flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 10 від 29 жовтня 2012 року

Протокол № 10

оперативної наради навчання працівників

Жмеринського міськрайонного суду

 

29 жовтня 2012 року

                                                                            На нараді присутні 32 працівники суду.

 

План навчання:

1.      Дисциплінарні заходи та звільнення з роботи працівників апарату суду відповідно до КЗпПУ та ЗУ « Про державну службу».

2.      Роль секретаря судового засідання у забезпеченні розгляду цивільних справ у розумні строки.

3.      Права народних засідателів; гарантії їх захисту.

 

            Слухали: Дисциплінарні заходи та звільнення з роботи працівників апарату суду відповідно до КЗпПУ та ЗУ «Про державну службу»

     

З доповіддю  по даному питанню виступила консультант суду з кадрової роботи Шпиль А.В.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату Насоненко  Т.А., старший секретар суду Смірнова Є.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.

            Обговоривши питання відзначили, що за порушення трудової дисципліни, невиконання або неналежне виконання посадових обов'язків до працівника апарату суду може бути застосовано догану або звільнення. За порушення обмежень, пов'язаних із проходженням державної служби, а також за вчинок, ганебний для державного службовця, або такий, що дискредитує суд, до працівника апарату суду можуть застосовуватися такі заходи дисциплінарного впливу:

 – попередження про неповну службову відповідність;

 – затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду.

            Дисциплінарне стягнення застосовується за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, без урахування часу звільнення працівника апарату суду від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

За кожне порушення дисципліни може бути застосовано лише одне стягнення. При обранні виду стягнення,  керівник апарату суду має враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку та заподіяну шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника апарату суду. Дисциплінарне стягнення оформляється наказом керівника апарату суду, що оголошується працівникові апарату під підпис. Дисциплінарне стягнення може бути оскаржене працівником апарату суду в порядку, встановленому чинним законодавством України.

Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення, працівника апарату суду не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, вважається, що він не мав дисциплінарного стягнення. Якщо працівник апарату суду не допустив нового порушення трудової дисципліни, сумлінно та якісно виконував посадові обов'язки, за поданням керівника апарату суду,  стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення, працівникові апарату суду не виплачується щомісячна премія, він не може бути заохочений у інший спосіб.

Зняття дисциплінарного стягнення оформлюється наказом керівника апарату Суду, про що оголошується працівникові апарату під підпис.

Звільнення як дисциплінарне стягнення застосовується на підставі п.п. З, 4, 7, 8 ст. 40 та ст. 41 Кодексу законів про працю України.

            Звільнення з роботи працівників апарату суду може бути за систематичне невиконання працівниками без поважних причин обовязків, покладених на них трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівників раніше застосовувалися заходи дисциплінарного чи громадського стягнення; за прогули (в тому числі відсутності на роботі більше трьох годин протягом робочого дня) без поважних причин; появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного спяніння; вчинення за місцем роботи розкрадання (в тому числі дрібного) майна власника, встановленого вироком суду, що набрав законної сили, чи постановою органу, до компетенції якого входить накладення адміністративного стягнення або застосування заходів громадського впливу.

            Підставами звільнення працівника апарату суду, ще є: порушення умов реалізації права на державну службу; недотриманням  пов'язаних  із проходженням державної служби вимог; виявлення   або   виникнення  обставин,  що  перешкоджають
перебуванню державного службовця на державній  службі; відмови державного службовця від прийняття або  порушення
Присяги; притягнення  державного  службовця  до  кримінальної  або
адміністративної  відповідальності  за  корупційні правопорушення,
пов’язані з порушенням обмежень, передбачених Законом України "Про
засади запобігання і протидії корупції".

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Керівнику апарату суду дотримуватись вимог щодо застосування дисциплінарних стягнень до працівників апарату суду та звільняти з роботи працівників апарату суду відповідно до КЗпПУ та ЗУ «Про державну службу»;

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на в.о. голови суду Сенько Л.Ю.         

 

Слухали: Роль секретаря судового засідання у забезпеченні розгляду цивільних справ у розумні строки.

 

 З доповіддю  по даному питанню виступила в.о. заступника голови суду Сенько Л.Ю.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., секретар судового засідання Кардашевська Г. Л., суддя Вернік В.М., суддя Саландяк О.Я., суддя Заярний А.М.

