flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 3 від 26 лютого 2016 року

 Протокол № 3

навчання працівників Жмеринського міськрайонного суду

26 лютого 2016 року

             На нараді присутні 25 працівників суду.

 План навчання:

 

1.      Правила поведінки журналістів у залі судового засідання та у приміщенні суду. Обов’язки прес-секретаря щодо забезпечення відкритості суду.

2.      Участь громадськості в заходах щодо запобігання корупції.

3.      Проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов’язків.

 Слухали: Правила поведінки журналістів у залі судового засідання та у приміщенні суду. Обов’язки прес-секретаря щодо забезпечення відкритості суду. 

            З доповіддю  по даному питанню виступив заступник керівника апарату Антал П.В. 

            В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату суду Насоненко Т.А., старший секретар суду Лукашова Н.М. 

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника керівника апарату суду Антал П.В. нарада відзначила, що як відомо, стаття 129 (ч. 7) Конституції України, стаття 11 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачають, що судовий розгляд та вирішення справ мають здійснюватись гласно й відкрито, крім випадків, установлених процесуальним законом.

Розгляд справ в місцевих загальних судах проводиться відкрито. Суд ухвалою може оголосити судове засідання або його частину закритими з метою нерозголошення державної чи іншої таємниці, що охороняється законом, захисту особистого та сімейного життя людини, в інтересах малолітньої чи неповнолітньої особи, а також в інших випадках, установлених законом.

Під час розгляду справи в закритому судовому засіданні можуть бути присутні лише особи, які беруть участь у справі, а в разі необхідності - експерти, спеціалісти, перекладачі та свідки .

Якщо під час закритого судового засідання буде встановлено, що інформація з обмеженим доступом є суспільно значимою або доступ до інформації обмежено з порушенням закону, суд постановляє ухвалу про її дослідження у відкритому судовому засіданні.

Судове рішення, ухвалене у відкритому судовому засіданні, проголошується прилюдно. Якщо судовий розгляд відбувався у закритому судовому засіданні, прилюдно проголошується лише резолютивна частина рішення.

До речі, кожен має право знайомитися в установленому законодавством порядку із судовими рішеннями у будь-якій розглянутій у відкритому судовому засіданні справі, які набрали законної сили. Це право може бути обмежено відповідно до закону в інтересах нерозголошення конфіденційної інформації про особу, державної чи іншої таємниці, що охороняється законом.

Рішення Жмеринського міськрайонного суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Особи, присутні в залі судового засідання, можуть використовувати портативні аудіотехнічні засоби. Наприклад, здійснювати звукозапис на мобільний телефон.

Проведення в залі судового засідання фото- і кінозйомки, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання судового засідання по радіо і телебаченню допускаються на підставі ухвали суду за наявності згоди на це осіб, які беруть участь у справі, крім тих, які є суб'єктами владних повноважень.

Для здійснення фото- і кінозйомки, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання судового засідання по радіо і телебаченню представникам ЗМІ потрібно звернутися із клопотанням до судді, який розглядає справу.

При цьому знімати в залі судового засідання до надання судом відповідного дозволу не можна. Перед початком судового засідання журналісти можуть налаштувати апаратуру, але ввімкнути її дозволяється після оголошення судом ухвали про дозвіл фото- та відео зйомки. Клопотання про фото- та відео зйомку розглядається на початку судового засідання. 

Для здійснення прямої радіо- чи телетрансляції судового засідання представникам ЗМІ потрібно не менше ніж за добу звернутися також до суду (Голови суду чи керівника апарату суду) з проханням надати дозвіл на встановлення спеціального обладнання у приміщенні суду.

Зазначені клопотання варто подавати заздалегідь, що дозволить створити більш зручні умови для виконання журналістами їх професійних обов’язків, зокрема, вирішити питання про слухання справи у більшому приміщенні, облаштувати місця для журналістів, операторів та фотокореспондентів, подбати про технічну допомогу представникам ЗМІ тощо.

Звертаємо увагу на особливості фото- і відеозйомки у приміщенні суду, де знаходяться відвідувачі в очікуванні інших судових засідань.

Відповідно до ст. 307 Цивільного кодексу України, фізична особа може бути знята на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку лише за її згодою. Фізична особа, яка погодилася на знімання її на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку, може вимагати припинення їх публічного показу в тій частині, яка стосується її особистого життя. 

Журналісти, присутні у залі судового засідання, мають дотримуватися визначених законодавством загальних правил поведінки в залі судового засідання: 

-    вставати при вході до зали судового засідання суддів та при їх виході;

-    заслуховувати стоячи рішення суду;

-    дотримуватися тиші;

-    виконувати розпорядження головуючого судді у справі;

-    додержуватися в судовому засіданні встановленого порядку;

-    утримуватися від будь-яких дій, що свідчать про явну зневагу до суду або встановлених в суді правил;

Відступ від цих правил допускається з дозволу головуючого в судовому засіданні.

Заборонено робити в залі судового засідання:

1. Сперечатися із суддею, судовим розпорядником.

