flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи суду з питань звернень громадян за І півріччя 2010 року

29 липня 2010, 11:46
Аналіз
стану роботи Жмеринського міськрайонного суду
з питань звернень громадян за І півріччя 2010 року
 
Відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2010 року було проведено даний аналіз.
Робота по зверненнях громадян організована та ведеться згідно ст.40 Конституції України від 28.06.96 р.; ЗУ «Про звернення громадян» від 02.10.96 р. №653-14; Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення» від 19.01.91 р. №241/97; «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, в засобах масової інформації», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. №348; ЗУ «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями у загальних місцевих та апеляційних судах, розроблених ДСА України.
Діловодство, пов’язане із розглядом звернень, та контроль за їх виконанням у суді здійснюється окремо від інших видів діловодства. Головою суду Ковальським В.І. особою, відповідальною за організацію роботи суду зі зверненнями громадян, призначено керівника апарату суду Насоненко Т.А..
При здійсненні перевірки значна увага приділялася розгляду звернень громадян, контролю за своєчасністю, якістю та повнотою надання відповідей.
Усі звернення, що надходять у суд, реєструються на реєстраційно-контрольних картках та заносяться у Журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян Жмеринського міськрайонного суду. Усім зверненням надається реєстраційний індекс, який присвоюється один раз на рік.
Терміни розгляду та дачі відповіді на звернення громадян дотримуються. Всі відповіді на звернення громадян – обгрунтовані, достовірні та об’єктивні.
 
В першому півріччі 2010 року до суду надійшло 2 звернення громадян, з яких:
- 1 (50%) скарга (що подана в письмовому вигляді, є необгрунтованною).
- 1 (50%) заява (що подана в усному вигляді)
- 0 (0%) пропозицій.
Звернення розподілено між канцеляріями суду таким чином:
- цивільна канцелярія – 2
- кримінальна канцелярія – 0
- адміністративна канцелярія – 0.
Поміж суддями, що були головуючими по справах, відносно яких надходили звернення, в такому співвідношенні:
- Клапоущак – 1
- Камінський – 1
- Верьовочніков – 0
- Заярний – 0
- Ковальський – 0
- Петрашек – 0
- Сенько – 0
- Шепель – 0.
Статистичні дані по зверненням громадян за І півріччя 2010 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулих років, містять наступну інформацію:
 

п/п
Кількість звернень по різним категоріям
Перше півріччя 2006 р.
Перше півріччя 2007 р.
Перше півріччя 2008 р.
Перше півріччя 2009 р.
Перше півріччя 2010 р.
1
Кількість обґрунтованих звернень (скарг, заяв, пропозицій), що поступили
-
-
1
1
-
2
Кількість звернень по категоріях, відповідно до класифікатора звернень громадян, в тому числі по:
11
-
19
14
2
-301 – на невидачу судових рішень;
-
-
2
1
-
-302 – на дії суддів (в тому числі етика поведінки);
2
-
5
6
-
-303 – на тривалий не розгляд справ; тяганину при розгляді;
-
-
-
2
2
-304 – про незгоду з судовим рішенням;
-
-
2
1
-
-305 – на невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції;
-
-
-
-
-
-306 – на несвоєчасне звернення до виконання судових рішень;
-
-
1
-
-
-307 – на організацію роботи суду;
-
-
-
-
-
-308 – інші питання;
9
-
9
4
-
3
Кількість повторних звернень
-
-
3
3
-
4
Кількість звернень, які були на контролі:
 
 
 
 
 
- до 15 днів;
11
-
19
13
2
- до 1-го місяця;
-
-
-
1
-
- до 45 днів;
-
-
-
-
-
- понад 45 днів;
-
-
-
-
-

 
Аналізуючи роботу суду в І півріччі 2010 року, в частині звернень громадян, слід відмітити, що в першому півріччі 2009 року, до суду надійшло 14 звернень громадян. Тобто в порівнянні з тим самим періодом у 2010 році кількість отриманих звернень громадян зменшилась на 12.
2 звернення, що надійшли до суду, є необґрунтованими.
Так, 02.03.2010 року суд отримав звернення (надіслане на адресу Комітету з питань правосуддя Верховної Ради України) Корчевського Р.В., щодо порушення, на думку заявника, строків розгляду справи за позовом Корчевського Р.В. до Мазур А.М. про визнання заповіту недійсним.
За результатами вивчення цього звернення та вказаної справи заявнику Корчевському Р.В. 09.03.2010 року надіслана відповідь, в якій міститься:
-        довідка про рух справи;
-    інформація про те, що справу призначено до розгляду в судовому засіданні на  «15» годину «00» хвилин 16.03.2010 року в приміщенні Жмеринського міськрайонного суду;
-    повідомлення про те, що у зв’язку з переведенням судді Клапоущака С.Ю. на посаду судді Замостянського районного суду м.Вінниці вказану справу передано судді   Верьовочнікову В.М.  
 
