Протокол № 4
оперативної наради навчання працівників
Жмеринського міськрайонного суду
28 квітня 2011року
На нараді присутні 35 працівників суду.
План навчання:
1. Формування звітності в КП «ДЗС».
2. Правові та організаційні засади створення та ведення Державного реєстру виборів в Україні .
3. Права народних засідателів; гарантії їх захисту.
4. Особистий прийом громадян. Реєстрація та облік звернень. Закон України «Про звернення громадян».
5. Звернення до виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення.
6. «Положення про помічників суддів».
7. Порядок ведення контрольного журналу.
Слухали: про формування звітності в КП «ДЗС».
З доповіддю по даному питанню виступив заступник керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Скорковський П.Е.
В обговоренні питання взяли участь голова Жмеринського міськрайонного суду Ковальський В.І., суддя Жмеринського міськрайонного суду Заярний А.М., старший секретар суду Смірнова Є.А., секретар суду Мельник О.С.
Обговоривши формування звітності в КП «ДЗС» відзначили, що з 01 січня 2011 р. в Жмеринському міськрайонному суді працює автоматизована система документообігу суду. Корінною відмінністю КП «ДЗС» від інших подібних систем є можливість виготовляти і зберігати в базі даних готові до друку документи. Основна концепція застосування КП «ДЗС» базується на принципі підтвердження документом будь-якої дії в суді. Формування звітності суду здійснюється в автоматизованій системі на запит відповідальної особи. В автоматизовані системі документообігу вже існує перелік шаблонів звітів з яких необхідно обрати та відкрити необхідний шаблон. Потім у вікні редактора шаблонів статзвітів вказується назва типу звіту, вид звіту, період звіту та інші потрібні дані. Система автоматично перевірить статкартки, які будуть використані для побудови статзвіту. Для формування звіту вибираємо команду [Будувати] - виконується формування звіту. Далі необхідно зберегти вже готовий звіт. Збережені звіти можуть бути відправлені до організації, що займається збором статистичний даних.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Головному спеціалісту з ІТ Анталу П.В. при необхідності надавати практичну допомогу відповідальній особі за виконання звітів.
Слухали: Про правові та організаційні засади створення та ведення Державного реєстру виборів в Україні.
З доповіддю по даному питанню виступила секретар суду Мельник О.С.
В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., старший секретар суду Смірнова Є.А., помічник судді Попеско Л.М., діловод суду Піскун Т.С.
Обговоривши правові та організаційні засади створення та ведення Державного реєстру виборів в Україні відзначили, що Державний реєстр виборців - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки даних, які містять передбачені цим Законом відомості, та користування ними, створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Основними завданнями Реєстру є: ведення персоніфікованого обліку виборців; складання списків виборців для проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, всеукраїнських та місцевих референдумів. До Реєстру заносяться та в базі даних Реєстру зберігаються такі відомості про виборця : ідентифікаційні персональні дані виборця; персональні дані, які визначають місце та умови голосування виборця; службові персональні дані. Ведення Реєстру включає організаційно-правову підготовку та виконання в режимі записування дій, а саме : внесення запису про виборця до бази даних Реєстру; внесення змін до персональних даних Реєстру; знищення запису Реєстру.
Організаційно-правова підготовка і виконання дій, здійснюються відповідним органом ведення Реєстру на підставах та у спосіб, встановлених Законом України «Про Державний реєстр виборців» та рішеннями розпорядника Реєстру, прийнятими відповідно до ЗаконуУкраїни «Про Державний реєстр виборців», з використанням візуального та автоматизованого контролю за повнотою та коректністю персональних даних Реєстру. Орган ведення Реєстру веде облік усіх дій щодо зміни бази даних Реєстру в порядку та за формою, що встановлені розпорядником Реєстру. Підставою для видання наказу про внесення запису до бази даних Реєстру є подані в установленому порядку до відповідного органу ведення Реєстру документи, які підтверджують набуття особою права голосу:
1) у зв'язку з досягненням особою віку 18 років;
2) у зв'язку з набуттям особою громадянства України;
3) у зв'язку з поновленням дієздатності особи, не включеної до Реєстру;
4) у разі виявлення не включеної до Реєстру особи, яка має право голосу.
