Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Протокол № 7
оперативної наради навчання працівників
Жмеринського міськрайонного суду
25 липня 2013 року
На нараді присутні 20 працівники суду.
План навчання:
1. Про Порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень.
2. Роль служби судових розпорядників у судовому процесі.
3. Ведення обліково-статистичних карток в системі КП «Д-3».
4. Робота з адміністративними позовами, залишеннями без руху.
5. Обговорення змін до кодексів України, прийнятих у першому півріччі 2013 року, до: Кримінального процесуального кодексу України; Кримінального кодексу України; Цивільного кодексу України, Сімейного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення; Земельного кодексу України.
Слухали: Про Порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень.
З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Попеско Л.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату Насоненко Т.А., заступник керівника апарату Скорковський П.Е., консультант суду з кадрової роботи Шпиль А.В.
Обговоривши питання відзначили, що внесенню до Єдиного державного реєстру судових рішень (далі-Реєстр) підлягають судові рішення Верховного Суду України, вищих спеціалізованих, апеляційних та місцевих судів (далі - суди), крім судових рішень, які містять інформацію, що є державною таємницею. Формування і функціонування Реєстру забезпечується за рахунок коштів державного бюджету.
Копії судових рішень видаються в установленому законодавством порядку з обов'язковим їх внесенням до Реєстру. Електронні копії судових рішень є документами безстрокового зберігання.
Електронні копії судових рішень надсилаються відповідальною особою апарату суду не пізніше дня, що настає після ухвалення (постановлення) судового рішення.
Електронні копії судових рішень, що підлягають негайному виконанню, надсилаються адміністраторові Реєстру відповідальною особою апарату суду відразу після їх ухвалення (постановлення). У передбачених процесуальним законодавством випадках електронні копії судових рішень надсилаються адміністраторові Реєстру в день складення повного судового рішення.
До кожної електронної копії судового рішення додається
електронна інформаційна картка, в якій зазначається:
1) найменування суду, який ухвалив (постановив) судове рішення;
2) код суду згідно з довідником статистичних кодів, затвердженим ДСА;
3) форма судочинства (цивільне, кримінальне, господарське, адміністративне, розгляд справ про адміністративні правопорушення);
4) форма судового рішення;
5) дата ухвалення (постановлення) судового рішення;
6) дата набрання судовим рішенням законної сили;
7) необхідність заборони оприлюднення судового рішення на офіційному веб-порталі судової влади у вигляді відмітки встановленої форми;
8) номер і дата судової справи (якщо номер судової справи змінено, додатково зазначається попередні номер і дата судової справи);
9) номер і дата судової справи, рішення в якій переглядається;
10) дата ухвалення (постановлення) судового рішення, що переглядається;
11) найменування та код суду, що ухвалив (постановив) судове рішення, яке переглядається, згідно з довідником статистичних кодів, затвердженим ДСА;
12) склад суду із зазначенням прізвища та ініціалів судді (суддів);
13) найменування сторін судового процесу;
14) статус сторін судового процесу (фізична особа, юридична особа, державний орган, підприємство, установа, організація тощо).
Контроль за надсиланням судами електронних копій судових рішень адміністраторові Реєстру здійснює голова відповідного суду або особа, що тимчасово виконує його обов'язки та несе персональну відповідальність, встановлену законодавством. Адміністраторові Реєстру забороняється виключати судові рішення з Реєстру або вносити будь-які зміни до них.
Доступ користувачів до електронних копій судових рішень здійснюється безоплатно через офіційний веб-портал ДСА. ДСА публікує адресу веб-порталу судової влади в офіційних друкованих виданнях.
Користувачам Реєстру надається можливість пошуку, перегляду, роздрукування електронних копій судових рішень, копіювання їх текстів у цілому або частин відповідно до режиму доступу до судових рішень, внесених до Реєстру за останніх п'ять років. Порядок надання інформації за попередній період визначається держателем Реєстру.
Загальний доступ до судових рішень, внесених до Реєстру, має кожна фізична або юридична особа.
Дозвіл на повний доступ до судових рішень надається суддям, працівникам апарату судів, ДСА та її територіальних управлінь, адміністратора Реєстру з урахуванням службових обов'язків зазначених осіб шляхом автентифікації користувача.
