flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 6 від 28 березня 2016 року

 Протокол № 6

навчання працівників Жмеринського міськрайонного суду

 

28 березня 2016 року                                                                                                                                       На нараді присутні 26 працівників суду

                                                 План навчання:

 

  1.   Про запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням.
  2.   Про заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру особами, уповноваженими на виконання  функцій держави або місцевого самоврядування, та іншими особами.
  3. Про основні вимоги до Інструкції щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну  справу, затверджена ДСА України  від 18.03.2004 р. № 32/04. 

Слухали: Про запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням. 

З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Жаглюк Я.М. 

            В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату Антал П.В., помічник судді Мельник А.Г., Кулішко О.В. 

Обговоривши дане питання слід відмітити, що на сьогоднішній день важливим напрямком суспільного життя країни є боротьба з корупцією. Згідно прийнятого в квітні 2015 року антикорупційного закону собам на яких розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції», забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах

Особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:

1) у зв’язку із здійсненням такими особами діяльності, пов’язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.

Проте дані особи, можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, якщо вартість таких подарунків не перевищує одну мінімальну заробітну плату, встановлену на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки.

Передбачене обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:

1) даруються близькими особами;

2) одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.

Подарунки, одержані особами, як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним підприємствам, установам чи організаціям, є відповідно державною або комунальною власністю і передаються органу, підприємству, установі чи організації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Рішення, прийняте особою, на користь особи, від якої вона чи її близькі особи отримали подарунок, вважаються такими, що прийняті в умовах конфлікту інтересів, і на ці рішення розповсюджуються положення статті 67 Закону.

Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняні до них особи у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов’язані невідкладно вжити таких заходів:

1) відмовитися від пропозиції;

2) за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;

3) залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників;

4) письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

Якщо особа, на яку поширюються обмеження щодо використання службового становища та щодо одержання подарунків, виявила у своєму службовому приміщенні чи отримала майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок, вона зобов’язана невідкладно, але не пізніше одного робочого дня, письмово повідомити про цей факт свого безпосереднього керівника або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації.

Про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка складається акт, який підписується особою, яка виявила неправомірну вигоду або подарунок, та її безпосереднім керівником або керівником відповідного органу, підприємства, установи, організації.

У разі якщо майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок виявляє особа, яка є керівником органу, підприємства, установи, організації, акт про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка підписує ця особа та особа, уповноважена на виконання обов’язків керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації у разі його відсутності.

Предмети неправомірної вигоди, а також одержані чи виявлені подарунки зберігаються в органі до їх передачі спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції.

У випадку наявності в особи, сумнівів щодо можливості одержання нею подарунка, вона має право письмово звернутися для одержання консультації з цього питання до територіального органу Національного агентства, який надає відповідне роз’яснення

Особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється:

1) займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Дані Обмеження, не поширюються на депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі), членів Вищої ради юстиції (крім тих, які працюють у Вищій раді юстиції на постійній основі), народних засідателів і присяжних

Особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначеним, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється:

1) протягом року з дня припинення відповідної діяльності укладати трудові договори (контракти) або вчиняти правочини у сфері підприємницької діяльності з юридичними особами приватного права або фізичними особами - підприємцями, якщо особи, зазначені в абзаці першому цієї частини, протягом року до дня припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців;

2) розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з виконанням службових повноважень, крім випадків, встановлених законом;

3) протягом року з дня припинення відповідної діяльності представляти інтереси будь-якої особи у справах (у тому числі в тих, що розглядаються в судах), в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в якому (яких) вони працювали на момент припинення зазначеної діяльності.

Порушення даного обмеження щодо укладення трудового договору (контракту) є підставою для припинення відповідного договору.

Правочини у сфері підприємницької діяльності, вчинені з порушенням вимог пункту 1 частини першої цієї статті, можуть бути визнані недійсними.

У разі виявлення порушень,  Національне агентство звертається до суду для припинення трудового договору (контракту), визнання правочину недійсним.

Дані особи, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.

Державні службовці не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам.

           Особи, які претендують на зайняття посади держаного службовця, зобов'язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.         

          Положення абзаців 1 та 2 ч.1 ЗУ «Про запобігання корупції» не поширюються на:

           1) народних засідателів і присяжних;

          2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв'язку з набуттям одним з них статусу виборної особи;

          3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.            

          У разі виникнення обставин, що порушують дані вимоги, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п'ятнадцятиденний строк.

         Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування.

          У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.

Нарада постановила: 

1.      Подану інформацію взяти до відома та виконання.

2.      Працівникам апарату суду дотримуватись вимог ЗУ «Про запобігання корупції».

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру особами, уповноваженими на виконання  функцій держави або місцевого самоврядування, та іншими особами.

 

З доповіддю по даному питанню виступила консультант з кадрової роботи Ковалишина К.А. 

В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату Антал П.В.,  старший секретар суду Лукашова Н.М., судовий розпорядник Коцюдим О. 