Підставою для видання наказу про внесення змін до персональних даних виборця, включеного до Реєстру, у тому числі у разі виявлення в результаті візуального чи автоматизованого контролю неповноти або некоректності відомостей про виборця, є подані в установленому порядку до відповідного органу ведення Реєстру документи, що підтверджують відповідні зміни.
Підставою для видання наказу про внесення змін до персональних даних виборця, включеного до Реєстру, є також звернення, передане засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру відповідно до статей 20, 22 цього Закону органом ведення Реєстру, до якого подано в установленому порядку документи, що підтверджують відповідні зміни.
Підставою для видання наказу про знищення запису Реєстру є:
1) закінчення встановленого цією статтею строку збереження запису про виборця, який помер або громадянство України якого припинено;
2) рішення розпорядника Реєстру в разі виявлення в базі даних Реєстру запису про особу, яка не є виборцем (крім випадків, зазначених у частині шостій цієї статті), що підтверджено документами, поданими до органу ведення Реєстру в установленому порядку;
3) рішення розпорядника Реєстру з дорученням знищити зайві записи Реєстру.
Запис, що міститься у базі даних Реєстру, стосовно особи, яка померла або громадянство України якої припинено, зберігається з відповідною службовою відміткою протягом п'яти років після настання зазначених обставин.
Персональні дані Реєстру є конфіденційними і можуть бути використані лише для проведення перевірки достовірності відомостей про виборців, які поставили свої підписи у підписних листах на підтримку проведення всеукраїнського референдуму, а також відомостей, що надаються до відповідних виборчих комісій щодо кандидатів, уповноважених та довірених осіб, членів ініціативної групи референдуму, кандидатур до складу виборчих комісій. Також можуть бути використані для здійснення публічного контролю за веденням Реєстру в порядку та межах, встановлених цим Законом. Використання персональних даних Реєстру для інших цілей, крім зазначених вище, можливе виключно за рішенням суду.Особа, яка зверталася до органу ведення Реєстру або регіонального органу адміністрування Реєстру щодо включення себе або інших осіб до Реєстру, внесення змін до персональних даних Реєстру або отримання відповіді на свій запит, може оскаржити до суду рішення, дії чи бездіяльність відповідного органу Реєстру в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України .
Законами України передбачається кримінальна, адміністративна та інша юридична відповідальність за зловживання доступом або за несанкціонований доступ до Реєстру, порушення передбачених цим та іншими законами правил захисту персональних даних та програмного забезпечення Реєстру, за неправомірне використання та поширення персональних даних Реєстру, інші порушення вимог цього Закону.
Громадяни несуть відповідальність за: умисне подання органу ведення Реєстру завідомо недостовірних відомостей або відомостей з метою кратного включення виборця до Реєстру;
несанкціонований доступ до Реєстру;
несанкціоноване копіювання, розповсюдження та використання отриманої політичною партією копії бази даних Реєстру чи її частини для цілей, не передбачених цим Законом.
Посадові та службові особи органів Реєстру несуть відповідальність за: порушення правил доступу до Реєстру, порядку використання інформації з Реєстру, порядку копіювання бази даних Реєстру чи її частини; неправомірне або несвоєчасне внесення до бази даних Реєстру персональних даних виборця; умисне внесення до бази даних Реєстру завідомо неправдивих відомостей про виборця; обробку даних Реєстру на підставах або у спосіб, що не передбачені цим та іншими законами, рішеннями розпорядника Реєстру, прийнятими відповідно до цього Закону; знищення записів Реєстру або окремих персональних даних Реєстру на підставах та у спосіб, не передбачених цим Законом; невиконання або неналежне виконання своїх службових обов'язків, пов'язаних із забезпеченням повноти, захисту та безпеки персональних даних Реєстру; умисне порушення захисту Реєстру, умисну передачу відомостей, необхідних для доступу до Реєстру, іншим особам на підставах та у спосіб, що не передбачені цим Законом та рішеннями розпорядника Реєстру, прийнятими відповідно до цього Закону.
Посадові та службові особи інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, закладів, установ несуть відповідальність за неподання, несвоєчасне подання органам ведення Реєстру відомостей, передбачених цим Законом, чи подання неповних або недостовірних відомостей.