Особи, яким надано дозвіл на повний доступ до судових рішень, зобов'язані не допускати розголошення у будь-який спосіб інформації, що стала їм відома у зв'язку з користуванням Реєстру у режимі повного доступу.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Керівнику апарату Насоненко Т.А. та заступнику керівника апарату Скорковському П.Е. здійснювати постійний контроль за строками внесення до Єдиного державного реєстру судових рішень копій судових рішень.
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Роль служби судових розпорядників у судовому процесі.
З доповіддю по даному питанню виступив старший судовий розпорядник Когут С.С.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату Скорковський П.Е., старший секретар суду Смірнова Є.А.
Обговоривши питання відзначили, що судовий розпорядник відповідає за належний стан зали судового засідання. Для цього він перед судовим засіданням здійснює перевірку та забезпечує готовність зали судового засідання до судового розгляду справи:
1) оглядає цілісність замків на вхідних дверях і ретельно оглядає залу судового засідання, кімнати свідків та нарадчу кімнату, а також інші прилеглі до зали судового засідання кімнати та допоміжні приміщення з метою виявлення сторонніх предметів і речовин;
2) перевіряє технічну оснащеність дверей, вікон, металевої шафи чи іншого місця для тимчасового зберігання матеріалів справи, місця сидіння суддів, секретаря судового засідання, учасників адміністративного процесу та осіб, присутніх у залі;
3) перевіряє справність засобів оповіщення зали судового засідання та кімнати свідків.
Після цього судовий розпорядник доповідає головуючому про своє прибуття, готовність зали судового засідання і до закінчення судового засідання перебуває в залі та виконує розпорядження головуючого.
Судовий розпорядник запрошує до зали судового засідання учасників адміністративного процесу, а також визначає можливу кількість осіб, що можуть бути присутні у залі судового засідання, з урахуванням кількості місць та потреби забезпечити порядок під час судового засідання.
Для запобігання конфліктам між учасниками адміністративного процесу та особами, присутніми в залі судового засідання, судовий розпорядник до початку розгляду справи визначає їм конкретні місця розташування в залі судового засідання таким чином, щоб сторони (позивач, відповідач) не сиділи у залі поруч.
У разі виявлення в приміщенні суду осіб, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння і порушують громадський порядок чи встановлений порядок діяльності суду, судовий розпорядник повинен з'ясувати причину їх перебування в приміщенні суду й у разі, якщо ці особи є учасниками судового процесу або свідками, повідомити про це головуючого та керівника служби. За розпорядженням головуючого або вказівкою голови суду чи керівника служби про видалення зазначених осіб із приміщення судовий розпорядник пропонує їм покинути приміщення та проводить до виходу.
Судовий розпорядник оголошує про вхід суду до зали судового засідання і вихід з неї суду та пропонує всім присутнім встати.
Судовий розпорядник слідкує за додержанням порядку особами, присутніми у залі судового засідання, забезпечує виконання учасниками процесу та особами, присутніми в залі судового засідання, розпоряджень головуючого, пов'язаних з дотриманням процесуальних вимог під час розгляду справи. Судовий розпорядник вживає заходів щодо запобігання і припинення в залі судового засідання та в приміщенні суду порушень громадського порядку та встановлених правил поведінки. Для виконання цих функцій судовий розпорядник взаємодіє зі службовцями судової міліції.
У разі постановлення судом ухвали про видалення із зали судового засідання учасника адміністративного процесу чи іншої особи, яка порушує порядок, судовий розпорядник забезпечує виконання такої ухвали.
Судовий розпорядник забезпечує виконання вимог щодо недопущення до зали судового засідання сторонніх осіб під час проведення закритого судового засідання, а також вживає заходів щодо недопущення до нарадчої кімнати сторонніх осіб під час ухвалення судового рішення.
Під час судового засідання приймає від учасників адміністративного процесу документи та інші матеріали і передає їх суду або навпаки. Тобто судовий розпорядник виконує роль посередника з тим, щоб учасники адміністративного процесу і суд під час судового засідання залишалися на своїх місцях.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Старшому судовому розпоряднику та судовим розпорядникам постійно керуватись «Методичними рекомендаціями щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення судовими розпорядниками», ст.74 КПК України та «Інструкцією про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду».
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Ведення обліково-статистичних карток в системі КП «Д-3».
З доповіддю по даному питанню виступила старший секретар суду Смірнова Є.А.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., секретарі суду Колеснік О.В., Мельник О.С., Рафа О.М.
Обговоривши питання відзначили, що обліково-статистична картка заводиться секретарем суду в день надходження справи до суду. Реєстраційні журнали та обліково-статистичні картки виготовляються електронним способом із застосуванням реєстраційних даних документів.
Обліково-статистичні картки зберігаються в картотеках (ящиках) відповідно до переліку індексів окремо від справ (матеріалів кримінальних проваджень) у порядку номерів таким чином, щоб останні номери розміщувалися в передній частині картотеки (ящика). За кожним індексом повинна існувати одна картотека.
На обліково-статистичних картках та обкладинках матеріалів кримінальних проваджень, за якими обвинувачені перебувають під вартою, ставиться штамп "під вартою" або робиться такий напис.
Після закінчення календарного року обліково-статистичні картки на справи, що не розглянуті по суті, переставляються у хронологічному порядку за номером провадження до картотеки наступного року, після чого картотека формується починаючи з номера 1 відповідного року.
У картотеку минулого року замість вилучених обліково-статистичних карток вкладаються картки-замінники, у яких зазначається єдиний унікальний номер та номер провадження, робиться напис про перенесення обліково-статистичної картки в картотеку наступного року.
Заява про відновлення втрачених матеріалів кримінального провадження реєструється в обліково-статистичній картці. Клопотання слідчого, прокурора та інших осіб, скарги на їх рішення, дії чи бездіяльність, реєструються в обліково-статистичній картці на клопотання, скаргу, заяву та алфавітному покажчику матеріалів кримінального провадження.
Заяви про відвід слідчого судді або судді, який здійснює судове провадження одноособово, реєструються в обліково-статистичній картці на клопотання, скаргу, заяву. Матеріали про розгляд заяви про відвід долучаються до матеріалів кримінального провадження, в якому заявлено відвід. Не реєструються в окремих обліково-статистичних картках апеляції, апеляційні та касаційні скарги, апеляційні та касаційні подання на вироки, рішення, ухвали (постанови), окремі ухвали (постанови) суду. Про надходження таких документів до суду робляться записи у відповідних обліково-статистичних картках і реєстраційних журналах
Працівники апарату суду чітко дотримуються вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, всі пункти і графи обліково-статистичних карток в КП «Д-3» заповнюються відповідно до руху справи. Не приймаються до канцелярії суду справи у яких не заповнено рух по справі в ОСК або ж не направлено судове рішення до ЄДРСР. Грубих помилок і порушень при реєстрації ОСК не допускають. Однак, деякі помилки все ж таки мають місце, це внесення в ОСК судових витрат.
.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Секретарям суду при заповненні обліково-статистичних карток постійно керуватись Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді.
3. Головному спеціалісту з ІТ Анталу П.В. постійно слідкувати за правильністю заповнення секретарями суду обліково-статистичних карток на справу.
4. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Робота з адміністративними позовами, залишеннями без руху.
З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Ведишко О.Л.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічник судді Попеско Л.М., Гундерук Н.В.
Обговоривши питання відзначили, що позовні заяви, залишені в передбачених Кодексом адміністративного судочинства України випадках ухвалою судді без руху, вкладаються без підшивання в окремі обкладинки і протягом установленого суддею строку для усунення недоліків зберігаються у справі "Адміністративні позови, залишені без руху", передбаченій номенклатурою справ суду.