Обговоривши дане питання слід відмітити, що На виконання вимог статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700 особи, зокрема державні службовці, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (далі – Декларація) за минулий рік.

Особи, які не мали можливості подати до 1 квітня за місцем роботи декларацію за минулий рік через перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною, через тимчасову непрацездатність, перебування за межами України, під вартою, подають таку декларацію за звітний рік до 31 грудня. Особи, які не подали декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік із зазначених причин і звільняються з цього місця роботи, зобов'язані подати таку декларацію до розірвання трудового договору.

Особа, яка претендує на зайняття посади, до призначення або обрання на відповідну посаду подає в установленому законом порядку (за місцем роботи) декларацію за минулий рік.

Декларант заповнює декларацію власноручно чорнильною або кульковою ручкою синього або чорного кольору таким чином, що забезпечує вільне читання внесених відомостей.

Зазначені бланки не є бланками документів суворої звітності.

Державні службовці зобов’язані декларувати не тільки власні доходи та видатки, але й доходи та видатки членів своїх сімей, необхідно чітко визначитися з тим, хто ж є членами їх сімей.

До членів сім’ї державного службовця можуть входити чотири категорії осіб:

1) особи,  які  перебувають у шлюбі;

2) їхні діти;

3) особи,  які перебувають під опікою і піклуванням;

4) інші особи, які спільно  проживають,  пов'язані  спільним побутом,  мають взаємні права та обов'язки,  у тому числі особи,  які спільно  проживають, але не перебувають у шлюбі.

Суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення є:

1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;

4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи - у разі одержання від них особами або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди.

 Нарада постановила:

 

1.      Подану інформацію взяти до відома та використання в роботі.

2.      Працівникам апарату суду  заповнити та подати декларацію до 1 квітня 2016 року до кадрової служби.

3.      Консультанту з кадрової роботи Ковалишиній К.А. долучити до особових справ працівників апарату суду декларації за минулий рік.

4.      Консультанту з кадрової роботи Ковалишиній К.А. протягом десяти днів з дня одержання декларацій від працівників суду надіслати копії відповідних декларацій до Жмеринського ДФС (державної податковій інспекції).

5.      Керівнику апарату Насоненко Т.А.  та заступнику керівника апарату Антал П.В. суду надіслати до 1 квітня 2016 року до ТУ ДСА в Вінницькій області копій декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік для долучення їх до особових справ.

6.      Консультанту з кадрової роботи Ковалишиній К.А. надіслати до 10 квітня 2016 року на адресу ТУ ДСА  в Вінницькій області інформацію про результати декларування доходів за 2015 рік державними службовцями апарату суду.

7.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про основні вимоги до Інструкції щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну  справу, затверджена ДСА України  від 18.03.2004 р. № 32/04. 

З доповіддю по даному питанню виступила керівник апарату суду Насоненко Т.А. 

Обговоривши питання відзначили, що Інструкція щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу регламентує    методику заповнення  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, що є первинним документом для складання звітів за вироками  (постановами, ухвалами) суду, які набрали законної сили, порядок  роботи  з нею  від  моменту заповнення до передання її в архів.

Картка заповнюється секретарем суду з кримінальних справ Мельник О.С.

Картка  заповнюється  одразу ж після винесення судового рішення  тільки стосовно  осіб,  щодо яких  до  суду на розгляд  надійшли  кримінальні справи  з  обвинувальними  висновками або з постановами про застосування примусових заходів медичного характеру  чи стосовно яких судом порушено кримінальні справи в порядку  статті  27 КПК  України.

Не заповнюється   картка  на осіб,  стосовно  яких справу повернуто  прокурору в порядку статті 232 КПК України, а також стосовно яких справу направлено за підсудністю.

На кожну особу,   стосовно  якої розглядалася  кримінальна справа, заповнюється окрема картка.

Картка складається з шести розділів:

I. Відомості про особу на момент учинення злочину;

II. Відомості про злочин;

III. Відомості про судове рішення;

IV. Відомості про апеляційне провадження;

V. Відомості про касаційне провадження.

VI. Відомості  про набрання  вироком  (ухвалою,постановою) законної  сили.

Картка містить 27 пунктів, позначених одним чи кількома квадратами. Кожний пункт  складається  з показників,  що  мають цифрові значення.

Основний  принцип  заповнення полягає  в  тому, що  в квадратах  проставляється  цифрове значення,  визначене для цього пункту.

Заповнюється картка  українською мовою  друкованими  літерами.

Нарада постановила: 

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Секретарю суду Мельник О.С. при прийняті кримінальної  справи (провадження)  до канцелярії суду детально та уважно перевіряти заповненні картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу (кримінальне провадження).

3.      Контроль за виконанням постанови покласти керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А. 

 

Керівник апарату Жмеринського

міськрайонного суду                                                                                  Т.А. Насоненко 

  

Секретар                                                                                                       К.А. Ковалишина