Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Протокол № 4
оперативної наради навчання працівників
Жмеринського міськрайонного суду
05 квітня 2013 року
На нараді присутні 24 працівники суду.
План навчання:
1. Вивчення Порядку видачі грошової винагороди державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків.
2. Про внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу.
3. Обговорення Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції.
4. Про роботу з позовними заявами, заявами наказного та окремого провадження у цивільних справах, залишення без руху.
5. Важливість моніторингу змін в законодавстві, як важливий чинник здійснення правосуддя.
6. Дії секретаря судового засідання під час розгляду справ. Робота з ОСК на справу.
7. Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Слухали: Вивчення Порядку видачі грошової винагороди державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків.
З доповіддю по даному питанню виступила керівник апарату суду Насоненко Т.А.
В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., помічник судді Попеско Л.М., консультант суду з кадрової роботи Шпиль А.В.
Обговоривши питання відзначили, що грошова винагорода державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов'язків (далі - грошова винагорода) видається особам, які пропрацювали безперервно на посадах державних службовців в одному або кількох органах державної влади не менше ніж 10 років. Безперервний стаж роботи в органах державної влади обчислюється на підставі записів у трудовій книжці та документів, які відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи.
Грошова винагорода видається один раз на п'ять років за умови зразкового виконання посадових обов'язків та відсутності порушень трудової дисципліни з урахуванням щорічної оцінки виконання державним службовцем покладених на нього завдань та обов'язків. Винагорода видається, якщо за результатами проведення щорічної оцінки рівень виконання державним службовцем обов'язків та завдань оцінений як "добрий" і "високий". При цьому повинні враховуватися результати щорічних оцінок за п'ять років.
У разі відсутності щорічних оцінок за п'ять років, що передують видачі грошової винагороди, враховується наявність адміністративних, дисциплінарних та інших порушень за зазначений період.
Облік часу безперервної роботи кожного працівника на посадах державних службовців в апараті Жмеринського міськрайонного суду веде консультант з кадрової роботи суду Шпиль А.В. Про видачу грошової винагороди у трудовій книжці працівника робиться відповідний запис. Подання на видачу працівникові Жмеринського міськрайонного суду грошової винагороди готує керівник апарату суду Насоненко Т.А.
Грошова винагорода видається у таких розмірах: від 10 до 15 років роботи - одна середньомісячна заробітна плата; від 15 до 20 років - дві, від 20 до 25 років - три, від 25 до 30 років - чотири, від 30 років і більше - п'ять, у межах асигнувань на оплату праці, передбачених у державному бюджеті для відповідних органів державної влади.
Грошова винагорода керівним працівникам і спеціалістам видається на підставі рішення керівника відповідного органу державної влади, а керівникам органів та їх заступникам - рішення керівника органу вищого рівня.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Державним службовцям апарату Жмеринського міськрайонного суду дотримуватись вимог «Правил поведінки працівника суду»
3. Консультанту з кадрової роботи суду Шпиль А.В. слідкувати за обліком часу безперервної роботи кожного працівника апарату суду на посадах державних службовців та повідомляти керівника апарату суду .
4. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Про внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу.
З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Попеско Л.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічники суддів Мельник А.Г, Гундерук Н.В.
Обговоривши питання відзначили, що «Порядок внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу» визначає механізм внесення, повернення та звернення у дохід держави коштів у разі застосування запобіжного заходу у вигляді застави, який обраний з метою забезпечення належної поведінки особи, щодо якої застосовано запобіжний захід, її явки за викликом до слідчого, прокурора або суду, а також виконання інших покладених на неї обов’язків, передбачених положеннями Кримінального процесуального кодексу України.
Застава вноситься у національній грошовій одиниці на спеціальний рахунок суду, який обрав такий запобіжний захід, відкритий в органах Казначейства в установленому законодавством порядку.
Застава може бути внесена:
- підозрюваним, обвинуваченим або іншою особою, яка діє від його імені;
- заставодавцем - іншою фізичною чи юридичною особою, яка вносить кошти від свого імені.
