flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Протокол № 2 від 23 лютого 2012 року

Протокол № 2

оперативної наради навчання працівників

Жмеринського міськрайонного суду

 

23 лютого 2012 року

 На нараді присутні 27 працівників суду.

 План навчання:

1.            1.  Автоматизація судових процесів. 

2.            2.   Закон України « Про судовий Збір». 

3.      Перерозподіл судових справ та його причини у 2011 році.

4.      Методичні рекомендації щодо заповнення державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функції держави, декларації про доходи.

5.            5.    Закон України « Про засади запобігання та протидії корупції».

6.      Загальний порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них посадових обов’язків та завдань .

 

Слухали: Про автоматизацію судових процесів.

 

З доповіддю  по даному питанню виступив головний спеціаліст з ІТ Антал П.В.

 

В обговоренні питання взяли участь керівник апарату Насоненко  Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е.,помічник судді Смірнов С.М.

Обговоривши автоматизацію судових процесів відзначили що, в умовах проведеної судово-правової реформи особливого значення набуває удосконалювання розгляду справ судами загальної юрисдикції. Одним із шляхів вдосконалення організації судочинства є підвищення ступеня інформатизації судів, їх комп'ютеризація, розширення застосування комп'ютерних технологій, створення на цій базі сучасних і надійних систем відбору, зберігання інформації, доступу до ній, а також її використання та поширення.

Інформатизація судів передбачає прийняття єдиної концепції та вироблення узгодженого з судами підходу до створення базових програмно-апаратних комплексів, засобів інформаційного, нормативно-правового, організаційно-методичного та кадрового забезпечення діяльності судів і системи судового департаменту.

Головною метою інформатизації судів є формування умов для створення та функціонування Єдиної судової інформаційної системи, що надає інформаційну та технологічну підтримку судочинству на принципах дотримання балансу між потребою громадян, суспільства і держави в вільному обміні інформацією і необхідними обмеженнями на її розповсюдження і являє собою сукупність нормативно-правових, організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та телекомунікаційних засобів, що забезпечують збирання, оброблення, накопичення, аналіз та зберігання інформації, взаємодію окремих підсистем уніфікованої та взаємопов’язаної через відповідні стандарти та протоколи, програмні інтерфейси, стандарти даних, стандарти документів, мереж, ведення архіву та відповідні управлінські процеси інфраструктури.

Сучасні інформаційні технології дозволяють, використовуючи системний підхід, вирішити завдання, відображають всі етапи руху і стану справи і забезпечують реєстрацію справ або позовних матеріалів і процесуальну листування, передачу справ до архіву, напрацювання статистичних звітів і т.д. Це дозволяє керівництву суду оперативно одержувати на екрані свого комп'ютера (або в друкованому вигляді) будь-які відомості про проходження справи, групи справ, завантаженості планах суддів і т.д., забезпечуючи прийняття ними кваліфікованих і обґрунтованих управлінських рішень.

За рахунок передачі комп'ютеру максимального числа технічних операцій вдасться звільнити час і увагу суддів для відправлення правосуддя, а комп'ютерна технологія судового діловодства повністю замінить внутрішній паперовий документообіг.

Загалом, в найближчий час в Україні планується запровадити систему «Електронний суд», яка дасть можливість здійснювати подачу та розгляд позовів, оформлення усіх процесуальних документів та їх відправку сторонам в електронному вигляді. Окрім суттєвої економії витрат на папір (до 27 млн. грн. щорічно), реалізація проекту «Електронний суд» дасть змогу істотно підвищити оперативність судів унаслідок використання нових програмних технологій, зокрема відеоконференцзв’язку

Серед переваг такого підходу є підвищення доступності правосуддя, зменшення витрат праці та спрощення процедури звітування. Запровадження інновацій дасть змогу автоматизувати процеси судового діловодства, забезпечити повноцінне поширення інформації про судовий розгляд, узагальнити практику та забезпечити дотримання процесуальних строків.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Головному спеціалісту з ІТ Анталу П.В. відслідковувати зміни, в процесі інформатизації судів і впроваджувати їх у діяльність Жмеринського міськрайонного суду.

3.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду  Насоненко Т.А.

 

Слухали: про Закон України « Про судовий Збір».

  З доповіддю  по даному питанню виступила помічник судді суду Гундерук Н.В.

 В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., помічник судді Жаглюк Я.М., помічник судді Лукашова Н.М., помічник судді Смірнов С.М., консультант суду Шпиль А.В.

Обговоривши питання відзначили, що прийняття Закону «Про судовий збір» є необхідним для законодавчого врегулювання питання справляння судового збору, сплату якого передбачено Кодексом адміністративного судочинства, Цивільним процесуальним кодексом та Господарським процесуальним кодексом.

