flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 6 від 27 червня 2012 року

Протокол № 6

оперативної наради навчання працівників

Жмеринського міськрайонного суду

 

27 червня 2012 року

 

                                                                           На нараді присутні 26 працівників суду.

 

План навчання:

1.      Порядок передачі суддям справ, які надійшли з апеляційної інстанції після скасування судового рішення.

2.      Залучення служби судових розпорядників в судові засідання.

3.      Кадровий резерв державної служби.

4.      Про запозичення передового досвіду у колег з метою покращення практичної діяльності працівників апарату суду.

5.      Порядок та відповідальність за зберігання справ під час знаходження в провадженні судді суду.

 

Слухали: Порядок передачі суддям справ, які надійшли з апеляційної інстанції після скасування судового рішення.

 

З доповіддю  по даному питанню виступила старший секретар суду Смірнова Є.А.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату Насоненко  Т.А.,судді суду Порощук П.П., Заярний А.М., секретарі суду Мельник О.С., Колеснік О.В., Піскун Т.С.

Обговоривши питання відзначили, що Ухвала  суду  першої  інстанції оскаржується  в апеляційному порядку  окремо  від  рішення  суду  у  випадках, передбачених цивільно-процесуальним кодексом.

Підставами для  скасування  рішення  в апеляційному порядку і ухвалення нового рішення є:

1) неповне з'ясування судом обставин,  що мають значення  для справи;

2) недоведеність обставин,  що мають значення для справи, які суд вважає встановленими;

3) невідповідність висновків суду обставинам справи;

4) порушення  або   неправильне   застосування   судом   норм

матеріального права.

Норми матеріального    права    вважаються   порушеними   або неправильно застосованими,  якщо  застосовано   закон,   який   не поширюється на дані правовідносини, або не застосовано закон, який підлягав застосуванню.

Випадки порушення   або   неправильного   застосування   норм процесуального права  можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції лише за умови,  якщо це  порушення  призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З ухваленням рішення або ухвали судом  апеляційної  інстанції рішення або ухвала суду першої інстанції втрачають свою чинність.

Рішення або ухвала апеляційного суду набирають законної сили з моменту їх проголошення. Після закінчення касаційного провадження справа протягом десяти днів повертається до суду, який її розглядав.

Порядок передачі суддям справ, які надійшли з апеляційної інстанції після скасування судового рішення підлягають обов'язковій реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду, що здійснюється працівниками апарату відповідного суду в день надходження. Визначення судді або колегії суддів для розгляду конкретної справи здійснюється автоматизованою системою документообігу суду під час реєстрації відповідних документів за принципом вірогідності, який ураховує кількість справ, що перебувають у провадженні суддів, заборону брати участь у перегляді рішення для судді, який брав участь в ухваленні судового рішення, про перегляд якого ставиться питання, перебування суддів у відпустці, на лікарняному, у відрядженні та закінчення терміну повноважень. Справи розподіляються з урахуванням спеціалізації суддів. Після визначення судді або колегії суддів для розгляду конкретної справи, внесення змін до реєстраційних даних щодо цієї справи, а також видалення цих даних з автоматизованої системи документообігу суду не допускається, крім випадків, установлених законом. До автоматизованої системи документообігу суду в обов'язковому порядку вносяться: дата надходження документів, інформація про предмет спору та сторони у справі, прізвище працівника апарату суду, який здійснив реєстрацію, інформація про рух судових документів, дані про суддю, та інші дані, передбачені Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, що затверджується Радою суддів України за погодженням з Державною судовою адміністрацією України.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Старшому секретарю суду Смірновій Є.А. слідкувати, щоб в обов’язковому порядку вносились дані, що стосуються судових справ передбачені Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, що затверджується Радою суддів України за погодженням з Державною судовою адміністрацією України.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду           Насоненко Т.А.

 

Слухали: Залучення служби судових розпорядників в судові засідання.

 

 З доповіддю  по даному питанню виступив старший судовий розпорядник Пастухов С.В.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., судові розпорядники Когут С.С., Скрипаловська Я.П.

Обговоривши питання відзначили, що у структурі апаратів судів утворюються підрозділи - служба судових розпорядників.

Наявність у судовому засіданні судового розпорядника безумовно створює максимально сприятливі умови для всебічного та ефективного розгляду справи.

