flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення про стан роботи суду в частині звернень громадян у першому півріччі 2011 року

21 червня 2011, 22:31
          Відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2011 року було проведено аналіз роботи суду в частині звернень громадян. За Законом України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм   власності,   засобів масової   інформації,   посадових   осіб    відповідно    до    їх функціональних   обов'язків   із   зауваженнями,    скаргами    та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням   щодо   реалізації    своїх    соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Військовослужбовці, працівники органів внутрішніх справ і державної безпеки, а також особи рядового і начальницького складу Державної   кримінально-виконавчої   служби України мають право подавати звернення, які не стосуються їх службової діяльності. Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України, якщо   інше   не   передбачено   міжнародними договорами. Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
          Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються   порада,   рекомендація   щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
       Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння   реалізації закріплених   Конституцією    та    чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності   підприємств, установ,   організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
        Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання,   національність   громадянина,   незнання    мови звернення.
           Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого   самоврядування, підприємствами,   установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень,воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними  за належністю відповідному органу чи посадовій особі,   про   що повідомляється громадянину, який подав звернення.
          У разі якщо звернення   не   містить   даних,   необхідних    для    прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти нів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його   розгляду,   про   що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених   у   зверненні,   не   може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені   законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
          Органи    державної    влади,    місцевого    самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян,   посадові   особи   розглядають   звернення громадян, не стягуючи плати.
           Загалом за І півріччя 2011 року до Жмеринського міськрайонного суду надійшло 3 звернення громадян, в яких порушуються питання забезпечення законності та правопорядку, а також реалізації свобод громадян.
         Зверненням громадянки Д. була скарга на неправомірні дії судді Жмеринського міськрайонного суду Верьовочнікова В.М. Скаргу було розглянуто своєчасно, за результатами перевірки скарги встановлено, що переважну частину доводів громадянки Д. становить обґрунтування власної незгоди.
          Жмеринським міськрайонним судом громадянці Д. була надана вичерпна відповідь на її звернення, про те що її скарга є безпідставною оскільки перевіркою не встановлено порушень суддею Верьовочніковим В.М. загальної процедури відправлення правосуддя.
          В своєму зверненні до Жмеринського міськрайонного суду громадянин Ж. просить надати інформацію про направлення його апеляційної скарги до Київського Апеляційного адміністративного суду по справі за його позовом до УПФ України м. Жмеринка. Заявнику, встановленою перевіркою повідомлено, що вказана справа разом з апеляцією направлено до Київського апеляційного адміністративного суду, про що свідчить повідомлення про вручення.
           Скарга громадянки З. про те що вона дуже довго чекає на соціальну допомогу у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком як дитині війни Жмеринським міськрайонний судом була розглянута на протязі трьох днів. Громадянці З. надана вичерпна відповідь з усіма вказаними датами і установами куди і коли надсилались її документи, а також що станом на сьогодні її справа до Жмеринського міськрайонного суду не надійшла.
          Невелика кількість звернень громадян свідчить про належну роботу суддів суду, які вчасно виносять об’єктивні рішення по справах, керуючись Конституцією України та законами України.
          Всі відповіді на звернення громадян якісні, вичерпні та достовірні. Строки подачі відповідей не порушувались.
         Діловодство по роботі зі зверненнями громадян здійснюється у відповідності до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємстві, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації. затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997 р. № 348. Відповідальною за ведення діловодства за зверненнями громадян у суді призначено керівника апарату Насоненко Т.А.
          Відповідно до плану заходів у Жмеринському міськрайонному суді з питань організації роботи зі зверненнями громадян на 2010-2012 роки (затверджений наказом голови суду 17 травня 2010 року № и8 о/д ) в суді організовано роботу з метою забезпечення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмові звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання огрунтованої відповіді на нього. Організовано вивчення працівниками апарату суду відповідних нормативно-правових актів, що регулюють роботу зі зверненнями громадян. Відповідно до вимог діловодства у Жмеринському міськрайонному суді заведено журнали реєстрації звернень громадян. У журналах фіксуються звернення громадян, які отримано та розглянуто керівництвом суду. Провадження за зверненнями громадян оформлюються належним чином. На першому поверсі приміщення суду облаштовано відділ прийому громадян, у якому здійснюють приймання документів від громадян чергові працівники апарату суду.
           Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи з розгляду звернень громадян, суд забезпечує регулярне проведення:
           - аналізу (півріччя, рік) стану роботи суду з розгляду звернень громадян;
           - особистих прийомів громадян відповідними посадовими особами суду;
           - обговорення на нарадах суддів суду питань та причин за якими надходять звернення громадян.
 
 
 
 
Керівник апарату Жмеринського
міськрайонного суду                                                                              Т.А.Насоненко