 Закон про судовий збір визначає поняття судового збору, платників та об’єкти справляння збору, розміри ставок, пільги щодо сплати збору, порядок сплати та повернення збору, підстави відстрочення та розстрочення сплати збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати та порядок зарахування до держбюджету.

 Судовий збір справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів і включається до складу судових витрат.

 Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи – підприємці, що звертаються до суду.

 Слід зауважити, що на відміну від Декрету № 7-93 судовий збір справлятиметься у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року (станом на 01.01.2012 р. – 1073 грн.), в якому відповідна заява або скарга подається до суду, та у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

 Визначення розміру ставок судового збору в цивільному судочинстві у відповідних частинах мінімальної заробітної плати сприятиме забезпеченню державою конституційного права кожного громадянина на звернення до суду за захистом своїх прав та свобод.

Судовий   збір   перераховується   у   безготівковій   або готівковій формі виключно через установи банків чи відділення зв'язку.

Кошти судового збору будуть спрямовані на зміцнення матеріально-технічної бази судів та забезпечення здійснення правосуддя в цілому.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Консультанту суду Шпиль А.В. ознайомити працівників апарату суду з ЗУ «Про судовий збір».

3.      Консультанту суду Шпиль А.В. таблицю  ставок судового збору, які  встановлюються у відповідних розмірах вивісити на інформаційній дошці суду для ознайомлення з ними усіх учасників процесу.

4.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду   Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про перерозподіл судових справ та його причини у 2011 році.

 З доповіддю  по даному питанню виступила секретар Жмеринського міськрайонного суду Піскун Т.С.

 В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А. старший секретар суду Смірнова Є.А , головний спеціаліст ІТ Антал П.В., секретар суду Мельник О.С., секретар суду Колеснік О.В.

Обговоривши  перерозподіл судових справ та його причини у 2011 році відзначили, що повторний автоматичний розподіл справи у визначених законодавством випадках (відвід, самовідвід судді, недопустимість повторної участі судді в розгляді справи, відсутність допуску або дозволу до роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом тощо) здійснюється за письмовим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов’язки).

Судові справи, що надійшли з судів апеляційної чи касаційної інстанцій після скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи, підлягають повторному автоматичному розподілу на загальних підставах.

Судові справи, що надійшли з судів апеляційної чи касаційної інстанцій після скасування ухвал, які не перешкоджають подальшому розгляду  судової справи, не підлягають автоматичному розподілу, а передаються тим суддям, ухвалу яких скасовано чи у провадженні яких перебувала або перебуває судова справа. 

  Якщо суддя, в провадженні якого перебувала судова справа, що надійшли з судів апеляційної чи касаційної інстанцій після скасування ухвал, на момент повернення її з суду апеляційної чи касаційної інстанцій не працює в даному суді або таку справу неможливо передати відповідному судді з інших підстав, судова справа підлягає повторному автоматичному розподілу.

У 2011 році повторний автоматичний розподіл здійснювався у 7 справах, з них : 3 цивільні справи, 3 кримінальні і 1 справо про адміністративне правопорушення. Причинами повторного авто розподілу справ було : самовідвід судді,  недопустимість повторної участі судді в розгляді справи, відсутність судді (хвороба, тривале відрядження, відпустка) на момент повернення справи з суду апеляційної інстанції.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

 

Слухали: Про методичні рекомендації щодо заповнення державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функції держави, декларації про доходи.

 З доповіддю  по даному питанню виступила консультант Жмеринського міськрайонного суду Шпиль А.В.

 В обговоренні питання взяли участь голова суду Ковальський В.І, керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., старший секретар суду Смрінова Є.А., помічник судді Мельник А.Г.

            Обговоривши  методичні рекомендації щодо заповнення державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функції держави, декларації про доходи відзначили, що відповідно до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи  затвердженої наказом Міністерства фінансів України № 1395 від 07.11.2011 року фізична особа - платник податку подає декларацію за звітний податковий період в установлені Кодексом або законом строки до органу державної податкової служби за своєю податковою адресою.

Декларація складається з восьми розділів, що подаються на двох двосторонніх

аркушах формату А4, та семи додатків до декларації, які подаються на одно- та двосторонніх аркушах формату А4 та містять розрахунки окремих видів доходів (витрат).

Додатки до декларації (крім додатка 7 до декларації) є складовою частиною декларації і без декларації не дійсні. Додатки до декларації заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.

Додаток 7 до декларації заповнюють та подають лише державні службовці, посадові особи органів місцевого самоврядування, особи, які претендують на зайняття посад державного службовця або в органах місцевого самоврядування; судді, кандидати на обрання суддею, народні депутати України, кандидати на пост Президента України, кандидати у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, міських рад та на посаду сільського, селищного, міського голови.

 При цьому особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, у випадках та обсягах, визначених Законами, заповнюють та подають лише додаток 7 до декларації без заповнення і подання декларації та додатків 1-6 до неї.