Судовий розпорядник:

1) забезпечує належний стан залу судового засідання і запрошує до нього учасників процесу;

2) з урахуванням кількості місць та забезпечення порядку під час судового засідання визначає можливу кількість осіб, що можуть бути присутні у залі судового засідання;

3) оголошує про вхід і вихід судді та пропонує всім присутнім встати;

4) слідкує за додержанням порядку особами, присутніми у залі судового засідання;

5) виконує розпорядження головуючого про приведення до присяги перекладача, експерта;

6) під час судового засідання приймає від учасників процесу документи та інші матеріали і передає до суду;

7) запрошує до залу судового засідання свідків та виконує вказівки головуючого щодо приведення їх до присяги;

8) виконує інші доручення головуючого, пов'язані із створенням умов, необхідних для розгляду справи.

 Скарги на дії чи бездіяльність судового розпорядника розглядаються судом у цьому самому процесі.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Старшому судовому розпоряднику Пастухову С.В. та судовим розпорядника суду дотримуватись «Інструкції про порядок забезпечення старшими судовими розпорядниками та судовими розпорядниками проведення судового засідання, їх взаємодії з правоохоронними органами».

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на голову суду Ковальського В.І.

 

Слухали: Кадровий резерв державної служби.

 

З доповіддю  по даному питанню виступила консультант з кадрової роботи суду Шпиль А.В.

 

В обговоренні питання взяли участь голова суду Ковальський В.І., керівник апарату суду Насоненко Т.А. , заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.

Обговоривши  відзначили, що кадровий резерв для державної служби створюється для заміщення посад державних службовців, а також для просування їх по службі.

 Кадровий резерв в суді формується з урахуванням фактичної потреби з числа:

 - працівників апарату суду, які мають відповідну освіту та необхідні професійні навички з метою їх просування по службі;

 - кандидатів, які успішно склали іспит на заміщення вакантних посад державних службовців, але не були відібрані для призначення на посаду;

 - студентів останніх курсів юридичних вузів, які мають бажання та намір працювати в судовій системі.

Зарахування працівника до кадрового резерву проводиться за його згодою, яка оформлюється в письмовій формі.

            Зарахування до кадрового резерву затверджуються наказом керівника апарату суду. Списки осіб переглядаються щороку в грудні, при необхідності до списку протягом року вносяться зміни.

З працівниками, зарахованими до кадрового резерву, проводиться робота згідно зі складеними ними особистими річними планами. В особистих річних планах вони передбачають: вивчення законів України «Про державну службу», «Про статус суддів», «Про судоустрій», «Про боротьбу з корупцією», вивчення судових інструкцій, постанов Пленуму Верховного Суду України, участь у проведенні семінарів, навчань, нарад, складання проектів рішень, ухвал, постанов, протоколів судових засідань, написання робіт, тощо.

Контроль за виконанням особистих річних планів покладений на консультанта з кадрової роботи.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Консультанту з кадрової роботи суду Шпиль А.В. контролювати за виконанням особистих річних планів.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про запозичення передового досвіду у колег з метою покращення практичної діяльності працівників апарату суду.

 

З доповіддю  по даному питанню виступила керівник апарату суду Насоненко Т.А.

 

В обговоренні питання взяли участь старший секретар суду Смірнова Є.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.

Обговоривши  відзначили що, діяльність ефективний розподіл функціональних обов’язків між співробітниками,  забезпечення зручного для відвідувачів режиму прийому громадян та організації судових засідань сприяє передовий досвід у колег.  Жмеринський міськрайонний суд забезпечує відкритість та доступністі суду для суспільства, удосконалення кадрового менеджменту,  запровадження у системі судочинства альтернативних методів  вирішення спорів – медіації, налагодження ефективної співпраці зі ЗМІ, підвищення рівня правової культури  населення тощо.
            Забезпечення передового досвіду у колег дає можливість ознайомлюватись із методикою організації роботи апарату інших судів, із особливостями ведення статистичного обліку у справах конкретних категорій.     Досвід у колег дає можливість перевіряти чи відповідають судові рішення  таким загальним вимогам, як: повнота, зрозумілість, безальтернативність та справедливість колег.

Запозичення передового досвіду у колег працівників апарату суду практикується для правильного прийняття таких питань, як наприклад проведення конкурсного відбору, проведення іспиту, проведення співбесіди, навчання та професійний розвиток працівників апарату суду, проведення ефективних нарад та інші. Керівним посадам можна запозичити  досвід щодо управління персоналом, та систематичної організації роботи підлеглих та налаштування людей на працю.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Керівнику апарату суду й надалі на професійному рівні виконувати свої посадові обов’язки, що стосуються управлінської діяльності.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду           Насоненко Т.А.

КЕРІВНИК АПАРАТУ ЖМЕРИНСЬКОГО

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ                                                                                                                          Т.А.НАСОНЕНКО

       

Секретар                                                                                                                                                                А.В.Шпиль