Наказом № 5 о/д від 19.01.2011 року в Жмеринському міськрайонному суді на виконання ст. 22 Закону України «Про Державний реєстр виборців»із змінами та доповненнями від 21.09.2010 року, постанови ЦВК від 13.01.2011 року № 6 «Про форми подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців» , листа Державної судової адміністрації України від 25.11.2010 року № 3-8035/10 та з метою взаємодії між органами ведення Державного реєстру виборців та судами, призначено відповідальною за подання відомостей для поновлення персональних даних Державного реєстру виборців про осіб, які за рішенням суду визнані недієздатними та осіб, щодо яких дане рішення скасоване - секретаря суду Бедрак Світлану Василівну.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Секретарю суду Бедрак С.В. щомісячно до 5 числа кожного місяця надавати відомості про осіб визнаних судом недієздатними та осіб, щодо яких дане рішення скасоване до Державного реєстру виборців Жмеринської міської ради та до Державного реєстру виборців Жмеринської районної державної адміністрації.
3. Старшому секретарю суду Смірновій Єлизаветі Андріївні здійснювати належний контроль за роботою секретаря суду Бедрак С.В. в частині надання щомісячних відомостей до Державного реєстру виборців Жмеринської міської ради та до Державного реєстру виборців Жмеринської районної державної адміністрації.
4. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду.
Слухали: Про права народних засідателів; гарантії їх захисту
З доповіддю по даному питанню виступив голова Жмеринського міськрайонного суду В.І. Ковальський.
В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Скорковський П.Е., старший секретар Жмеринського міськрайонного суду Смірнова Є.А., помічник судді Мельник А.Г., помічник судді Жаглюк Я.М., секретар судового засідання Гудзь К.В.
Обговоривши права народних засідателів та гарантії їх захисту відзначили, що участь народних засідателів у здійсненні судової влади є їхнім громадянським обов’язком. Причому у правовому становищі народних засідателів поєднуються два начала: за способом їх обрання — вони виступають як представники громадськості, а за характером здійснюваної ними діяльності у суді — представниками держави, від імені якої вони діють. Тому діяльності народних засідателів у суді властива низка особливостей, характерних також для професійних суддів. Процесуальне законодавство під суддею безпосередньо розуміє й народного засідателя. Наприклад, при розгляді у суді кримінальної справи народний засідатель має рівні з професійним суддею права при здійсненні правосуддя , підлягає відводу на тих же підставах, що й суддя, а у разі прийняття завідомо неправосудного вироку — кримінальній відповідальності .
Неявка без поважних причин у судове засідання народного засідателя вважається неповагою до суду. За порушення обов’язків на присяжного постановою головуючого може бути накладене грошове стягнення в розмірі до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Постанова про накладення грошового стягнення виноситься в судовому засіданні і оскарженню не підлягає.
Народний засідатель вправі:
1) брати участь у дослідженні всіх доказів, які мають значення для вирішення питань по справі, що розглядається за їх участі;
2) ставити питання підсудному, потерпілому, свідкам, експертам;
3) брати участь в огляді речових доказів, документів, а також під час провадження судом інших процесуальних дій;
4) просити головуючого роз’яснити норми закону, що стосуються справи, не зрозумілі для нього поняття, зміст оголошених у суді документів;
5) робити письмові нотатки під час судового засідання.
Передбачені законом гарантії незалежності і недоторканності для професійних суддів поширюються на народних засідателів під час виконання ними обов’язків щодо здійснення правосуддя.
Для захисту прав і законних інтересів народних засідателів можуть застосовуватися такі заходи: а) їх особиста охорона, охорона їх житла та майна; б) видача їм зброї, засобів індивідуального захисту і сповіщення про небезпеку; в) встановлення телефону за місцем їх проживання; г) використання технічних засобів контролю і прослуховування їх телефонних та інших переговорів, візуальне спостереження; ґ) їх тимчасове розміщення у місцях, що забезпечують безпеку; д) забезпечення конфіденційності даних про об’єкти захисту; е) переведення їх на іншу роботу, направлення на навчання, заміна документів тощо .
Недоторканність народного засідателя під час його участі у розгляді справи поширюється на їх особистість, житло, службове приміщення, транспорт і засоби зв’язку, кореспонденцію, належне їм майно та документи. Народний засідатель не може бути без згоди Верховної Ради України затримані чи заарештовані до винесення обвинувального вироку судом, якщо вони визнані обвинуваченими по справі, в розгляді якої приймали участь у складі суду. Ця кримінальна справа розглядається по першій інстанції апеляційним судом.
