flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 3 від 29 березня 2012 року

Протокол № 3

оперативної наради навчання працівників

Жмеринського міськрайонного суду

 29 березня 2012 року

 

                                                                                                      На нараді присутні 27 працівників суду.

 

План навчання:

      1.   Фіксування судового процесу технічними засобами.

2.      Важливість моніторингу змін в законодавстві, як важливий чинник здійснення правосуддя.

3.            3.   Залежність судочинства від здоров’я суддів та працівників суду.

4.             4.   Робота з Єдиним державним реєстром судових рішень.

5.             5.   Заповнення ОСК справи та їх редагування.

6.              6.   Загальні вимоги до оформлення судових справ.

 

Слухали: Про фіксування судового процесу технічними засобами.

          З доповіддю  по даному питанню виступила секретар судового засідання  Бондар С.В.

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату Насоненко  Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.,старший секретар суду Смірнова Є.А., секретар судового засідання Буга Р.М., секретар судового засідання Кащенко Р.М, секретар судового засідання Росовська О.Ю.

Обговоривши фіксування судового процесу технічними засобами відзначили що, суд, під час судового розгляду справи, здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.  Порядок фіксування судового засідання здійснюється відповідно до Інструкції про порядок фіксування судового процесу технічними засобами в загальних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 84 від 21.07.2005 року.

Повноваження для звукозапису судових засідань, створення архівних та  робочих  копій  фонограм  покладаються  на  секретаря судового засідання або працівника,  визначеного головою суду (далі -  секретар).  Секретар  допускається  до  звукозапису,  створення примірників  фонограм  за  наявності  сертифіката  про проходження курсу навчання за темою "Технічне фіксування судового процесу". Існують спеціальні вимоги щодо обладнання, яке можна використовувати для фіксування судового процесу, ці вимоги зазначені в Інструкції.

Секретар перед початком роботи зобов'язаний:

     - перевірити  комплекс  звукозапису  на   відсутність   ознак втручання в його конструкцію, цілісність пломб;

     - уключити комплекс звукозапису, зареєструватись у системі;

     - перевірити  годинник  та  календар комплексу звукозапису на предмет відповідності поточним даті та часу;

     - перевірити  наявність  вільного місця на внутрішньому носії комплексу звукозапису;

     - перевірити  працездатність  пристроїв,  провести тестування для перевірки того,  що складові комплексу звукозапису (мікрофони, мікшер тощо) працюють нормально та запис іде правильно.

Технічне  фіксування  судового  процесу  починається з моменту відкриття судового засідання. Під   час   звукозапису   секретар  здійснює  поточний контроль якості запису  шляхом  прослуховування  через  навушники У разі необхідності секретар  звертається  до  суду  з проханням зобов'язати учасників засідання говорити голосніше. У разі  виявлення  ознак  непрацездатності  обладнання комплексу  звукозапису  секретар доповідає голові про неможливість подальшого фіксування судового процесу.

Після закінчення судового засідання секретар:

     - зберігає журнал (у разі використання  спеціальної  програми звукозапису);

     - підписує журнал, передає для долучення до справи;

     - створює архівну та робочу копії фонограми архівна копія повинна здаватися архіваріусу  до  кінця робочого дня.

    Робоча копія зберігається разом зі справою.

    Секретар  не повинен залишати комплекс звукозапису,  у якому він зареєструвався,  без нагляду,  передавати  іншим  особам пароль та (або) електронний ключ, допускати інших осіб до роботи з комплексом.

    Після закінчення засідання секретар повинен:

     - здійснити  запис  фонограми  на  компакт-диски  -  створити архівну та робочу копії;

     - перевірити якість запису архівної копії;

     - архівну копію передати архіваріусу;

     - робочу копію долучити до судової справи;

     - вилучити фонограму з комплексу звукозапису.

Носій інформації, на який здійснювався технічний запис судового засідання (касета, дискета, тощо), є додатком до журналу судового засідання і після закінчення судового засідання приєднується до матеріалів справи.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Секретарям судового засідання обов’язково перевіряти відповідність і справність комплекс  звукозапису  перед початком судового засідання, у разі виявлення несправностей терміново повідомляти про це головуючого по справі або керівника апарату суду.

3.      Секретарям судового засідання обов’язково перевіряти якість звукозапису під час фіксування судового процесу.

4.      Секретарям судового засідання приділяти значну увагу створенню архівних копій звукозаписів.