Розмір застави визначається в ухвалі слідчого судді, суду про обрання стосовно особи запобіжного заходу у вигляді застави.
Внесення коштів на депозитний рахунок суду здійснюється на підставі платіжного доручення особи чи заставодавця не пізніше п’яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави. Підтвердженням внесення коштів на депозитний рахунок суду є платіжний документ з відміткою банку про виконання, який надається слідчому, прокурору або суду, який здійснює кримінальне провадження.
Кошти, внесені як застава, підлягають поверненню повністю або частково у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Застава повертається особі або заставодавцю у безготівковій формі на зазначений ними банківський рахунок, а у разі відсутності такого рахунка - готівкою через банки або підприємства поштового зв’язку.
Для повернення коштів, внесених як застава, особа чи заставодавець подає до органу Казначейства, в якому відкрито депозитний рахунок суду, на який було внесено заставу, такі документи: заява особи чи заставодавця, в якій обов’язково зазначаються реквізити банківського рахунка, на який зараховуватимуться кошти, що підлягають поверненню, а у разі відсутності банківського рахунка - відомості про банк чи підприємство поштового зв’язку; засвідчена судом копія ухвали слідчого судді, суду, вироку суду, в якому міститься рішення про повернення застави; копія платіжного або іншого документа, що підтверджує факт внесення коштів як застави.
Звернення застави у дохід держави здійснюється на підставі копії ухвали слідчого судді, суду, вироку суду, в яких міститься рішення про звернення застави в дохід держави, прийняте у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України. Копія ухвали слідчого судді, суду, вироку суду протягом п’яти днів з дня набрання ними законної сили надсилається слідчим суддею (судом), який їх постановив чи ухвалив, органу Казначейства, в якому відкрито депозитний рахунок суду, на який було внесено заставу.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. При поверненні коштів, внесених як застава секретарю канцелярії з кримінальних справ Мельник О.С. дотримуватись вимог «Порядку внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу».
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Обговорення Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції.
З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Лукашова Н.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічники суддів Гундерук Н.В., Ведишко О.Л.
Обговоривши питання відзначили, що відповідно до ч. 1 ст. 151 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів" у кожного судді суду загальної юрисдикції є помічник.
Помічник судді – це посадова особа, яка перебуває на державній службі, забезпечує виконання суддею відповідних повноважень та сприяє здійсненню правосуддя.
Помічнику судді надається постійне робоче місце в апараті суду.
Помічником судді може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, спеціаліста або магістра і вільно володіє державною мовою.
Судді самостійно здійснюють добір помічників. Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату суду за поданням судді. Помічник судді призначається на посаду на час виконання суддею повноважень судді відповідного суду.
Призначення на посаду помічника судді здійснюється без конкурсного відбору на підставі письмового подання судді керівником апарату відповідного суду. До подання додаються особиста заява претендента та інші документи, передбачені законодавством про державну службу. Претенденту на посаду помічника судді за поданням судді може встановлюватись випробовування в порядку, визначеному Законом України "Про державну службу".
Застосування заходів заохочення та дисциплінарного стягнення до помічника судді здійснюється керівником апарату відповідного суду за поданням судді.
Оплата праці помічника судді встановлюється відповідно до основних критеріїв класифікації посад державних службовців з урахуванням особливостей та характеру роботи і повинна стимулювати його сумлінну та ініціативну працю.
У випадку тривалої відсутності судді (тривале відрядження, відсторонення судді від посади, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною тощо) помічник судді може тимчасово виконувати обов’язки помічника іншого судді, про що на підставі особистої заяви помічника судді та подання відповідного судді видається наказ керівника апарату суду.
Щорічні та додаткові відпустки помічнику судді надаються в порядку, встановленому КЗпП України та ЗУ "Про відпустки", за його письмовою заявою, погодженою із суддею.