Обговоривши питання відзначили, що суд розглядає справи протягом розумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, а справи про поновлення на роботі, про стягнення аліментів – протягом одного місяця. У виняткових випадках за клопотанням сторони, з урахуванням особливостей розгляду справи, суд ухвалою може подовжити розгляд справи, але не більш як на пятнадцять днів. Розгляд судом цивільної справи відбувається  в судовому засіданні з обов’язковим повідомленням секретарем судового засідання осіб, які беруть участь у справі.

Судові виклики здійснюються секретарем судового засідання судовими повістками про виклик. Судова повістка про виклик повинна бути вручена з таким розрахунком, щоб особи, які викликаються, мали достатньо часу для явки в суд і підготовки до участі в судовому розгляді справи, але не пізніше ніж за три дні до судового засідання, а судова повістка-повідомлення – завчасно. Судова повістка разом із розпискою та з копіями відповідних документів може надсилатись поштою рекомендованим листом із повідомленням або через курєрів за адресою, зазначеною стороною чи іншою особою, яка бере участь у справі. Стороні чи її представникові за їх згодою секретар судового засідання видає судові повістки для вручення відповідним учасникам цивільного процесу. Судова повістка може бути вручена безпосередньо в суді, а у разі відкладення розгляду справи про час і місце наступного засідання може бути повідомлено під розписку.   

Перед попереднім (досудовим) розглядом цивільної справи секретарем судового засідання перевіряється явка учасників судового процесу та вживається заходів до з’ясування причин неявки, уточнюються відомості про вручення судових викликів і повідомлень (судових повісток) та інших матеріалів, про що доповідається судді. Після розгляду справи або відкладення її на інший час на повістках осіб, викликаних до суду, відмічається час їх явки та час залишення суду, завіряється цей запис підписом секретаря судового засідання та відбитком штампу суду.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Секретарям судового засідання надсилати судові повістки (повідомлення) в строки зазначені в ЦПК України.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду           Насоненко Т.А.

 

Слухали: Права народних засідателів; гарантії їх захисту.

 

З доповіддю  по даному питанню виступила в.о. голови суду Сенько Л.Ю.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А. , помічник судді Смірнов С.М., суддя Камінський В.П., суддя Шепель К.А.

Обговоривши  питання відзначили, що народним засідателем є громадянин України, який у випадках, визначених процесуальним законом, вирішує справи у складі суду разом із суддею, забезпечуючи згідно з Конституцією України безпосередню участь народу у здійсненні правосуддя.

До списку народних засідателів у кількості, зазначеній у поданні голови суду, включаються громадяни, які постійно проживають на території, на яку поширюється юрисдикція відповідного суду.

Список народних засідателів затверджується рішенням відповідної місцевої ради на чотири роки і переглядається у разі необхідності, але не рідше ніж раз на два роки.

Особа, включена до списку народних засідателів, зобов'язана повідомити суд про обставини, що унеможливлюють її участь у здійсненні правосуддя, у разі їх наявності.

Народний засідатель має право:

1) брати участь у дослідженні всіх доказів, які мають значення для вирішення питань по справі, що розглядається за їх участі;

2) ставити питання підсудному, потерпілому, свідкам, екс­пертам;

3) брати участь в огляді речових доказів, документів, а також під час провадження судом інших процесуальних дій;

4) просити головуючого роз’яснити норми закону, що стосуються справи, не зрозумілі для нього поняття, зміст оголошених у суді документів;

5) робити письмові нотатки під час судового засідання.

Для захисту прав і законних інтересів народних засідателів можуть застосовуватися такі заходи: а) їх особиста охорона, охорона їх житла та майна; б) видача їм зброї, засобів індивідуального захисту і сповіщення про небезпеку; в) встановлення телефону за місцем їх проживання; г) використання технічних засобів контролю і прослуховування їх телефонних та інших переговорів, візуальне спостереження; ґ) їх тимчасове розміщення у місцях, що забезпечують безпеку; д) забезпечення конфіденційності даних про об’єкти захисту; е) переведення їх на іншу роботу, направлення на навчання, заміна документів тощо.

За прояв неповаги до народного засідателя, а також за перешкоджання посадовою особою під будь-­яким приводом явці до суду народного засідателя настає адміністративна відповідальність (ст. 185­3, ст. 185­5 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Відповідно до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» не порушувати прав народних засідателів.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на в.о. голови Жмеринського міськрайонного суду Сенько Л.Ю.

 

Керівник апарату Жмеринського

міськрайонного суду                                                                                   Т.А. Насоненко

 

Секретар                                                                                                               А.В.Шпиль