5.      Старшому секретарю суду Смірновій Є.А. вибірково, раз на місяць перевіряти якість архівних копій запису  фонограм.

6.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду           Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про важливість моніторингу змін в законодавстві, як важливий чинник здійснення правосуддя.

            З доповіддю  по даному питанню виступив суддя суду Шепель К.А.

           В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічник судді Жаглюк Я.М., помічник судді Ганиш О.Л., помічник судді Мельник А.Г., помічник судді Смірнов С.М., консультант суду Шпиль А.В.

Обговоривши питання відзначили, що в умовах суспільно-політичної трансформації українського суспільства особливого значення набуває створення ефективної правової системи, що включає в себе підвищення якості законів та інших нормативних правових актів, наближення їх до потреб українського суспільства. Практика засвідчила, що колишнє законодавство виявилося непридатним для його застосування в повному обсязі в незалежній українській державі. Тому в процесі державотворення в Україні постало питання про пристосування його основних положень і норм до нових суспільно-політичних та соціально-економічних умов та створення власної правової системи. 

Створена за роки незалежності правова база ще далека від досконалості.  Для неї характерними є поверхове врегулювання тих чи інших питань, декларативність положень багатьох законів, суперечності між окремими нормами правових актів. Це є наслідком поспішного прийняття законів, недотримання загальних правил нормопроектування, відсутності ефективного організаційно-правового механізму забезпечення законотворчої діяльності, її регулювання, недостатнього рівня правової культури осіб, які беруть участь в законотворчому процесі.

Законотворча діяльність – це діяльність, направлена на створення актів вищої юридичної сили – законів, які займають провідне місце серед інших нормативних правових актів. Основним Законом України, який має найвищу юридичну силу є Конституція України. На її основі приймаються Закони та інші нормативно-правові акти, які повинні їй відповідати. Конституцією України визначено, що “єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада України”

Однак, створенню правової надійності і системності вітчизняного законодавства притаманні низка прогалин та недоліків, які призводять до хаотичності його розвитку. Серед причин недосконалості законодавства й інші чинники, які негативно впливають на його розвиток та реформування, зокрема:

- невідповідність деяких норм чинних законів положенням Конституції України, неузгодженість між окремими їх положеннями та нормами;

- недостатня наукова обґрунтованість необхідності прийняття законопроектів;

- лобіювання окремих законів зацікавленими суб’єктами законотворчого процесу;

- слабка взаємодія гілок влади у законодавчому регулюванні соціально-економічного життя суспільства;

- низька якість підготовки законопроектів та недотримання вимог законопроектної техніки.

На якості законів позначається і тривалість їх розгляду, оскільки від розробки законопроекту до часу його прийняття проходить певний час, за який його положення нерідко втрачають актуальність і виглядають застарілими, що тягне за собою необхідність їх постійного оновлення. Ось чому так часто відбуваються зміни в законодавстві України.

 Правосуддя – це справедливість у дії. Як можна здійснювати справедливе правосуддя не вивчаючи постійні зміни у законодавстві? Адже норми статті так швидко змінюються і застосовуючи одне покарання до правопорушника, через місяць за це саме злочинне діяння можна застосовувати інше покарання до іншого правопорушника. Саме тому моніторинг змін являється важливим чинником правосуддя.

В Жмеринському міськрайонному суді моніторинг здійснюється на належному рівні. Голова суду Ковальський В.І. особисто відслідковує нові зміни в законодавстві, про які, за допомогою консультанта з кадрової роботи Шпиль А.В., повідомляє усіх суддів. В бібліотеці суду є контрольні кодекси, які постійно оновлюють і в норми  яких вносяться актуальні зміни. Тому, можна зробити висновок, що правосуддя у Жмеринському міськрайонному суді є справедливим і актуальним.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Консультанту суду Шпиль А.В. постійно вносити актуальні зміни до контрольних кодексів.

3.      Помічникам суддів постійно вносити нові зміни до контрольних кодексів суддів суду.

4.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду  Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про залежність судочинства від здоров’я суддів та працівників суду.

          З доповіддю  по даному питанню виступила керівник апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.

          В обговоренні питання взяли участь старший секретар суду Смірнова Є.А , головний спеціаліст ІТ Антал П.В., секретар суду Мельник О.С., секретар суду Колеснік О.В., помічник судді Гундерук Н.М., секретар судового засідання Маліщук Н.М.

          Обговоривши  дане питання нарада відзначила, що загально визначено, що здоров’я людини є найбільшим багатством та найдорожчим скарбом. Здоров’я є запорукою гармонійного розвитку особистості, становлення її як професіонала в тій чи іншій галузі суспільної діяльності. У ст. 49 Конституції України зазначено : «Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвитку лікувальних закладів усіх форм власності».

Для судової системи України, здоровий висококваліфікований кадровий потенціал є основою для реалізації тих завдань і повноважень, які законом покладаються на місцевий суд та апарат суду. Необхідно зауважити, що робота суддів та працівників апарату суду є специфічною, і, в переважній більшості, носить негативне емоційне забарвлення та пов’язана з розв’язанням конфліктних ситуацій. Крім того, в даний час значно зросло навантаження на суддів, що пов’язано з великою кількістю надходження до судів позовів щодо соціальних виплат та не заповненням вакантних посад суддів. Судді — теж люди, а можливості людського організму не безмежні. Навантаження на суддю повинно бути регульованим, дбати про здоров’я суддів, що сприятиме покращенню якості правосуддя в державі. Адже зрозуміло, що від тривалої наднапруженої роботи організм людини втомлюється і коефіцієнт корисної дії знижується, в результаті чого суддя, як і будь-хто інший, спроможний працювати якісно.

 Більше того, робота працівників суду пов’язана з постійним ризиком захворіти на хвороби, які передаються повітряно-крапельним шляхом, оскільки щоденно контактують з великою кількістю людей (позивачі, відповідачі, підсудні, засуджені тощо).

Саме тому питання медично-профілактичних оглядів та надання медичного обслуговування суддям і працівникам апарату місцевих судів  є особливо актуальним.

Територіальне управління державної судової адміністрації у Вінницькій області в рамках повноважень та фінансових можливостей вживає відповідних заходів щодо медичного обслуговування суддів працівників апарату судів. З цією метою за ініціативи управління, після проведення відповідних консультацій з управлінням здоров’я та курортів Вінницької обласної державної адміністрації, було видано спільний наказ від 20 червня 2011 року за № 27/536 «Про проходження суддями, працівниками апарату місцевих судів та працівниками Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області щорічного профілактичного медичного огляду».

Наказом визначено, що ці категорії працівників щорічно у травні – червні безоплатно проходять у визначених закладах охорони здоров’я профілактичний медичний огляд.

Станом на 29 березня 2012 року майже всі працівники Жмеринського міськрайонного суду пройшли медичне обстеження, про що повідомили керівника апарату суду Насоненко Т.А. і здали медичні довідки. Працівників які б мали важкі захворювання або поганий стан здоров’я не має.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Заступнику керівника апарату Скорковському П.Е. кожний рік у березні-квітні поточного року контролювати проходження працівниками апарату суду профілактичного медичного огляду.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду  Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про роботу з Єдиним державним реєстром судових рішень.

           З доповіддю  по даному питанню виступив суддя Жмеринського міськрайонного суду Заярний А.М.

            В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., старший секретар суду Смірнова Є.А., головний спеціаліст ІТ Антал П.В., помічник судді Лукашова Н.М, помічник судді Бородавка В.П.

Обговоривши питання нарада відзначає, що Єдиний державний реєстр судових рішень (ЄДРСР) України призначено для пошуку та перегляду документів Єдиного державного реєстру судових рішень України.

Після винесення суддею рішення по справі воно повинно бути опублікованим в Єдиному державному реєстрі судових рішень України.

До Реєстру вносяться судові рішення Верховного Суду України, вищих спеціалізованих, апеляційних та місцевих судів - вироки, рішення, постанови, накази, ухвали, окремі ухвали (постанови) суду, що ухвалені (постановлені) судами у кримінальних, цивільних, господарських справах, у справах адміністративної юрисдикції, у справах про адміністративні правопорушення, крім судових рішень, які містять інформацію, що є державною таємницею.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень» від 22.12.2005 року № 3262-IV.

 База даних Реєстру містить інформацію довідкового характеру.

 Будь-яка текстова, графічна або інша (аудіо та відео) інформація, представлена на офіційному веб-порталі судової влади України (крім текстів офіційних документів), захищена авторським правом. Цей захист розповсюджується на програмне забезпечення, пошукові алгоритми, оформлення та структуру сторінок, а також база даних.

До ЄДРСР звертаються тоді, коли треба знайти судове рішення, прийняте одним із судів України у якійсь конкретній справі або щодо якоїсь конкретної особи, яке не вдалося знайти в настільних базах.

Але ЄДРСР недосконалий, недоліків у ньому вистачає. Серед недоліків ЄДРСР є :

-        незручна та незрозуміла система пошуку і незадовільне наповнення ресурсу;

-        пошукове меню незручне в користуванні чимало часу витрачається на заповнення різних форм.

-        не має інформації про скасування (змінену чи залишення в силі) судового рішення вищими судовими інстанціями.

Щоб позбутись недоліків в роботі ЄДРСР необхідно:

 посилити персональну відповідальність посадових осіб, які повинні наповнювати цей ресурс;

замінити незручний інтерфейс та алгоритм пошуку, уподібнити Реєстр звичайним пошуковим системам, які лояльно ставляться до помилок під час введення інформації;

запровадити систематизацію судових рішень за тематикою.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Головному спеціалісту з ІТ Анталу  П.В. своєчасно направляти рішення до Єдиного державного реєстру судових рішень України.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про заповнення ОСК справи та їх редагування.

           З доповіддю  по даному питанню виступив головний спеціаліст з ІТ Жмеринського міськрайонного суду Антал П.В.

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., старший секретар суду Смірнова Є.А., помічник судді Мельник А.Г., помічник судді Попеско Л.М.

Обговоривши питання нарада відзначає, що обліково-інформаційна картка (ОІК) реєструється або після реєстрації заяви загальною канцелярією, або ж одразу в реєстрі справ (крім «Картки обліку сум шкоди, завданої злочином» для кримінальної справи).

Після реєстрації заяви загальною канцелярією вона стає доступною у відповідному підрозділі суду, який займається справами, що вказані в реєстраційному типі документу категорії. Наприклад, для того, щоб побачити зареєстровані заяви по цивільних справах, працівники цивільної канцелярії повинні відкрити свій реєстр вхідної кореспонденції за допомогою команди «Канцелярія з цивільних справ/ Вхідна» в нього попадуть зареєстровані цивільні заяви. Для того, щоб зареєструвати по вибраній заяві обліково-інформаційну картку належного зразку, працівник повинен виконати наступні дії:

-  знайти по реквізитах потрібну заяву і виділити її;

- натиснути на панелі інструментів реєстру на кнопку [Швидке додавання] або вибрати пункт контекстного меню «Додати/ Додати документ» (гарячи клавіші );

- у вікні, що з‘явиться, вибрати потрібну обліково-інформаційну картку і натиснути кнопку [Так]. На екрані з'явиться форма редагування ОІК, в яку вже будуть перенесені реєстраційні дані з картки реєстрації заяви;

-  заповнити необхідні поля обліково-інформаційної картки та натиснути на кнопку [Так].

-  в програмі буде створено документ «Статкартка...», пов’язаний із реєстраційною карткою, при цьому автоматично буде створено справу, в яку попадуть ці документи та всі необхідні реквізити буде перенесено з документу до справи.

В подальшому для пошуку та роботи із вже заведеними ОІК треба використовувати гілки дерева команд «Справи». На кожен тип справи є окрема гілка.

До картки реєстрації заяви по ходу розгляду справи можна додати декілька документів — обліково-інформаційних карток — це рівнозначно заміні типу статистичної картки і буде підтверджуватися відповідним системним документом по справі.

Інший спосіб реєстрації — це коли заяви реєструються і статкартки заводяться одразу у відділі прийому, а вхідна канцелярія працює тільки з іншою кореспонденцією. В такому випадку відділ прийому може одразу зайти у відповідний реєстр справ і завести в ньому відповідну ОІК. Для цього необхідно виконати таки кроки:

-  зайти до потрібного реєстру справ (наприклад, «Справи/ Цивільні»);

- на панелі інструментів натиснути на кнопку [Швидке додавання], або обрати в контекстному меню пункт «Додати/ Редактором» та обрати тип ОІК;

- у відповідних полях ОІК заповнити реквізити заяви та іншу потрібну інформацію;

-  натиснути на кнопку [Так] — справу буде збережено.

В подальшому подвійне натискання мишею на справі буде викликати для перегляду та редагування обліково-інформаційну картку по справі.

У залежних від головного вікна реєстру вікнах (так званих «прилінкованих фреймах») можна передивитися додаткові відомості про справу, такі як список учасників або список документів по справі. Треба пам’ятати, що документи по справі повинні бути відсортовані по даті документу та даті корегування. Сортування по двох колонках у будь-якій таблиці КП «ДЗС» виконується натисканням мишею по заголовку колонок при натиснутій клавіші .