Помічник судді:
- здійснює підбір актів законодавства та матеріалів судової практики, які необхідні для розгляду конкретної судової справи;
- бере участь у попередній підготовці судових справ до розгляду, за дорученням судді готує проекти запитів, листів, інших матеріалів, пов’язаних із розглядом конкретної справи, проекти судових рішень, інших процесуальних документів, які приймаються суддею або під головуванням судді, виконавчих документів;
- здійснює оформлення копій судових рішень для направлення сторонам у справі та іншим особам, які беруть участь у справі відповідно до вимог процесуального законодавства, контролює своєчасність надсилання копій судових рішень;
- здійснює контроль за своєчасним проведенням експертними установами призначених у справах експертних досліджень, за своєчасним виконанням органами внутрішніх справ постанов судді про примусовий привід, а в разі невиконання таких постанов - готує проекти відповідних нагадувань тощо.
Помічник судді зобов’язаний:
- своєчасно та якісно виконувати надані йому доручення;
- дотримуватися строків підготовки документів та виконання доручень;
- постійно підвищувати свій професійний рівень та кваліфікацію;
- дбайливо ставитись до майна суду;
- при виконанні своїх службових обов’язків не допускати порушень прав і свобод людини та громадянина.
За дорученням судді помічник судді:
- контролює надходження та приєднання до судової справи відповідних матеріалів;
- координує роботу секретаря судового засідання та надає йому методичну та практичну допомогу, в тому числі із забезпечення фіксування судового процесу технічними засобами;
- здійснює перевірку своєчасності оформлення протоколів судових засідань у справах, що знаходяться в провадженні судді;
- здійснює контроль за своєчасною здачею секретарем судового засідання судових справ, розглянутих під головуванням судді;
- здійснює підготовку та оформлення статистичних даних, звітів, узагальнень, інформації про кількість і стан розгляду суддею справ усіх категорій тощо;
- вивчає та узагальнює практику розгляду справ і застосування законодавства;
- аналізує повідомлення засобів масової інформації з питань судочинства, готує пропозиції щодо необхідності реагування на такі повідомлення відповідно до чинного законодавства;
- підписує не процесуальні документи інформаційного та організаційного характеру;
- виконує інші доручення судді, що стосуються організації розгляду судових справ.
Помічник судді у своїй професійній діяльності має додержуватися етичних норм, пов’язаних з його статусом та передбачених Законом України "Про державну службу", Загальними правилами поведінки державного службовця
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Помічникам суддів Жмеринського міськрайонного суду постійно дотримуватись вимог Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції та посадової інструкції.
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Про роботу з позовними заявами, заявами наказного та окремого провадження у цивільних справах, залишення без руху.
З доповіддю по даному питанню виступила секретар судового засідання Рожик О.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічник судді Попеско Л.М.
Обговоривши питання відзначили, що позовні заяви, заяви про перегляд заочного рішення, заяви про видачу судового наказу, заяви окремого провадження, залишені в передбачених ЦПК України випадках ухвалою судді без руху, вкладаються без підшивання в окремі обкладинки і протягом установленого суддею строку для усунення недоліків зберігаються у справі "Матеріали, залишені без руху", передбаченій номенклатурою справ суду.
Позивачу (заявнику) не пізніше наступного дня після винесення ухвали про залишення позовної заяви (заяви) без руху надсилається рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про його одержання копія цієї ухвали (копія супровідного листа зберігається з позовною заявою (заявою) та ухвалою).
Позовна заява (заява) з ухвалою про залишення позовної заяви (заяви) без руху передається для розгляду судді: у разі надходження від позивача (заявника) додаткових документів - невідкладно, у разі не усунення недоліків у визначений суддею строк - не пізніше трьох діб після закінчення зазначеного в ухвалі про залишення позовної заяви (заяви) без руху терміну.
Про рух позовної заяви (заяви) робиться відмітка у відповідній обліково-статистичній картці.