2. Користуватися мобільним телефоном – відключіть звук і не розмовляйте по телефону до закінчення слухання справи.

3. Вживати їжу або напої в залі судового засідання.

4. Жувати жувальну гумку.

5. Обговорювати з колегою хід судового засідання під час судового засідання – дотримуйтесь тиші.

6. Ставити запитання суддям після їхньої фрази - «Чи є у сторін запитання до тексту ухвали?» - це не прес-конференція, до того ж, відповідно до кодексу суддівської етики, судді не мають права коментувати судові рішення, а на ваші запитання зможуть дати відповідь сторони у справі після завершення розгляду справи.

7. Виходити із зали судового засідання до завершення розгляду справи або до оголошення перерви у справі.

Учасники судового процесу звертаються до судді «Ваша честь» .

Документи, клопотання та інші матеріали передаються головуючому в судовому засіданні через судового розпорядника. 

Присутні у залі судового засідання журналісти не є учасниками адміністративного процесу. 

Представники ЗМІ, присутні на судовому засіданні (якщо вони не є стороною у справі) – просто спостерігачі, яким законодавством не надано можливості задавати питання суддям або сторонам у справі в ході судового засідання.

За неповагу до суду і судді винні особи притягаються до юридичної відповідальності (ст. 129 Конституції України).

Питання про притягнення особи до відповідальності за прояв неповаги до суду вирішується судом негайно після вчинення порушення, для чого у судовому засіданні під час розгляду справи оголошується перерва.

 Представники ЗМІ, присутні у приміщенні суду поза межами судового засідання, зобов’язані дотримуватися правил журналістської етики та норм поведінки у місцях загального користування, у тому числі утримуватися від наполегливих спроб інтерв’ювання суддів та працівників апарату суду без їхньої згоди.

Суддя має право не надавати жодних коментарів щодо ухвалених судових рішень та ходу розгляду судових справ.

Намагання отримати інформацію у суддів без їхньої згоди може розцінюватися як прояв неповаги до суду та судді як представника судової влади. 

Зневажливе ставлення до суддів не допускається. 

Нарада постановила: 

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.   Консультанту з карової роботи Ковалишиній К.А. сформувати та завірити усі документи судівського досьє та передати їх до ТУ ДСА в Вінницькій області.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.

 Слухали: Участь громадськості в заходах щодо запобігання корупції. 

            З доповіддю  по даному питанню виступила керівник апарату суду Насоненко Т.А. 

            В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату Антал П.В., секретарі судового засідання Бондар С.В., Кардашевська А.В. 

Обговоривши дане питання відзначили, що Корупція в Україні становить значну загрозу демократії, реалізації принципу верховенства права, соціальному прогресу, національній безпеці, становленні громадянського суспільства. Тому пріоритетним напрямом державної антикорупційної політики має стати створення атмосфери громадянського неприйняття корупції.

Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» передбачає участь громадян, громадських організацій у заходах щодо запобігання, виявлення і протидії корупції. Так, за громадськістю закріплено право брати участь у виявленні фактів правопорушень, повідомляти про вчинені корупційні правопорушення, запитувати та одержувати від органів державної влади та органів місцевого самоврядування інформацію про запобігання та протидії корупції, проводити громадську антикорупційну експертизу або замовляти її проведення, проводити заходи щодо інформування населення з питань запобігання і протидії корупції.

Об’єднанню громадян, фізичній, юридичній особі не може бути відмовлено в наданні доступу до інформації стосовно компетенції та основних напрямів діяльності суб’єктів, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції.

Особи, які надають допомогу у виявленні корупційних діянь, перебувають під захистом держави. Правоохоронні органи здійснюють правові, організаційно-технічні та інші заходи, спрямовані на захист від протиправних посягань на життя, здоров’я, житло та інше майно осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, а також близьким їм особам.

Особи не можуть бути звільнені чи примушені до звільнення, притягнуті до дисциплінарної відповідальності чи піддані з боку керівника або роботодавця іншим негативним заходам впливу (переведення, атестація, зміна умов праці тощо) у зв’язку з повідомленням ними про порушення вимог корупційного законодавства іншою особою.

Державні органи та органи місцевого самоврядування забезпечують умови для повідомлень їх працівниками про порушення вимог корупційного законодавства іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку.

Щоб подолати корупцію, важливо знати не тільки те, де вона існує, але й причини, що породжують її. І однією з причин є терпимість громадян до проявів корупції, а також особиста лояльність до посадовців та примирення з беззаконням. Користуйтеся своїми законними правами повсякчас і всюди.

.Нарада постановила: 

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Працівникам апарату суду вивчити вимоги ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції».

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А. 

Слухали: Проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов’язків. 

            З доповіддю  по даному питанню виступила консультант суду Ковалишина К.А. 

            В обговоренні питання взяли участь старший секретар суду Лукашова Н.М., заступник керівника апарату Антал П.В. 

Обговоривши дане питання відзначили, що щорічна оцінка державних службовців за 2015 рік проводилась відповідно до Порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов’язків у Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області.

