Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови Жмеринського міськрайонного суду
Вінницької області від 11.06.2019 № 38 о/д
План
забезпечення безперервної діяльності
Жмеринського міськрайонного суду
Вінницької області
План забезпечення безперервної діяльності Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області (далі – суд) – це процес планування дій на випадок надзвичайної ситуації, який надає можливість продовжувати виконання своїх основних функцій у випадку порушення звичайного режиму роботи суду.
Кожен працівник суду повинен бути готовим до дій у випадку виникнення надзвичайної ситуації під час перебування на роботі. Важливим аспектом цієї відповідальності є розуміння того, які саме дії мають відбуватись під час порушення звичайного режиму роботи суду.
Цей План складається з плану забезпечення безперервної діяльності у випадку виникнення будь-яких небезпечних ситуацій, як типовий документ, який може бути адаптований до різних видів порушення звичайного режиму роботи, а також плану щодо забезпечення безперервної діяльності у випадку епідемії.
Кожен працівник суду повинен бути готовим до дій у випадку виникнення надзвичайної ситуації.
Для забезпечення такої готовності у приміщенні суду необхідно проаналізувати наступні аспекти і забезпечити наявність відповідних регламентів і планів.
Пожежа/інструкції щодо евакуації
За допомогою працівників Державної служби з надзвичайних ситуацій необхідно розробити План дій з евакуації під час пожежі. Основні вимоги до такого плану:
Надання першої допомоги
Комплекти необхідних речей, що підлягають вивезенню
Необхідно передбачити портативне сховище для зберігання важливих документів і матеріалів, необхідних для функціонування суду у резервному приміщенні. У цьому сховищі необхідно зберігати наступні матеріали:
РОЗДІЛ 2. Мета, припущення і процес реалізації плану забезпечення безперервної діяльності суду у випадку виникнення надзвичайних ситуацій
План забезпечення безперервної діяльності у випадку будь-яких надзвичайних ситуацій – це не документ, який передбачає реагування на якийсь конкретний вид порушення звичайного режиму роботи. Він визначає гнучку і придатну для адаптації основу для забезпечення ефективного реагування на широке коло різних видів порушень. У цьому плані основна увага приділяється не причині порушення звичайного режиму роботи, а заходам, яких треба вжити для того, щоб продовжувати роботу суду і в умовах порушення звичайного режиму роботи.
Цей план має наступні цілі:
Цей план базується на наступних припущеннях:
Цей план призначений для застосування у суді.
План стосується всіх людей, які працюють або перебувають у цьому приміщенні.
Під час надзвичайної ситуації у суді може не бути достатніх ресурсів для продовження роботи у звичайному режимі. У такій ситуації у суді буде потрібно обмежити діяльність тими функціями, які вважаються основними з точки зору забезпечення їх виконання.
Зразок оформлення переліку справ суду, які підлягають першочерговому розгляду, міститься у Додатку 1.
Інструкції щодо надання послуг в умовах зміненого режиму роботи наведені у Додатку 2.
Процедури, передбачені цим планом, спрямовані на забезпечення його належної реалізації і зменшення впливу стресових подій, які можуть перешкоджати роботі і прийняттю критично важливих рішень. Ці процедури визначають, хто несе відповідальність за конкретні рішення і дії у різні моменти процесу реалізації плану. Необхідно якомога ретельніше дотримуватись визначеного процесу реалізації, але зміни у ситуації можуть обумовити потребу у скороченні або якійсь іншій адаптації окремих процедур.
Реалізація плану забезпечення безперервної діяльності суду у випадку виникнення надзвичайних ситуацій складається з наступних етапів:
Етап I: Введення плану в дію
Етап II: Оголошення тривоги і оповіщення
Етап III: Зміни у роботі під час надзвичайної ситуації
Етап IV: Відновлення звичайного режиму роботи
У цьому розділі визначаються особи, які відповідають за прийняття рішень у суді, а також види даних і критерії, які будуть використовуватись для приведення плану забезпечення безперервної діяльності суду в дію.
Особами, які відповідають за прийняття рішень у суді, є:
Додаток 3 містить зразок форми заповнення контактних даних осіб, відповідальних за прийняття рішень.
Особи, що відповідають за прийняття рішень, повинні здійснити оцінку впливу надзвичайної події і факторів ризику, використовуючи для цього Анкету з оцінювання, що міститься у Додатку 4. Вони мають визначити можливість продовження звичайного режиму роботи або необхідність скорочення роботи чи закриття будівлі суду.
Якщо результати оцінки свідчать про те, що нормальний режим роботи може бути відновлений протягом однієї години, тоді суд продовжує свою роботу. Керівник апарату суду або особа, що виконує його обов’язки, повинен якнайшвидше поінформувати ДСА України та відповідні служби (Державна служба з надзвичайних ситуацій (ДСНС), поліцію, медичні заклади та інші) про надзвичайну подію.