У декларації та додатках до неї зазначаються всі передбачені в ній відомості (показники), крім випадків, прямо визначених у декларації та/або додатках до неї. Якщо будь-який рядок декларації та/або додатка до неї не заповнюється через відсутність інформації (операції, суми), то такий рядок прокреслюється, крім випадків, прямо визначених у декларації та/або додатках до неї.

Показники у розділах II-VІІІ декларації та додатках до неї (крім додатка 9) проставляються у гривнях з копійками.

            Показники у розділах ІІ-VІ додатка 7 до декларації заокруглюються до гривні без копійок за загальновстановленими правилами.

Декларація та додатки до неї заповнюються таким чином, щоб забезпечити вільне читання тексту (цифр) та збереження цих записів протягом установленого терміну зберігання звітності (друкованим способом, чорнильними або кульковими ручками синього або чорного кольору). Заповнення олівцем не дозволяється.

У декларації та додатках до неї не повинно бути підчисток, помарок, виправлень, дописок і закреслень. У декларації не повинні міститися текст або цифри, які неможливо прочитати внаслідок пошкодження аркушів, їх потертості, залиття чорнилом чи іншою рідиною.

Достовірність даних декларації та додатків до неї підтверджується власноручним підписом фізичної особи - платника податку або особи, уповноваженої на заповнення декларації.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Консультанту суду Шпиль А.В. підготувати та надати усім суддям і працівникам апарату суду бланки податкової декларації про майновий стан і доходи.

3.      Працівникам суду належним чином заповнити декларації про майновий стан і доходи і до 20.04.2012 року надати їх консультанту суду Шпиль А.В. для підшивання їх в особові справи працівників.

4.      Консультанту суду Шпиль А.В. надавати практичну допомогу працівникам суду щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

5.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду  Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про Закон України « Про засади запобігання та протидії корупції».

 

З доповіддю  по даному питанню виступив голова Жмеринського міськрайонного суду Ковальський В.І.

 В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., помічник судді Смірнов С.М., помічник судді Попеско Л.М., секретар суду Мельник О.С.

            Обговоривши  Закон України « Про засади запобігання та протидії корупції» відзначили, що 7 квітня 2011 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції в Україні» № 3206-VI, який набув чинності з 01 липня 2011 року (далі - «Закон»). Аналізуючи вказаний Закон, можна зробити висновок, що він містить низку кардинально нових положень порівняно із попереднім антикорупційним законодавством.

Закон чітко визначає та розширює коло суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення .

            Відтепер, дія Закону поширюється не тільки на депутатів місцевих рад, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових та службових осіб інших органів державної влади, а й на посадові особи юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету.

Крім того, до числа таких суб’єктів включені особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;

Закон встановлює обмеження щодо використання службового становища, одержання дарунків (пожертв), роботи близьких осіб зокрема для депутатів місцевих рад, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових та службових осіб інших органів державної влади, посадових осіб юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету, а також  для депутатів місцевих рад, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових та службових осіб інших органів державної влади встановлює обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.

Крім того, статтею  Закону встановлені обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування.

У Законі запроваджено положення, яке визначає конфлікт інтересів на публічній службі та порядок його врегулювання .

Даний Закон визначає коло суб’єктів, які можуть здійснювати заходи щодо запобігання та протидії корупції, а також структуровану систему організації взаємодії між органами державної влади та правоохоронними органами у питаннях запобігання та протидії корупції.

 У Законі установлена заборона органам державної влади, органам місцевого самоврядування одержувати від фізичних, юридичних осіб безоплатно майно та послуги. Визначено правовий режим дарунка (пожертви). Крім того, передбачено вичерпний перелік випадків, коли отримання дарунка забороняється.

Запроваджено жорсткі обмеження щодо роботи близьких осіб. Законом установлюються обмеження мати у безпосередньому підпорядкуванні або бути безпосередньо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким особам.

Разом із цим, законом передбачаються випадки, коли такі обмеження не застосовується. Так, це правило не поширюється на:

1) народних засідателів і присяжних;

2)близьких осіб, які безпосередньо підпорядковані один одному у зв'язку з перебуванням кожного з них на виборній посаді;

3) осіб, які працюють у сільській місцевості, гірських населених пунктах;

4) осіб, які працюють в галузі освіти, науки, культури, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту;

5) інших осіб, визначених законом.

Законом визначені правила проведення спеціальної перевірки відомостей про особу, яка претендує на зайняття посади осіб, які уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Так, перевірці підлягають факти притягнення особи до кримінальної відповідальності, а також те, чи  піддавалася раніше особа адміністративним стягненням за корупційні правопорушення.

Перевірці також підлягає і достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру,  наявності в особи корпоративних прав, а також відомості щодо стану здоров'я, освіти, наявності наукового ступеня, вченого звання, підвищення кваліфікації.