Відповідно до наказу керівника апарату суду №5 о/д від 02.02.2016 року затверджено  список державних службовців, які підлягають щорічній оцінці у 2016 році.

Тим же наказом, консультанту суду з кадрової роботи Ковалишиній К.А. було доручено: у тижневий термін забезпечити працівників апарату суду формою бланку щорічної оцінки виконання державними службовцями посадових обов’язків і завдань та надати списки державних службовців, посади яких не зазнали змін упродовж 2015 року;  забезпечити проведення щорічної оцінки до 10 березня 2016 року; результати щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов’язків (заповнені форми бланка щорічної оцінки) до 17 березня 2016 року долучити до особових справ державних службовців; про результати щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов’язків  до 21 березня 2016 року подати до Територіального управління державної судової адміністрації України в Вінницькій області за установленою формою.

Консультант суду з кадрової роботи ознайомила державних службовців з Порядком проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом керівника апарату суду № 2 о/д від 30 січня 2012 року та надала бланки щорічної оцінки.

Терміном до 10 березня 2016 року здійснено процедуру проведення щорічної оцінки державних службовців за наступними етапами: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2015 році.

У ході підготовчого періоду до проведення щорічної оцінки попередньо готувалися як державні службовці, так і їх безпосередні керівники. У цей період проаналізовано виконання завдань та обов’язків, визначених у посадових інструкціях, Положенні про апарат Жмеринського міськрайонного суду, Положенні «Про службу судових розпорядників», надані окремі доручення у звітний період; також безпосереднім керівником встановлювалась дата проведення співбесіди.

Оцінювання здійснювалось державними службовцями через самооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносилися до Форми бланка щорічної оцінки. При цьому розділи 1, 2, 3 Форми бланка щорічної оцінки заповнювались державним службовцем, а потім передавались безпосередньому керівнику у дводенний термін.

Під час самооцінювання державний службовець висловлював свою точку зору і визначав існуючі проблеми, а також встановлював для себе конкретну мету в удосконаленні свого професіоналізму.

            Заповнену Форму бланка щорічної оцінки з підсумковою оцінкою (низька, задовільна, добра, висока – залежно від результатів роботи і виявлених здібностей) безпосередній керівник передавав  у триденний термін державному службовцю для ознайомлення з оцінкою.

Після оцінювання державних службовців проводилася співбесіда безпосереднього керівника з державним службовцем на якій обговорювались результати оцінки роботи державного службовця за минулий рік та досяглась домовленість на наступний рік щодо виконання завдань, визначали чи існує необхідність підвищення кваліфікації, в кінці співбесіди відбувалось підписання результатів.

У ході співбесіди, обговорювалась результативність у контексті посадових обов’язків та запланованих завдань, успіхи і причини невдач, заходи щодо подолання перешкод, які виникали у роботі, прагнення і потреби розвитку, плани на майбутній період.

Співбесіда закінчувалась підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем Форми бланка щорічної оцінки.

Усі державні службовці погодились з щорічною оцінкою виставленою керівником, зауважень не виявили.

Затвердження керівником вищого рівня результатів щорічної оцінки здійснювалось після ознайомлення з результатами оцінювання.

Заключним етапом була перевірка консультантом суду з кадрової роботи повноти заповнення Форми бланка щорічної оцінки.

Щорічне оцінювання проходили 19 працівників апарату Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області.

            Результати щорічної оцінки показали, що переважна більшість державних службовців добросовісно виконує свої службові обов'язки, зокрема: 5 державним службовцям дана найвища оцінка виконання ними своїх функціональних завдань, тобто державний службовець перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички. 

            Робота 12 державних службовців оцінена критерієм "добре" – державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля пошук рішень.

            Двоє державних службовців отримали оцінку – задовільно, вони досягли певних результатів, володіють певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, однак повинні спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом вносити корективи в результати роботи.

Разом з тим, проведення щорічної оцінки показало, що не всі державні службовці протягом минулого року належно виконували свої службові обов'язки та завдання і проявляли необхідну ініціативу.

Згідно з результатами щорічного оцінювання двом державним службовцям рекомендовано пройти навчання на курсах підвищення кваліфікації та підготовку працівників апаратів судів у Національній школі суддів України.

            Усі заповнені Форми бланків щорічної оцінки перевірені консультантом з кадрової роботи Ковалишиною К.А. і долучені до особових справ державних службовців апарату суду.

            Інформацію про результати проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань в Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області за підсумками роботи у 2015 році подано Територіальному управлінню Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у належний термін. 

Нарада постановила: 

1.      Інформацію з цього питання прийняти до відома.

2.      Працівникам апарату суду, які отримали оцінку задовільно звернути увагу на підвищення свого професійного рівня та усунути недоліки зазначені в щорічній оцінці.

3.      Консультанту сувду з кадрової роботи Ковалишеній К.А долучити  до особових справ держслужбовців заповнені бланки щорічних оцінок.

4.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду Насоненко Т.А.  

 

Керівник апарату Жмеринського

міськрайонного суду                                                                                  Т.А. Насоненко  

       

Секретар                                                                                                       К.А. Ковалишина