Народний засідатель не зобов’язаний давати будь-які пояснення щодо суті розглянутих справ і нікому не підзвітні.
За прояв неповаги до народного засідателя, а також за перешкоджання посадовою особою під будь-яким приводом явці до суду народного засідателя настає адміністративна відповідальність .
Кримінальну відповідальність тягне втручання у будь-якій формі в діяльність народного засідателя з метою перешкодити виконанню ними обов’язків або домогтися винесення неправосудного рішення, а також погроза або насильство щодо народного засідателя чи присяжного, умисне знищення або пошкодження їх майна, посягання на життя у зв’язку з їх діяльністю, пов’язаною із справлянням правосуддя .
Важливою передумовою справедливого розгляду справи за участі представників народу є належний рівень оплати за виконання обов’язків народних засідателів та присяжних у суді. Народним засідателям за час виконання ними обов'язків у суді виплачується винагорода в розмірі їх середньомісячного заробітку чи пенсії, але не менше прожиткового мінімуму для працездатної особи. Їм відшкодовуються витрати на проїзд і наймання житла, а також виплачуються добові. Зазначені виплати здійснюються територіальними управліннями Державної судової адміністрації України за рахунок коштів Державного бюджету України.
За народними засідателями на час виконання ним обов'язків у суді за місцем основної роботи зберігаються всі гарантії та пільги, передбачені законом. Час виконання народним засідателем обов'язків у суді зараховується до всіх видів трудового стажу. Звільнення народного засідателя з роботи або переведення на іншу роботу без його згоди під час виконання ним обов'язків у суді не допускається.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Консультанту суду вести табель робочого часу народних засідателів, які приймають участь в судових засіданнях та своєчасно надсилати його до Територіального управління ДСА у Вінницькій області.
3. Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду .
Слухали: Про особистий прийом громадян. Реєстрація та облік звернень. Закон України «Про звернення громадян».
З доповіддю по даному питанню виступив помічник голови суду Смірнов С.М.
В обговоренні питання взяли участь заступник керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Скорковський П.Е., старший секретар Жмеринського міськрайонного суду Смірнова Є.А.,діловод суду Петинська Л.В., секретар судових засідань Буга Р.М.
Обговоривши права народних засідателів та гарантії їх захисту відзначили, що керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані
проводити особистий прийом громадян. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян. Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях
незалежно від форм власності, об'єднаннях громадян визначається їх керівниками.
Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.Викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства і розглядаються в порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян", реєструються в журналі вхідної кореспонденції за індексом першої літери прізвища заявника з дотриманням правил.
Після реєстрації в журналі вхідної кореспонденції діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348, із змінами. Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Заяви (клопотання) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто.
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.
Скарги на рішення загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності, а також на рішення вищих державних органів вирішуються в судовому порядку.
Громадянин може подати скаргу особисто або через уповноважену на це іншу особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.
Скарга в інтересах громадянина за його уповноваженням, оформленим у встановленому законом порядку, може бути подана іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність.
До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину .Скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.
Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
В Жмеринському міськрайонному суді діловодство пов’язане із розглядом звернень та контроль за їх виконанням у суді здійснюється окремо від інших видів діловодства. Головою суду Ковальським В.І. особою, відповідальною за організацію роботи суду зі зверненнями громадян, призначено керівника апарату Жмеринського міськрайонного суду Насоненко Т.А.
При здійсненні перевірки значна увага приділяється розгляду звернень громадян, контролю за своєчасністю, якістю та повнотою надання відповідей. Усі звернення, що надходять в суд, реєструються на реєстраційно-контрольних картках та заносяться у Журнал реєстрації пропозицій заяв і скарг громадян Жмеринського міськрайонного суду . Усім зверненням надається реєстраційний індекс, який присвоюється один раз на рік.
Терміни розгляду та дачі відповіді на звернення громадян дотримуються. Всі відповіді на звернення громадян – обґрунтовані, достовірні та об’єктивні.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Керівнику апарату продовжувати контроль за роботою з розгляду звернень, звертнути увагу всіх працівників на необхідність ретельного та об’ ктивного їх розгляду, а особливу увагу - на розгляд повторних звернень.
3. Своєчасність, якість та повнота надання відповідей на звернення громадян контролюється головою Жмеринського міськрайонного суду Ковальським В.І.
Слухали: Про звернення до виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення.
З доповіддю по даному питанню виступила секретар суду Колеснік О.В.
В обговоренні питання взяли участь старший секретар суду Смірнова Є.А., секретар судових засідань Маліщук Н.А., секретар судових засідань Колесник Г.В., помічник судді Мельник А.Г., помічник судді Жаглюк Я.М., друкарка Літвінчук А.В.
Обговоривши звернення до виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення відзначили, що розглянувши справу про адміністративне правопорушення,
посадова особа виносить постанову по справі, існують такі види постанов :про накладення адміністративного стягнення; про застосування заходів впливу; про закриття справи.
Постанова повинна містити:
- відомості про посадову особу, яка винесла постанову;
- дату розгляду справи;
- відомості про особу, щодо якої розглядається справа;
- викладення обставин, установлених при розгляді справи;
- зазначення всіх статтей КУпАП (80731-10, 80732-10) та їх частин в разі скоєння двох і більше правопорушень, законів України, які передбачають відповідальність за дане адміністративне правопорушення;
- прийняте по справі рішення;
- в разі встановлення за матеріалами справи, що вчиненим правопорушенням завдана матеріальна шкода, в постанові необхідно вказати порушнику на необхідність добровільного відшкодування суми цієї шкоди ;
- вказівку про порядок виконання постанови;
- вказівку про порядок і строк її оскарження.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується посадовою особою, яка розглянула справу, винесла постанову.
Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається під розписку або висилається рекомендованим листом особі щодо якої її винесено. Копія постанови вручається під розписку, а в разі, коли копія постанови висилається поштою, про це робиться відповідна відмітка у справі з зазначенням дати відправки.
Копія постанови в той же строк вручається або висилається потерпілому на його прохання.
Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим. Скаргу на постанову по справі про адміністративне
правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови (фактично цей строк обчислюється з дня отримання постанови особою, стосовно якої її винесено). В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи щодо якої винесено постанову може бути поновлено. Подання у встановлений строк скарги зупиняє виконання постанови про накладення адміністративного стягнення до розгляду скарги, за винятком постанов про застосування заходів стягнення, передбачених статтею 26 КУпАП ( 80731-10 ), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення .
Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, а також скасування інших обмежень пов'язаних із застосуванням заходів адміністративного впливу.
Постанова про накладення адміністративного стягнення є обов'язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами.
Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлено КУпАП ( 80731-10, 80732-10 ) та іншими актами
законодавства України.
Постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу підлягає примусовому виконанню після закінчення строку, встановленого частиною першою статті 307 КУпАП. Якщо негайне виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу є неможливим, посадова особа, яка винесла постанову, може відстрочити виконання постанови на строк до одного місяця .
Не підлягає виконанню постанова про накладення адміністративного стягнення, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення.
Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення здійснюється посадовою особою, яка винесла постанову.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніше, як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування
постанови - не пізніше, як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення . Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, сплачується порушником в установленому порядку через установи банків, якщо інше не встановлено законодавством України. У разі несплати штрафу порушником у установлений строк, постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу надсилається для відрахування суми штрафу в примусовому порядку, з його заробітної плати, стипендії чи іншого заробітку . Якщо особа, піддана штрафу, не працює або якщо стягнення штрафу із заробітної плати чи іншого заробітку, пенсії або стипендії порушника є неможливим з інших причин, орган (посадова особа) направляє матеріали в суд за місцем проживання порушника, стягнення провадиться на підставі постанови посадової особи про накладення штрафу державним виконавцем, що перебуває при районному (міському) суді, шляхом звернення стягнення на особисте майно порушника, а також на його частку в спільній власності.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
Слухали: Про «Положення про помічників суддів».
З доповіддю по даному питанню виступила помічник судді Кабакова С.В.
В обговоренні питання взяли участь помічник голови суду Смірнов С.М., помічник судді Гундерук Н.В., помічник судді Ганиш О.Л., помічник судді Мельник А.Г.,помічник судді Попеско Л.М.
Обговоривши «Положення про помічників суддів» відзначили, що 25 березня 2011 Рада суддів України на своєму засіданні затвердила Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції. Відповідне положення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів».Положення визначає основи діяльності, правовий статус і умови роботи особи, яка обіймає посаду помічника судді.
Згідно з Положенням, помічник судді - це посадова особа, яка перебуває на державній службі, забезпечує виконання суддею відповідних повноважень та сприяє здійсненню правосуддя.
Кожний суддя суду загальної юрисдикції може мати помічника.
Помічником судді може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту і вільно володіє державною мовою. Помічники суддів Верховного Суду України повинні також мати стаж роботи в галузі права не менше трьох років.
Помічники суддів прикріплюються для кадрового та фінансового обслуговування до апарату відповідного суду, на них поширюється дія Закону України "Про державну службу" .
Судді самостійно здійснюють добір помічників. Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату відповідного суду за поданням судді.
Помічники суддів з питань підготовки справ до розгляду підзвітні лише відповідному судді.
Період перебування на посаді помічника судді зараховується до трудового стажу за спеціальністю такого помічника. Призначення на посаду помічника судді здійснюється без конкурсного відбору на підставі письмового подання судді керівником апарату відповідного суду. До подання додаються особиста заява претендента та інші документи, передбачені законодавством про державну службу. Претенденту на посаду помічника судді за поданням судді може встановлюватись випробовування в порядку, визначеному Законом України "Про державну службу". Для осіб, які претендують на посаду помічника судді, може проводитися стажування з метою набуття ними практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей цих осіб. Керівник апарату може відмовити судді в задоволенні подання про призначення на посаду помічника судді у випадку, коли претендент не відповідає вимогам, установленим частиною 2 статті 151 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", статтею 12 Закону України "Про державну службу" та пунктом 6 цього Положення.
Помічник судді має посвідчення, що підтверджує його особу та повноваження. Посвідчення помічника судді видається апаратом суду, до якого помічника судді прикріплено для кадрового та фінансового обслуговування, та підписується керівником апарату суду. Оплата праці помічника судді встановлюється відповідно до основних критеріїв класифікації посад державних службовців з урахуванням особливостей та характеру роботи і повинна стимулювати його сумлінну та ініціативну працю. У випадку тривалої відсутності судді (тривале відрядження, відсторонення судді від посади, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною тощо) помічник судді може тимчасово виконувати обов’язки помічника іншого судді, про що на підставі особистої заяви помічника судді та подання відповідного судді видається наказ керівника апарату суду. Крім того, у випадку тривалої відсутності судді (тривале відрядження, відсторонення судді від посади, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною тощо) на помічника судді за його згодою наказом керівника апарату суду може бути покладено тимчасове виконання обов'язків працівника апарату суду. У разі відсутності згоди помічника виконувати обов'язки помічника іншого судді або працівника апарату суду його може бути звільнено з посади на підставі пункту 6 статті 36 Кодексу законів про працю України.
Помічник судді:- здійснює підбір актів законодавства та матеріалів судової практики, які необхідні для розгляду конкретної судової справи;
- бере участь у попередній підготовці судових справ до розгляду, за дорученням судді готує проекти запитів, листів, інших матеріалів, пов’язаних із розглядом конкретної справи, проекти судових рішень, інших процесуальних документів, які приймаються суддею або під головуванням судді, виконавчих документів;
- здійснює оформлення копій судових рішень для направлення сторонам у справі та іншим особам, які беруть участь у справі відповідно до вимог процесуального законодавства, контролює своєчасність надсилання копій судових рішень;
- здійснює контроль за своєчасним проведенням експертними установами призначених у справах експертних досліджень, за своєчасним виконанням органами внутрішніх справ постанов судді про примусовий привід, а в разі невиконання таких постанов - готує проекти відповідних нагадувань тощо.
За дорученням судді помічник судді:
- контролює надходження та приєднання до судової справи відповідних матеріалів;
- координує роботу секретаря судового засідання та надає йому методичну та практичну допомогу, в тому числі із забезпечення фіксування судового процесу технічними засобами;
- здійснює перевірку своєчасності оформлення протоколів судових засідань у справах, що знаходяться в провадженні судді;
- здійснює контроль за своєчасною здачею секретарем судового засідання судових справ, розглянутих під головуванням судді;
- здійснює підготовку та оформлення статистичних даних, звітів, узагальнень, інформації про кількість і стан розгляду суддею справ усіх категорій тощо;
- вивчає та узагальнює практику розгляду справ і застосування законодавства;
- аналізує повідомлення засобів масової інформації з питань судочинства, готує пропозиції щодо необхідності реагування на такі повідомлення відповідно до чинного законодавства;
- підписує не процесуальні документи інформаційного та організаційного характеру;
- виконує інші доручення судді, що стосуються організації розгляду судових справ.
