3.6. Конфіденційність інформації

Працівник суду повинен:

-   на першу вимогу надавати інформацію відповідно до закону, правил і вимог, що стосуються суду, у якому він/вона працює;

-   вживати заходів для того, щоб забезпечити безпеку та конфіденційність інформації, за яку він/вона відповідає, або яка стає їм йому/їй відомою;

-   не намагатися отримати доступ до інформації, яку він/вона не уповноважений/а мати;

- добросовісно використовувати інформацію, яку він/вона може отримати під час роботи, або пов'язану з виконанням його/її службових обов'язків.

Обов'язок працівника суду зберігати конфіденційність інформації не обмежений в часі, не пов'язаний з годинами роботи або терміном працевлаштування.

3.7. Розуміння та допомога

Працівник суду повинен:

- виконувати свої функції враховуючи рівень знань людини, яка до нього звернулася за допомогою та використовуючи термінологію, яку така особа може зрозуміти;

- допомогти з інформацією стосовно стандартних судових процедур, не надаючи при цьому порад юридичного характеру.

3.8. Послідовність

Працівник суду зобов'язаний завжди поводити себе у спосіб, який би сприяв збереженню та зміцненню довіри громадян у цілісність, неупередженість та ефективність суду.

3.9. Запобігання конфлікту інтересів

3.9.1. Конфлікт інтересів - протиріччя між приватними інтересами публічного службовця та його службовими обов'язками, наявність якого може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій в процесі його службової діяльності.

3.9.2. Приватні інтереси - будь-які інтереси публічного службовця, обумовлені особистими, родинними, дружніми чи будь-якими іншими позаслужбовими стосунками з іншими особами, в тому числі особисті майнові та немайнові інтереси.

3.9.3.  Працівник суду зобов'язаний:

- уникати будь-яких ситуацій, що можуть спричинити конфлікт інтересів;

не вдаватись до дій, які можуть бути сприятливі для будь-якої зі сторін по справі або адвокатів, що беруть участь в процесі;

- утримуватись від дій, які можуть справити враження про надання переваг одній із сторін.

3.9.4.  Працівник суду не повинен:

- впливати або намагатись вплинути на процес розгляду справ суддями;

- допускати того, щоб його особисті, сімейні, суспільні або інші відносини впливали на його службову діяльність;

- використовувати службове становище для отримання особистої вигоди або у приватних інтересах інших осіб.

3.9.5.   Працівникам суду забороняється свідомо просувати чи рекомендувати для працевлаштування до суду своїх близьких родичів в обхід встановлених процедур . 3.10. Несумісні зовнішні інтереси (попередження корупції, вразливість до стороннього впливу, політична або публічна діяльність, подарунки пропозиції або переваги, фінансова діяльність, оприлюднення доходів).

3.10.1.   Працівник суду повинен діяти у політично нейтральний спосіб.
         Працівнику суду забороняється прямо чи опосередковано отримувати подарунки від юридичних або фізичних осіб:

-   за рішення, дії чи бездіяльність в їх інтересах;

-   якщо прийняття такого подарунка може спричинити виникнення конфлікту інтересів або створити враження наявності такого конфлікту;

- якщо особа, яка надає подарунок, є підлеглою суб'єкта доброчесної поведінки;

- у разі наявності інших мотивів, які б не виникли, якби особа, яка отримала подарунок, не перебувала на службі.

3.10.2. Працівник суду, який вважає, що його намагаються примусити діяти у спосіб, що є незаконним, невідповідним, або неетичним, пов'язаним з недобросовісним керівництвом, або який іншим чином не відповідає положенням цих Правил, повинен повідомити про це негайно відповідному органу або особі, призначеній головою суду.

3.10.3. До подарунків не належать будь-які блага, які отримує не лише працівник, але також інші суб'єкти, які не є підставою для надання суб'єктом неправомірних вигод чи переваг певним особам і не сприймаються як винагорода за певні дії чи бездіяльність суб'єкта доброчесної поведінки в інтересах інших осіб.

3.10.4. Подарунки визнаються такими, що надані опосередковано, якщо:

- подарунок отримали особи, які є близькими родичами суб'єкта доброчесної поведінки, або інші пов'язані з ним фізичні і юридичні особи, якщо суб'єкт доброчесної поведінки знав, або повинен був знати про це;

- подарунок за згодою, рекомендацією чи іншим аналогічним волевиявленням суб'єкта доброчесної поведінки надано будь-якій іншій фізичній чи юридичній особі.

3.11. Поведінка працівника суду

         Поведінка працівника суду поза судом не повинна викликати сумніву в його порядності та чесності, або негативно впливати на роботу чи репутацію суду.

         Працівник суду повинен уникати ситуацій, які можуть загрожувати здоров'ю та безпеці колег; уникати спричинення шкоди навколишньому середовищу.

         У неробочий час працівник суду повинен поводитися таким чином, щоб не зашкодити гідності своєї професії та довірі громадян до суду. 

 

Розділ IV. Заохочення

4.1. У разі сумлінного дотримання та виконання цих Правил, за результатами щорічної оцінки (атестації), кожен працівник суду може розраховувати на підтримку, відповідні заохочення з боку керівництва, та/чи кар'єрне просування тощо.