У разі усунення позивачем (заявником) недоліків, зазначених в ухвалі про залишення позовної заяви (заяви) без руху, подальше оформлення справи здійснюється в загальному порядку. Датою надходження позовної заяви (заяви) вважається день першого її подання до суду.
Позовна заява (заява) з оригіналами ухвал про залишення позовної заяви (заяви) без руху і про повернення позовної заяви (заяви) та копіями супровідних листів в обкладинці повертаються до справи "Матеріали, залишені без руху" згідно з номенклатурою справ суду для збереження протягом строку апеляційного оскарження ухвали про повернення позовної заяви (заяви), про що робиться відмітка у відповідній обліково-статистичній картці.
У разі надходження апеляції на ухвалу про повернення позовної заяви (заяви) вона разом з усіма матеріалами невідкладно передається до апеляційного суду для вирішення питання про її прийняття, про що робиться відмітка в обліково-статистичній картці.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Секретарям судових засідань під час роботи з позовними заявами, заявами наказного та окремого провадження у цивільних справах, залишення без руху дотримуватись вимог «Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді».
3. Помічникам суддів своєчасно та оперативно в ОСК на справу в КП «Д-3» вносити відомості про рух позовної заяви (заяви).
4. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Важливість моніторингу змін в законодавстві, як важливий чинник здійснення правосуддя.
З доповіддю по даному питанню виступила консультант суду Коцюдим О.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.
Обговоривши питання відзначили, що з метою удосконалення правового регулювання Верховна Рада України виносить постанову про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України, та визначає коли Закон набирає чинності. Кабінет Міністрів України з дня набрання чинності Законів повинен привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законами до яких внеслись будь-які зміни, та забезпечити приведення органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із Законом. Ознайомитись із змінами та доповненнями в Законодавстві України можна на офіційному веб-порталі Верховної Ради України або через газети центральних органів виконавчої влади України, таких як: «Урядовий кур’єр» і «Голос України».
Новий Кримінльний процесуальний кодексу України запровадив низку змін й до інших кодексів та законів України.
Суддям та помічникам суддів Жмеринського міськрайонного суду, після ознайомлення консультантом суду Коцюдим О.М., зі змінами та доповненнями в законодавстві, застосовувати зміни які набули чинності у своїй практичній діяльності.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Консультанту суду Коцюдим О.М. й надалі повідомляти суддів суду та працівників апарату суду про зміни та доповнення в законодавстві України.
3. Консультанту суду вносити зміни до контрольних кодексів.
4. Контроль за виконанням постанови покласти керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Дії секретаря судового засідання під час розгляду справ. Робота з ОСК на справу.
З доповіддю по даному питанню виступила секретар судового засідання Маліщук Н.А.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., секретарі суду Мельник О.С., Колеснік О.В.
Обговоривши питання відзначили, що перед розглядом кримінальної, цивільної чи адміністративної справи секретарем судового засідання перевіряється явка учасників судового процесу та вживаються заходи до з'ясування причин неявки, уточнюються відомості про вручення судових викликів, повідомлень, судових повісток та інших матеріалів, про що доповідається судді. Після розгляду справи або відкладення її на інший час на повістках осіб, викликаних у суд, відмічається час їх явки та час залишення суду, завіряється цей запис підписом секретаря судового засідання та відбитком відповідного штампа суду.
Після закінчення судового засідання секретарем судового засідання у терміни відповідно до процесуального законодавства складається, підписується і передається судді протокол судового засідання. Протокол перевіряється та підписується суддею. Про строк виготовлення протоколу судового засідання повідомляються учасники процесу, сторони чи особи, які беруть участь у справі, які заявили клопотання про ознайомлення з ним. З моменту одержання цього повідомлення вони мають право ознайомитись з протоколом та подати на нього зауваження у термін, визначений процесуальним законодавством України.