Помічник судді зобов’язаний:
- своєчасно та якісно виконувати надані йому доручення;
- дотримуватися строків підготовки документів та виконання доручень;
- постійно підвищувати свій професійний рівень та кваліфікацію;
- дбайливо ставитись до майна суду;
- при виконанні своїх службових обов’язків не допускати порушень прав і свобод людини та громадянина.
Помічнику судді забороняється:
- вчиняти дії процесуального характеру, а також дії, що можуть потягнути за собою виникнення, зміну або припинення прав та обов’язків учасників судового процесу;
- розголошувати відомості, які становлять державну або іншу охоронювану законом таємницю, а також відомості, які стали йому відомими у зв’язку з виконанням посадових обов’язків, зокрема, які стосуються приватного життя та здоров’я громадян або зачіпають їх честь та гідність;
- прилюдно висловлювати свою думку щодо справи, яка розглядається, або надавати довідки, консультації тощо з обставин, які можуть бути предметом розгляду в судовому засіданні.
Помічник судді має право:
- користуватись правами і свободами, які гарантуються громадянам України Конституцією і законами України;
- отримувати від працівників апарату суду, до якого він прикріплений, документи та інформацію, необхідні для виконання своїх обов’язків;
- користуватися інформаційними базами даних, телекомунікаційними мережами відповідного суду в установленому порядку;
- вносити пропозиції судді щодо організації своєї роботи;
- за погодженням із суддею брати участь у конференціях, семінарах, круглих столах, форумах, інших науково-практичних заходах, а за поданням судді – проходити стажування у відповідних підрозділах державних органів;
- брати участь у нарадах, зборах трудового колективу та інших подібних заходах відповідного суду;
- підвищувати свій професійний рівень у системі підготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату суду;
- на повагу особистої гідності, справедливе і шанобливе ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;
- на оплату праці залежно від посади, яку він займає, рангу, який йому присвоюється, якості, досвіду та стажу роботи;
- на соціальний і правовий захист відповідно до свого статусу.
В залежності від виду і характеру порушення помічник судді несе дисциплінарну, цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із чинним законодавством:
- за неналежне і несвоєчасне виконання покладених на нього обов’язків;
- за перевищення своїх повноважень;
- за бездіяльність або недобросовісне використання наданих йому прав;
- за порушення Загальних правил поведінки державного службовця;
- за недотримання обмежень, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням;
- за недотримання вимог законодавства про інформацію, державну таємницю;
- за порушення Правил поведінки працівника суду;
- за порушення правил внутрішнього трудового розпорядку суду та трудової дисципліни;
- за недодержання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та правил пожежної безпеки.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Помічникам суддів Жмеринського міськрайонного суду роздрукувати і ознайомитись з Положенням «Про помічника судді суду загальної юрисдикції» затвердженого Радою суддів України від 25 березня 2011 року.
3. Керівнику апарату розробити посадові інструкції помічників суддів та ознайомити помічників суддів з ними.
Слухали: Порядок ведення контрольного журналу.
З доповіддю по даному питанню виступила старший секретар суду Смірнова Є.А.
В обговоренні взяли участь діловод суду Піскун Т.С., діловод суду петинська Л.В., друкарка суду Літвінчук А.В.
Обговоривши дану інформацію відзначили, що всі журнали ведуться відповідно до вимог Інструкції, прошиті, пронумеровані, скріплені гербовою печаткою та підписом голови суду. Однак не у всіх журналах зазначається дата розгляду, склад суду, не всі графи заповнюються в повному обсязі. Крім того, у разі відкладення розгляду справи не всіма секретарями судових засідань обов’язково повідомляється причина відкладення та день і час, на який перенесено розгляд справи, секретарям з кримінальних, цивільних справ для заповнення відповідних обліково-статистичних карток, про що робиться відмітка в журналі судового засідання.
Нарада постановила:
1. Подану інформацію взяти до відома.
2. Старшому секретарю суду Смірновій Є.А, контролювати ведення контрольних журналів.
ЗАСТУПНИК КЕРІВНИКФ
АПАРАТУ ЖМЕРИНСЬКОГО
МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ П.Е.СКОРКОВСЬКИЙ
Секретар А.В.Шпиль