26.05.2010 року до суду із усною заявою звернулась Садовнік М.С. з проханням про розгляд справи 2-а-1/10/0205 (за адміністративним позовом Садовнік М.І. та його представника Іващенко В.М. до виконавчого комітету Жмеринської міської ради на неправомірні дії щодо визнання права власності та скасування незаконного рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради, скасування свідоцтва про право приватної власності) в іншому складі суду, в зв’язку з тим, що дана справа починаючи з 18.03.2010 року головуючим по справі – суддею Камінським В.П. не розглядається у зв’язку з його хворобою.
Судом оперативно, того ж дня 26.05.2010 року на адресу заявниці, позивача та представника позивача направлено вичерпну відповідь, в якій перелічено усі процесуальні дії, які провів суд під головуванням судді Камінського В.П., та вирішено питання про не доцільність розгляду даної справи в іншому складі суду – вирішено за доцільне дану справу залишити в провадженні судді Камінського В.П., позаяк розгляд даної справи в іншому складі суду передбачає розгляд її спочатку.
 
Як видно із вище наведених даних, в І півріччі 2010 році спостерігається тенденція до значного зменшення надходження до суду звернень громадян, в даному випадку у І півріччі 2010 році порівняно із І півріччям 2009 роком їх кількість зменшилась на 12.
Тенденція до зменшення звернень вказує на те, що претензій громадян на роботу суддів суду майже не виникає. Тобто, судді продовжують вдосконалювати свою роботу, виносять об’єктивні рішення по справах на основі Конституції та Законів України.
Аналізуючи якість розгляду звернень громадян слід зазначити, що відповіді на первинні звернення заявникам надаються судом своєчасно (порушень термінів розгляду протягом І півріччя 2010 року не було); вони є змістовними, повними, вичерпними та достовірними.
Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.
У суді забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України “Про звернення громадян ” щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.
Графік особистого прийому громадян із зазначенням прізвищ посадових осіб, які мають приймати відвідувачів, часу й дня прийому розміщено на першому поверсі приміщення суду у місці, зручному для вільного огляду.  
В суді розроблено та затверджено наказом голови суду від 17.05.2010 року №8 о/д «План заходів з питань організації роботи із зверненнями громадян на 2010-2012 роки».
Стан розгляду звернень громадян обговорюється на семінарах та оперативних нарадах працівників суду, де неодноразово звертається увага на посилення контролю за своєчасністю та повнотою надання відповідей на звернення громадян згідно вимог Закону України «Про звернення громадян» .
 
На підставі викладеного можна зробити наступні висновки:
Судді та працівники суду дотримуються норм діючого законодавства, вимог Конституції України та ЗУ «Про звернення громадян» в сфері захисту прав та законних інтересів громадян. Всі відповіді на звернення громадян якісні, вичерпні та достовірні. Строки подачі відповідей не порушувались. З метою недопущення порушень термінів при розгляді звернень громадян, зменшення кількості звернень громадян – здійснено ряд заходів щодо надання методичної допомоги. Метою такої методичної допомоги є надання практичної допомоги з приводу розгляду звернень громадян, роз’яснення вимог чинного законодавства, недопущення надходження повторних та обґрунтованих звернень.
Виконання Закону України «Про звернення громадян», заходів щодо поліпшення організації роботи із зверненнями громадян, наказу про організацію та проведення особистого прийому громадян, та інших законодавчих актів знаходяться в суді на постійному контролі в голови суду Ковальського В.І.; заступника голови суду Петрашека Л.І.; керівника апарату суду Насоненко Т.А.
Керівникам суду, відповідальним за звернення громадян, організовано належним чином роботу із зверненнями громадян, ретельно і сумлінно перевіряються скарги, заяви, інші звернення громадян, за результатами розгляду яких надаються обґрунтовані, мотивовані відповіді у визначені законодавством терміни.
Діловодство по веденню та оформленню звернень громадян ведеться з дотриманням вимог «Інструкції з ведення діловодства в місцевому загальному суді».
Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи з розгляду звернень громадян, суд забезпечує регулярне проведення:
-         аналізу (півріччя, рік) стану роботи суду з розгляду звернень громадян;
-         особистих прийомів громадян відповідними посадовими особами суду;
-         обговорення на нарадах суддів суду питань та причин за якими надходять звернення громадян.
Вважаю за необхідне, всім працівникам суду і в подальшому дотримуватися розроблених в суді заходів, щодо подальшого поліпшення організації роботи із зверненнями громадян в суді та виконувати завдання, визначені ЗУ «Про звернення громадян», Указом Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення» від 19.01.1997 р., іншими законодавчими актами.
 
Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у міськрайонному суді пропоную:
1. Продовжувати контроль за роботою з розгляду звернень, звернути увагу всіх працівників на необхідність ретельного та об’єктивного їх розгляду, а особливу увагу - на розгляд повторних звернень.
2. Виявляти та усувати причини, що породжують скарги громадян, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати заходів до недопущення у майбутньому.
3. Обов’язково, найближчим часом, відновити та регулярно оновлювати стенд «Новини законодавства» - з метою ознайомлення громадян району з новими нормативно-правовими актами, змінами та доповненнями до чинного законодавства, на якому розміщувати інформацію законодавчого характеру, надавати витяги з окремих статей нормативно-правових актів.
4. Питання розгляду звернень громадян повинно і надалі перебувати на постійному контролі в голови суду.
Даний аналіз необхідно обговорити на оперативній нараді працівників Жмеринського міськрайонного суду.
ГОЛОВА ЖМЕРИНСЬКОГО
МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ                                                     В.І. КОВАЛЬСЬКИЙ
 
КОНСУЛЬТАНТ СУДУ                                С.М. СМІРНОВ