Якщо результати оцінки показують, що для відновлення роботи буде потрібно більше однієї години, або що для цього буде потрібно закрити будівлю суду, необхідно негайно поінформувати ДСА України та відповідні служби про характер надзвичайної події.
Цей план передбачає наступні 4 рівня небезпеки:
Рівень небезпеки 1 Скорочений режим роботи суду
Рівень небезпеки 2 Затримка з відкриттям і початком роботи суду
Рівень небезпеки 3 Закриття будівлі суду
Рівень небезпеки 4 Переїзд у резервне робоче приміщення
Необхідно якомога швидше і точніше поінформувати працівників і осіб, які перебувають в суді, про ситуацію у приміщенні суду шляхом розповсюдження повідомлення наступного змісту:
Ефективні комунікації є основоположним елементом координованого реагування. Необхідно забезпечити надання точної, своєчасної і узгодженої інформації широкому колу зацікавлених сторін. Суд повинен мати постійно оновлюваний перелік зацікавлених сторін і контактних номерів, який включено до Додатку 5.
Відповідальна особа, визначена наказом голови суду, відповідає за ведення переліку контактних даних керівного персоналу. Працівники суду повинні інформувати відповідальну особу про будь-які зміни у цих даних.
Конкретний зміст повідомлення залежить від оголошеного рівня небезпеки. Для працівників, зацікавлених сторін і широкої громадськості передбачені різні тексти повідомлень.
Зразки повідомлень наведені у Додатку6.
Після оголошення тривоги у суді керівник апарату суду/заступник керівника апарату суду інформує відповідні служби і ЗМІ про поточну ситуацію. Керівник апарату суду/заступник керівника апарату суду відповідають за ведення переліку контактних номерів відповідних служб і ЗМІ.
У разі оголошення тривоги – в залежності від територіального поширення (загальнодержавний, регіональний, місцевий, об’єктний), інформування відповідних служб і ЗМІ є компетенцією ДСА України чи територіального управління ДСА України в Кіровоградській області.
Веб-сайт суду використовуватиметься в якості засобу комунікації з працівниками і зовнішніми користувачами. Керівник апарату суду/заступник керівника апарату суду повинен рекомендувати працівникам використовувати веб-сайт суду в якості засобу отримання актуальної інформації.
Рівень небезпеки 1: Скорочений режим роботи суду
Доступ до суду: Будівля суду відкрита для громадян – звичайний графік роботи Послуги: Звичайні умови надання послуг, але тривалість надання певних послуг може бути відкоригована |
Рівень небезпеки 2: Затримка з відкриттям і початком роботи
Доступ до суду:Будівля суду відкрита для громадян – змінений графік роботи Послуги:Тільки основні функції |
Рівень небезпеки 3: Закриття суду
Доступ до суду:Суд закритий Послуги:Основні функції, але вони надаються судом, з яким існує домовленість про спільне використання приміщення/майна |
Рівень небезпеки 4: Переїзд до резервного робочого приміщення
Доступ до суду: Обмежений Послуги:Обмежені виконанням тільки основних функцій Використання факсимільного,телефонного, відеоконференцзв’язку Робота суду з надання послуг обмежується або скорочується |
Під час приведення цього плану в дію може використовуватись телекомунікаційне і електронне обладнання, якщо воно є в наявності.
У приміщенні суду повинно бути портативне комп’ютерне обладнання для проведення виїзних засідань суду. Під час переїзду у резервне робоче приміщення використовується це обладнання. Працівники тих приміщень суду, які не мають портативного комп’ютерного обладнання, повинні звернутись до ДСАУ/ТУ ДСАУ і організувати доставку цього обладнання до резервного робочого приміщення.
Керівник апарату суду або особа, яка його заміщує, проведуть повну оцінку наявних ресурсів для відновлення звичайного режиму роботи.
Після проведення оцінки стану надзвичайної ситуації і консультацій з головою суду, інформація про відновлення роботи суду поширюється серед працівників, зацікавлених сторін і громадськості.
Керівник апарату/заступник керівника апарату, за погодженням з головою суду визначають у робочому порядку перелік невиконаних робіт, і встановлюють пріоритетність їх виконання.
Після відновлення нормального режиму роботи керівник структурного підрозділу суду повинен заповнити Форму для аналізу ситуації після надзвичайної події, яка міститься у Додатку 7, і надати її керівнику апарату суду/заступнику керівника апарату суду для розгляду протягом 5 робочих днів після відновлення роботи.
У разі пошкодження документів суду підчас надзвичайної події відповідальні особи заповнюють Додаток 8.
Ведення і оновлення плану
Проведення тестів і тренувальних вправ робить цей план дієвим, актуальним, зрозумілим і придатним для застосування. Це також забезпечує можливість уточнення і оновлення плану.