Законом встановлений обов’язок подання особами, які уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також посадовими особами юридичних осіб публічного прав, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету, не тільки відомостей про майно, доходи, зобов'язання фінансового характеру, а і про проведені витрати.

Законом закріплена можливості притягнення винних осіб до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової або дисциплінарної відповідальності в залежності від суті правопорушення .

Законом також передбачається, що особи, яких притягнуто до відповідальності за порушення, пов’язані з порушенням обмежень, передбачених законодавством для цих осіб, підлягають звільненню з відповідних посад у триденний строк.

Крім заходів кримінального та адміністративного покарання, на особу, яка скоїла корупційне правопорушення, покладається обов’язок відшкодувати у повному обсязі моральну та/або майнову шкоду, збитки, що завдані державі, фізичним та юридичним особам, права яких порушено внаслідок вчинення корупційного правопорушення.

Також запроваджуються положення, за яким кошти та інше майно, одержані внаслідок вчинення корупційного правопорушення, підлягають конфіскації за рішенням суду в установленому законом порядку, а кошти у встановленому судом розмірі вартості незаконно одержаних послуг чи пільг - стягненню на користь держави.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Працівникам суду уважно ознайомитись з нормами ЗУ «Про засади запобігання та протидії корупції».

3.      Консультанту суду Шпиль А.В. належним чином оформлювати запити та документи на осіб, які претендують на зайняття посади державних службовців для надсилання їх на перевірку відповідним органам.

4.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду  Насоненко Т.А.

 

Слухали: Про загальний порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них посадових обов’язків та завдань.

 З доповіддю  по даному питанню виступила консультант Жмеринського міськрайонного суду Шпиль А.В.

 В обговоренні питання взяли участь керівник апарату суду Насоненко Т.А., заступник керівника апарату суду Скорковський П.Е., старший секретар суду Смірнова Є.А., секретар судового засідання Буга Р.М.

            Обговоривши  Закон України загальний порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них посадових обов’язків та завдань відзначили, що метою  щорічної  оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час   підбиття   підсумків   виконання  ними  своїх  обов'язків  є здійснення регулярного контролю за проходженням  державної  служби та професійними досягненнями державних службовців шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій.

            Щорічна   оцінка   виконання   державними    службовцями покладених  на  них завдань та обов'язків проводиться в період між атестаціями безпосередніми  керівниками  (керівниками  структурних підрозділів) у січні-лютому місяці за підсумками минулого року.

Не   підлягають   щорічному  оцінюванню  вагітні  жінки, державні  службовці  патронатної  служби  та  державні  службовці, призначені на посаду у звітному періоді.

Щорічна  оцінка  виконання  керівником державного органу покладених на нього обов'язків і завдань  здійснюється  керівником органу вищого рівня.

Оцінювання  здійснюється  державним  службовцем  через самооцінювання  та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до форми бланка щорічної оцінки.

Підсумкова   оцінка   враховує   самооцінку,   оцінку безпосереднім  керівником виконання державним службовцем посадових обов'язків,  визначених  у  посадових  інструкціях (положеннях про структурні  підрозділи),  та  окремих  доручень  керівника та може бути: 

     низька -  державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб  уникнути  постійного   втручання   керівника   для   корекції результату його роботи;

     задовільна - державний службовець досяг  певних  результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які  примушують  керівника  часом  вносити  корективи в результати роботи;

     добра -  державний  службовець  досяг  результатів  володіння навичками й уміннями,  унеможливив необхідне втручання керівника в результати    роботи,    спрямував    зусилля   на   запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;

     висока - державний службовець перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички,  застосував інноваційний  стиль виконання своїх обов'язків і доручень.

Заповнену  форму  бланка  щорічної  оцінки безпосередній керівник, після свого оцінювання, у тижневий термін передає держслужбовцю для ознайомлення.

У Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області фактично працює 27 державних службовців, з них : щорічне оцінювання пройшло 17 державних службовців; 10 державних службовців були прийнятті на посади у звітному періоді. Із 17 державних службовців оцінку «високі»- отримали 5 осіб; оцінку «добрі»-12 осіб, незадовільних оцінок не було. Враховуючи результати проведення щорічної оцінки двом особам було рекомендовано підвищити кваліфікацію.

 

Нарада постановила:

1.      Подану інформацію взяти до відома.

2.      Працівникам апарату суду постійно працювати над підвищенням кваліфікації  та   особистим   розвитком.

3.      Особам, яким було рекомендовано пройти курси по підвищенню кваліфікації, пройти підвищення кваліфікації у поточному 2012 році.

4.      Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду   Насоненко Т.А.

КЕРІВНИК АПАРАТУ ЖМЕРИНСЬКОГО

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ                                                                                                   Т.А.НАСОНЕНКО

       

Секретар                                                                                                                                       А.В.Шпиль