Позивачу не пізніше наступного дня після винесення ухвали про залишення позовної заяви без руху надсилається рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про його одержання копія цієї ухвали (копія супровідного листа зберігається з позовною заявою та ухвалою). Позовна заява з ухвалою про залишення позовної заяви без руху передається для розгляду судді: у разі надходження від позивача додаткових документів - невідкладно, у разі не усунення недоліків у визначений суддею строк - не пізніше трьох діб після закінчення зазначеного в ухвалі про залишення позовної заяви без руху терміну. Про рух позовної заяви робиться відмітка у відповідній обліково-статистичній картці. У разі усунення позивачем недоліків, зазначених в ухвалі про залишення позовної заяви без руху, подальше оформлення справи здійснюється в загальному порядку. Датою надходження позовної заяви вважається день першого її подання до суду. У разі винесення суддею ухвали щодо повернення позовної заяви її копія не пізніш як другого дня надсилається позивачу рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про його одержання.
Позовна заява з оригіналами ухвал про залишення позовної заяви без руху і про повернення позовної заяви та копіями супровідних листів в обкладинці повертається до справи "Адміністративні позови, залишені без руху" згідно з номенклатурою справ суду для збереження протягом строку апеляційного оскарження ухвали про повернення позовної заяви, про що робиться відмітка у відповідній обліково-статистичній картці.
У разі надходження апеляції на ухвалу про повернення позовної заяви вона разом з усіма матеріалами невідкладно передається для оформлення справи та надіслання до апеляційного суду згідно з вимогами Кодексу адміністративного судочинства України, про що робиться відмітка в обліково-статистичній картці.
Якщо апеляційна скарга на ухвалу про повернення позовної заяви не надійшла, не пізніше трьох діб після закінчення строку, наданого позивачу для апеляційного оскарження ухвали про залишення позовної заяви без руху, позовна заява разом з усіма документами надсилається рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про її одержання позивачу. Оригінали ухвал про залишення позовної заяви без руху, про повернення позовної заяви з копіями супровідних листів про надіслання копій цих ухвал, про повернення позовної заяви підшиваються в обкладинку і зберігаються в порядку, визначеному для розглянутих судових справ. В обліково-статистичній картці у відповідні пункти вносяться відомості про рух позовної заяви. Обліково-статистична картка залишається в загальній картотеці.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Секретарям судового засідання у встановлені строки надсилати позивачу копію ухвали про залишення позовної заяви без руху.
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Слухали: Обговорення змін до кодексів України, прийнятих у першому півріччі 2013 року, до: Кримінального процесуального кодексу України; Кримінального кодексу України; Цивільного кодексу України, Сімейного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення; Земельного кодексу України.
З доповіддю по даному питанню виступила консультант суду Коцюдим О.М.
В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., консультант з кадрової роботи Шпиль А.В.
Обговоривши питання відзначили, що з метою удосконалення правового регулювання Верховна Рада України виносить постанову про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України, та визначає коли Закон набирає чинності. Кабінет Міністрів України з дня набрання чинності Законів повинен привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законами до яких внеслись будь-які зміни, та забезпечити приведення органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із Законом. Ознайомитись із змінами та доповненнями в Законодавстві України можна на офіційному веб-порталі Верховної Ради України або через газети центральних органів виконавчої влади України, таких як: «Урядовий кур’єр» і «Голос України».
Новий Кримінльний процесуальний кодексу України запровадив низку змін й до інших кодексів та законів України.
У першому півріччі 2013 року більшість змін внесено до Земельного кодексу України та до інших законодавчих актів у сфері земельних відносин (щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок). Зазначеним Законом було суттєво спрощено порядок погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Землевпорядна громадськість вважає норми прийнятого Закону прогресивними і такими, що суттєво спростять процедуру набуття прав на землю. Існуюча сьогодні процедура погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок є складною, незрозумілою та заплутаною та призводить лише до корупції.
Суддям та помічникам суддів Жмеринського міськрайонного суду, після ознайомлення консультантом суду Коцюдим О.М., зі змінами та доповненнями в законодавстві, застосовувати зміни які набули чинності у своїй практичній діяльності.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Консультанту суду Коцюдим О.М. й надалі повідомляти суддів суду та працівників апарату суду про зміни та доповнення в законодавстві України.
3. Консультанту суду вносити зміни до контрольних кодексів.
4. Контроль за виконанням постанови покласти керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
Керівник апарату Жмеринського
міськрайонного суду Т.А. Насоненко
Секретар А.В.Шпиль