Секретар судового засідання:
- підшиває до справи в хронологічному порядку документи, додані до справи в ході судового розгляду (у порядку їх надходження), протокол судового засідання, вирок, рішення, постанову, ухвалу суду;
- продовжує нумерацію аркушів справи та опис документів, що містяться у справі;
- робить запис у журналі розгляду судових справ і матеріалів суддею про результати розгляду справ і матеріалів, які розглядались суддею протягом робочого дня;
- про участь у справі народних засідателів робить відмітку у зазначеному вище журналі з вказівкою про кількість годин;
- виписує виконавчі листи у справах, рішення в яких підлягають негайному виконанню;
Якщо розгляд кримінальної, цивільної або адміністративної справи відкладено з призначенням на інший день, то викликаним і присутнім у судовому засіданні особам (крім підсудних, які перебувають під вартою) вручаються відповідні повістки про виклик до суду, повідомлення або оголошується про це з роз'ясненням наслідків неявки під розписку на окремому аркуші, що додається до протоколу судового засідання. Особам, які не були присутніми в судовому засіданні, але участь яких суд визнав необхідною, повістки про виклик їх у суд надсилаються не пізніше наступного дня. Для повторного виклику підсудних, які перебувають під вартою, начальнику місця попереднього ув'язнення надсилається відповідне розпорядження.
Про відкладення розгляду справи та про день і час, на який перенесено розгляд справи, робиться відмітка в журналі розгляду судових справ і матеріалів суддею. Після відкладення розгляду справи секретар судового засідання оформляє справу. В обліково-статистичній картці (далі ОСК) на справу зазначається причина відкладення.
Усі судові справи та матеріали, що надходять до суду та підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, не пізніше наступного робочого дня передаються для реєстрації у відповідних обліково-статистичних картках чи реєстраційних журналах та алфавітних покажчиках. Кожній судовій справі надається єдиний унікальний номер, який формується автоматизованою системою КП «Д-3» автоматично в суді першої інстанції та залишається незмінним незалежно від проходження справи в інстанціях. Структура номеру справи є такою: код суду/номер справи за порядком у поточному році/рік реєстрації.
В КП «Д-3» всі пункти і графи ОСК заповнюються відповідно до руху справи.
Основними завданнями обліково-статистичної роботи є забезпечення достовірності, об'єктивності, оперативності та цілісності інформації про роботу судів з основної діяльності.
Не приймаються до канцелярії суду справи, у яких не заповнено рух по справі в ОСК або ж не направлено судове рішення до ЄДРСР.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
Слухали: Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
З доповіддю по даному питанню виступила консультант з кадрової роботи суду Шпиль А.В.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.
Обговоривши питання відзначили, що відповідно до вимог ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» особи, зокрема державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (далі – Декларація) за минулий рік.
Особи, які не мали можливості подати до 1 квітня за місцем роботи декларацію за минулий рік через перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною, через тимчасову непрацездатність, перебування за межами України, під вартою, подають таку декларацію за звітний рік до 31 грудня. Особи, які не подали декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік із зазначених причин і звільняються з цього місця роботи, зобов'язані подати таку декларацію до розірвання трудового договору.
Особа, яка претендує на зайняття посади, до призначення або обрання на відповідну посаду подає в установленому законом порядку (за місцем роботи) декларацію за минулий рік.
Декларант заповнює декларацію власноручно чорнильною або кульковою ручкою синього або чорного кольору таким чином, що забезпечує вільне читання внесених відомостей.
Зазначені бланки не є бланками документів суворої звітності.
Державні службовці зобов’язані декларувати не тільки власні доходи та видатки, але й доходи та видатки членів своїх сімей, необхідно чітко визначитися з тим, хто ж є членами їх сімей.
До членів сім’ї державного службовця можуть входити чотири категорії осіб:
1) особи, які перебувають у шлюбі;
2) їхні діти;
3) особи, які перебувають під опікою і піклуванням;
4) інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
Суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;
4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи - у разі одержання від них особами або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
Керівник апарату Жмеринського
міськрайонного суду Т.А. Насоненко
Секретар А.В.Шпиль