«Картка обліку сум шкоди, завданої злочином» створюється в реєстрі кримінальних справ як документ по справі. Дані з цієї картки враховуються у звіті форми№4.

Для додавання «Картки обліку сум шкоди, завданої злочином» потрібно в блоці «Документи по справі» в нижній частині вікна обрати в контекстному меню пункт «Додати» або скористатись комбінацією клавіш

На закладках «Розділ II» та «Розділ III» вносяться дані в блоках «Відомості про шкоду, завдану злочином» та «Вирок». Показники, що додаються, не повинні повторюватися. Показники можуть вноситися в довільному порядку, при перегляді/друці картки вони відобразяться у потрібному порядку. Якщо для певного показника сума шкоди дорівнює «0», то такий показник не потрібно вносити.

Після внесення даних потрібно натиснути на кнопку [Зберегти] для збереження даних або на кнопку [Так] для збереження даних та закриття вікна.

В КП «ДЗС» реалізована автоматична перевірка перед збереженням логічної повноти та правильності даних, занесених в статкартку. При збереженні виконується перевірка даних та за наявності помилок відкривається закладка «Перевірка» з переліком виявлених помилок.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Працівникам Жмеринського міськрайонного суду при заповненні ОСК справи та їх редагування здійснювати відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду КП «ДЗС».

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду   Насоненко Т.А.

 

Слухали: Загальні вимоги до оформлення судових справ.

З доповіддю  по даному питанню виступила секретар судового засідання Маліщук Н.А.

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., старший секретар суду Смірнова Є.А., помічник судді Смірнов С.М., секретар суду Мельник О.С.

Обговоривши питання нарада відзначає, що однією з  умов прийняття законного та обгрунтованого судового рішення є неухильне дотримання судом встановлених законом вимог до його форми й змісту.

Судові справи (матеріали) підшиваються в спеціальну обкладинку, виготовлену друкарським способом.

На обкладинці судової справи вказуються: найменування суду; найменування та номер справи відповідно до обліково-статистичної картки чи реєстраційного журналу (у визначеному для цього місці посередині обкладинки); якщо томів справи більше одного, — номер тому справи та загальна кількість томів; у кримінальній справі, справі про адміністративне правопорушення — прізвище, ім’я, по батькові кожної з осіб, щодо якої надійшла справа, та норма закону відповідно до обвинувального висновку, протоколу про адміністративне правопорушення; у цивільній, адміністративній справі — прізвище, ім’я, по батькові чи найменування сторін (заявника), суть вимог позивача (заявника); у разі пред’явлення зустрічного позову в цивільній, адміністративній справі — зазначення про це та суть вимог за зустрічним позовом; у справі іншої категорії — прізвище, ім’я, по батькові особи, стосовно якої надійшла справа (матеріал), суть справи; дата надходження справи в суд.

Лівий верхній кут обкладинки справи повинен залишатися вільним для розміщення в ньому штампа архіву суду при прийнятті справи на зберігання.

Перед формуванням справи, що порушується не інакше як за скаргою потерпілого, перевіряється наявність зазначених у додатку до скарги приватного обвинувачення документів, послідовність аркушів кожного документа.

Документи, що підшиваються до судової справи, мають бути тільки в одному примірнику. На копіях надісланих документів, які залишилися в справі, обов’язково зазначається дата надіслання з проставлянням у правому нижньому куті підпису особи, яка здійснила відправлення.

Справи з великою кількістю документів формуються в окремі томи з кількістю аркушів не більше 250.

Кожен том справи оформляється окремо, має власну нумерацію аркушів і власний опис.

Усі матеріали підшиваються до справи нитками через п’ять (для документів формату А4) або три (для документів меншого формату) проколювання голкою.

Уклеювання документів до справи, прикріплення степлером або вкладення будь-яким іншим способом, відмінним від зазначеного в абзаці першому цього пункту, категорично забороняється.

При автоматизованій реєстрації формується банк реєстраційних даних. Користувач повинен мати можливість одержати інформацію за всіма реквізитами реєстрації та точне місцезнаходження документа або судової справи, матеріалів.

Нерозглянуті по суті судові справи зберігаються у сейфі головуючого судді.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Секретарям судового засідання в подальшій роботі постійно керуватись Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду Насоненко Т.А.

 

  КЕРІВНИК АПАРАТУ ЖМЕРИНСЬКОГО 

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ                                                                                                                           Т.А.НАСОНЕНКО

       

Секретар                                                                                                                                                                   А.В.Шпиль