 

Розділ V. Відповідальність

5.1. Не добросовісне виконання працівником суду обов'язків, або зловживання наданими правами, з огляду на характер порушення, а також порушення вимог цих Правил можуть бути підставою для дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

Відповідальність настає в межах і порядку, встановлених чинним законодавством.

 

Розділ VI. Прикінцеві положення

6.1. Ці Правила є додатковим ресурсом тлумачення посадових обов'язків працівників суду та частиною (доповненням) типових правил внутрішнього трудового розпорядку суду.

6.2. Ці Правила набувають чинності з дати їх затвердження. Правила доводяться впродовж одного місяця до відома працівників апарату суду, які на час їх затвердження перебувають у трудових правовідносинах.

6.3. Кожен працівник суду повинен під підпис ознайомитися з цими Правилами.

 

 

 

 

 

Додаток № 2

до Правил службового розпорядку

 Жмеринського міськрайонного суду

Вінницької області

 ПРАВИЛА
етичної поведінки державних службовців

I. Загальні положення

1. Ці Правила регулюють моральні засади діяльності державних службовців та полягають у дотриманні принципів етики державної служби.

2. Державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:

1) служіння державі і суспільству;

2) гідної поведінки;

3) доброчесності;

4) лояльності;

5) політичної нейтральності;

6) прозорості і підзвітності;

7) сумлінності.

3. Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими Правилами та зобов'язана їх дотримуватися у своїй подальшій службовій діяльності.

 

II. Принципи етики державної служби

4. Служіння державі і суспільству передбачає:

1) чесне служіння і вірність державі;

2) забезпечення державних інтересів під час виконання завдань та функцій держави;

3) сприяння реалізації прав та законних інтересів людини і громадянина;

4) формування позитивного іміджу держави.

 

5. Гідна поведінка передбачає:

1) повагу до гідності інших осіб;

2) ввічливість та дотримання високої культури спілкування;

3) доброзичливість і запобігання виникненню конфліктів у стосунках з громадянами;

4) недопущення, у тому числі поза державною службою, дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця.

 

6. Доброчесність передбачає:

1) спрямованість дій на захист публічних інтересів, забезпечення пріоритету загального блага громадян над особистими, приватними або корпоративними інтересами;

2) неприпустимість використання державного майна в особистих цілях;

3) недопущення наявності конфлікту між публічними і особистими інтересами;

4) нерозголошення та невикористання інформації, що стала відома у зв'язку з виконанням державним службовцем своїх обов'язків, у тому числі після припинення державної служби, крім випадків, установлених законом;

5) недопущення надання будь-яких переваг і виявлення прихильності до окремих фізичних та юридичних осіб, політичних партій, громадських і релігійних організацій.

 

7. Лояльність передбачає:

1) добросовісність щодо виконання рішень Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України та державного органу, в якому працює державний службовець, незалежно від своїх власних переконань і політичних поглядів;

2) утримання від будь-яких проявів публічної критики діяльності державних органів, їх посадових осіб;

3) коректне ставлення до керівників і співробітників державного органу під час виконання державним службовцем своїх обов'язків.

 

8. Політична нейтральність передбачає:

1) недопущення впливу політичних інтересів на дії та рішення державного службовця;

2) відмову від публічної демонстрації політичних поглядів і симпатій;

3) дотримання вимог стосовно обмежень щодо політичної діяльності, встановлених законом стосовно окремих категорій державних службовців;

4) уникнення використання символіки політичних партій під час виконання державним службовцем своїх обов'язків;

5) забезпечення прозорості у відносинах з особами, що виконують політичні функції.

 

9. Прозорість і підзвітність передбачає:

1) відкритість та доступність інформації про діяльність державного службовця, крім випадків, визначених Конституцією та законами України;

2) для державних службовців першої та другої категорії:

ведення обліку телефонних розмов та особистих зустрічей з представниками політичних партій, народними депутатами України, суб'єктами господарювання або їх уповноваженими особами, а також надання інформації про такі розмови та зустрічі у порядку, встановленому законодавством про доступ до публічної інформації;

ведення обліку фактів використання транспортних засобів, майна, інших матеріальних та нематеріальних активів, наданих за рахунок фізичних чи юридичних осіб у службових цілях.

 

10. Сумлінність передбачає:

1) добросовісне, чесне та професійне виконання державним службовцем своїх обов'язків, виявлення ініціативи і творчих здібностей;

2) постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності та удосконалення організації службової діяльності;

3) недопущення ухилення від прийняття рішень та відповідальність за свої дії та рішення.

 

III. Відповідальність за порушення цих Правил

11. За порушення цих Правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.

 

 

 

 

Графік приймання канцеляріями суду:

справ, кримінальних проваджень, заяв, скарг, інших матеріалів

Дні приймання

Години  приймання

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

 

з 08-00 до 16-00 год.

 

обідня перерва

з 12-00 до 12-45 год.

з 08-00 до 15-00

 

 Канцелярією суду здійснюється :

Приймання  вхідної кореспонденції - щодня з 8.00 до 16.00, п'ятниця з8.00 до 15.00 ;

видача копій судових рішень ( вироків, рішень, постанов, ухвал), виконавчих листів, довідок - у четвер з 8.00 до 16.00