Головна мета навчання полягає у забезпеченні підготовки користувачів плану і оцінці його ефективності. Найбільш важливими результатами такого навчання є кращий рівень знання і розуміння цього плану, виявлення прогалин, слабких сторін і можливостей для покращення. Тестування цього плану має проводитись у максимально можливому обсязі – настільки, наскільки це дозволятиме наявний бюджет і час.
Під час робочої наради Керівник апарату/заступник керівника апарату ознайомлюються з планом, своїми функціями і обов’язками. Крім того, велику увагу приділяється питанням координації і призначенню відповідальних осіб. Участь у такій нараді – це мінімальна вимога щодо навчання. Інші методи навчання – такі як учбово-тренувальні вправи, штабні навчання і повномасштабні навчання – мають застосовуватись з урахування таких факторів як логістика і час.
Ведення переліків контактних даних, що містяться у додатках до цього плану, має забезпечуватись наступним чином:
Переліки контактних даних |
Відповідальні за ведення |
Судді |
Спеціаліст суду |
Персонал |
Спеціаліст суду |
Відповідні служби |
Керівник апарату суду |
ЗМІ |
Заступник керівника апарату |
Щорічний перегляд плану проводитимуть наступні особи:
ДОДАТКИ
Зразок оформлення переліку справ суду, які підлягають першочерговому розгляду
Справи, що підлягають першочерговому розгляду
Пріоритетність |
Категорія справ |
Основний персонал |
Засоби телекомунікації / електронне обладнання |
1 |
Клопотання слідчого судді
|
1 суддя 1-3 працівників суду
|
Використання факсимільного обладнання, засобів теле/відеоконференцзв’язку |
2 |
Справи, що стосуються виборчого процесу
|
1 суддя 1-3 працівників суду
|
Використання факсимільного обладнання, засобів теле/відеоконференцзв’язку |
3 |
Забезпечення позову
|
1 суддя 1-3 працівників суду
|
Використання факсимільного обладнання, засобів теле/відеоконференцзв’язку |
4 |
Інші справи з обмеженим терміном розгляду
|
1 -3 судді 1-3 працівників суду ( з урахуванням інстанційності) |
Використання факсимільного обладнання, засобів теле/відеоконференцзв’язку |
Додаток 2
Інструкції щодо надання послуг у разі зміненого режиму роботи суду
Напрям діяльності |
Рівень небезпеки 1 Скорочений режим роботи |
Рівень небезпеки 2 |
Рівень небезпеки 3 Закриття суду |
Рівень небезпеки 4 Переїзд у резервне робоче приміщення |
Справи, що підлягають першочерговому розгляду (Додаток 1)
|
Звичайний час розгляду може бути змінений |
Звичайний час розгляду може бути змінений |
Звичайний час розгляду може бути змінений |
Звичайний час розгляду може бути змінений |
Нетермінові судові справи |
Звичайний режим Звичайний час розгляду може бути змінений |
Звичайний час розгляду буде змінений / перенесення засідань |
Послуги не надаються
|
У обмеженому обсязі і з часовими обмеженнями |
Наради з питань діяльності суду |
Звичайний час виконання може бути змінений
|
Звичайний час виконання буде змінений |
Послуги не надаються Тільки основні функції |
У обмеженому обсязі і з часовими обмеженнями |
Робота з процесуальних питань
|
Звичайний час виконання може бути змінений |
Звичайний час виконання буде змінений |
Послуги не надаються |
У обмеженому обсязі і з часовими обмеженнями |
Фіксування судового процесу |
Звичайний час виконання може бути змінений |
Звичайний час виконання може бути змінений |
Послуги не надаються |
Обмежуються тільки справами, що підлягають першочерговому розгляду
|
Ведення/оновлення/відновлення бази даних системи документообігу |
Звичайний час виконання може бути змінений |
Звичайний час виконання буде змінений |
Послуги не надаються |
Звичайний час виконання може бути змінений |
Відповідальні особи, що приймають рішення
Посада |
Контактні дані |
Контактні дані особи, що заміщує |
Голова суду |
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса
|
Суддя Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса:
|
Керівник апарату суду |
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса
|
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса:
|
Заступник керівника апарату суду |
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса
|
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ Дом.: ____________ Електронна адреса:
|
Контактна особа з інформаційного забезпечення в екстрених випадках
Посада |
Контактні дані |
Контактні дані особи, що заміщує |
Особа, на яку покладено функції прес-секретаря |
Прізвище, ім’я, по батькові Роб. ___________ Моб.: ________ (тільки з 8:00 до 21:00) Дом.: ____________ Електронна адреса
|
|
Додаток 4
Анкета з оцінювання
Який характер має надзвичайна подія?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Дайте відповіді на наступні запитання: