flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про взаємодію Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області із засобами масової інформації, журналістами

15 лютого 2016, 16:32

         ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                             Рішенням зборів суддів 

Жмеринського міськрайонного

суду Вінницької області

                        від 02.12.2015 року № 44

 

 

Положення

про взаємодію Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

із засобами масової інформації, журналістами

 

Це положення визначає особливості взаємодії Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області (далі — Суду) із засобами масової інформації, журналістами (далі — ЗМІ).

Положення розроблено на підставі законодавства України, зокрема Конституції України, Законів України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII, «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» від 16.11.1992 № 2782-XII, «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» від 23.09.1997 № 539/97-ВР, «Про телебачення і радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII, «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 № 2453-VI  (із змінами, внесеними Законом «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 № 192-VIII), «Про доступ до судових рішень» від 22.12.2005 № 3262-IV, «Про державну таємницю» від 21.01.1994 № 3855-XII, «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, підзаконних нормативно-правових актів, які регулюють забезпечення взаємовідносин судів і ЗМІ, а також з урахуванням права на отримання інформації та особливостей роботи медіа під час висвітлення судових справ з огляду на важливість авторитету і неупередженості суду в демократичній державі.

1. Організація взаємодії Суду зі ЗМІ.

1.1. Всі документи, які регулюють взаємовідносини Суду та ЗМІ, відповідають чинному національному законодавству та міжнародним зобов’язанням України стосовно забезпечення.

1.2. Контактними особами для ЗМІ в Суді є суддя – спікер та прес – секретар суду.

1.3. Інформація про контактних осіб для ЗМІ в Суді розміщена на офіційному веб-сайті суду.

1.4. Зміст цього Положення доводиться до відома представників ЗМІ через розміщення на веб-сторінці Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області на порталі «Судова влада України».

2. Обов’язки журналістів.

2.1. Представники засобів масової інформації (друкованих, мовних, електронних, журналісти, оператори, фотографи тощо), відвідуючи суд з метою виконання професійних обов’язків, мають ознайомитися з цим Положенням та бути обізнаними:

-         з необхідністю прояву поваги до суддів;

-         про гарантії кожної особи на повагу до приватності;

-         з поняттям презумпції невинуватості;

-         про право кожного на справедливий судовий розгляд його/її справи неупередженим судом.

       2.2. Присутність працівників ЗМІ у приміщенні Суду не повинна створювати незручностей для інших відвідувачів. 

2.3. Присутність працівників ЗМІ у залі судового засідання під час розгляду справи не повинна відволікати суд та учасників процесу. У разі зауважень з боку судді на неналежну поведінку слід вибачитись і врахувати зауваження або мовчки залишити зал суду. 

2.4. Непокора чи ігнорування зауважень судді може кваліфікуватися як прояв неповаги до суду і може стати підставою для примусового видалення із зали і накладення адміністративного стягнення у формі штрафу або адміністративного арешту. 

2.5. Фото- відео- або телезйомки у загальних приміщеннях суду (вестибюлі, коридорах тощо) бажано уникати, оскільки відвідувачі суду мають право на захист своєї приватності. У разі потреби ідентифікації відеосюжету як такого, що ведеться з приміщення суду, операторам рекомендується знімати на тлі вивіски суду ззовні. 

2.6. Можливість фото- відео- та телезйомки у залі суду під час відкритого судового процесу вирішується судом по кожній справі з урахуванням думки учасників процесу та інтересів правосуддя (з огляду на права неповнолітніх, потерпілих від злочину, потребу захисту свідків тощо).

2.7. Оскільки судді не мають права коментувати справи, які перебувають у їхньому провадженні, інформацію про суть конфлікту, його правову природу і можливі правові наслідки для учасників судового процесу можна отримати з прес-релізу та додаткового рекомендується спілкуватися з адвокатами всіх сторін, прокурором та експертами.

2.8. Журналісти мають бути добре обізнані з правовими наслідками поширення у своїх матеріалах недостовірної інформації про особу (дифамація) та/або за розголошення конфіденційної інформації (втручання в приватне життя ).

 3. Доступ журналістів до приміщення суду.

3.1. Доступ журналістів до приміщення суду і судових залів, де відкрито слухаються справи, відбувається на загальних підставах. 

3.2. Працівники ЗМІ можуть пред’явити редакційне посвідчення, а за його відсутності - документ, що посвідчує особу. 

3.3. Працівники ЗМІ не можуть бути обмежені в доступі до приміщення суду або його залів на тій підставі, що вони не є учасниками процесу, не мають стосунку до конкретної справи, яка розглядається в суді. 

3.4. Вилучення охороною суду або працівниками суду у працівників ЗМІ фотоапаратів, теле - відео камер не ґрунтується на законі і вважається порушенням права власності та обмеженням доступу до суду для виконання професійних обов’язків.

 

 4. Доступ журналістів на судові засідання. 

4.1. Загальні положення 

4.1.1.Розгляд справ у Суді відбувається відкрито, крім випадків, передбачених процесуальним законом. 

4.1.2. Судове рішення оголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя. 

4.1.3. Журналісти, як і представники громадськості, без попереднього дозволу (акредитації) мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні та під час проголошення судових рішень.

 4.1.4. Розгляд справи у закритому засіданні допускається за оголошеною публічно мотивованою ухвалою суду лише у випадках, передбачених процесуальним законом. 

4.1.5. Під час проведення закритих судових засідань доступ публіки до залу судового засідання обмежується. 

4.2. Кримінальний процес.

4.2.1. Розгляд справ у Суді відкритий, за винятком випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної або іншої захищеної законом таємниці.

4.2.2. Судовий розгляд справ про статеві злочини, неповнолітніх підсудних, а також в яких беруть участь взяті під захист особи, може відбуватися в закритому режимі на підставі мотивованої ухвали суду.

4.2.3. Розгляд справи у Суді може бути оголошено закритим також для запобігання розголошенню відомостей про інтимні сторони життя осіб, які беруть участь у справі. У даному випадку суддя зобов’язаний надати зважену оцінку обставинам справи, зокрема, оцінити ступінь суспільної потреби в закритті подібної інформації та мотивувати своє рішення. 

4.3.  Адміністративний процес. 

4.3.1. Розгляд справ в Суді проводиться відкрито.

4.3.2. Своєю ухвалою суд може оголосити судове засідання або його частину закритими з метою нерозголошення державної чи іншої таємниці, що охороняється законом, захисту особистого та сімейного життя людини, в інтересах малолітньої чи неповнолітньої особи, а також в інших випадках, установлених законом.

4.3.3. Під час розгляду справи в закритому судовому засіданні можуть бути присутніми лише особи, які беруть участь у справі, а в разі необхідності - експерти, спеціалісти, перекладачі та свідки.

4.3.4. Якщо під час закритого судового засідання буде встановлено, що інформація із обмеженим доступом є суспільно значимою або доступ до інформації обмежено з порушенням закону, суд постановляє ухвалу про її дослідження у відкритому судовому засіданні. 

4.4.  Цивільний процес. 

4.4.1. Розгляд справ Суді проводиться усно і відкрито.

4.4.2. Закритий судовий розгляд допускається у разі, якщо відкритий розгляд може привести до розголошення державної або іншої таємниці, яка охороняється законом.

4.4.3.Закритий судовий розгляд допускається також за обґрунтованими клопотаннями осіб, які беруть участь у справі, з метою забезпечення таємниці усиновлення, запобігання розголошенню відомостей про інтимні чи інші особисті сторони життя осіб, які беруть участь у справі, або відомостей, що принижують їх честь і гідність. У разі, коли крім прав особи, що охороняються відповідними процесуальними нормами, має місце публічний інтерес стосовно отримання інформації, Суд зобов’язаний надати оцінку цим обставинам і приймати рішення лише після цього.

4.4.4. Про розгляд справи в закритому судовому засіданні Суд зобов’язаний постановити в нарадчій кімнаті мотивовану ухвалу, яка оголошується негайно.

 

5. Порядок під час судового засідання в Суді

 

5.1. Прес – секретар суду на якого покладено функції взаємодії зі ЗМІ, сприяє виконанню рішення суду і допомагає розташуватися журналістам у залі судового засідання, а також координує дії інших осіб, які висвітлюють процес або ведуть зйомку. 

5.2. Особа, на яку покладено функції взаємодії зі ЗМІ, має координувати розташування журналістів в залі, забезпечуючи представництво від різних ЗМІ (друковані, мовні, центральні, регіональні, іноземні тощо). Пріоритет може надаватися журналістам, які попередньо звернулися до Суду з відповідним запитом. 

5.3. У випадку резонансних судових процесів і великої уваги преси до них адміністрація суду в залежності від можливостей зали (кількості місць) зобов’язана забезпечити рівний доступ як представників громадськості, так і медіа. Тому важливо пропорційно визначити кількість виділених місць для зайняття представниками медіа, позначивши їх табличкою «місця для преси» або «преса». 

5.4. У разі великої кількості представників преси, які бажають висвітлювати хід судового процесу, адміністрація суду повинна повідомити їм всім кількість виділених для преси місць в залі і може запропонувати їм самим визначитись, хто займе ті місця. 

5.5.Всі присутні в судовому засіданні особи мають дотримуватися порядку під час судового засідання та виконувати розпорядження головуючого. В разі порушення цих правил суд може застосувати заходи процесуального примусу у такому порядку: спочатку оголошується попередження, у разі повторного вчинення не дозволених дій - видалення із залу судового засідання, прояв злісної непокори є підставою для накладення адміністративного стягнення. 

6. Інформаційні запити ЗМІ і журналістів

 

6.1. Загальні положення 

6.1.1.  Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР журналісти, представники ЗМІ мають право звертатися до Суду з відповідними інформаційними запитами, зверненнями та отримувати відповідь у строки, встановлені законодавством.

6.1.2. Запити з питань організації діяльності судової влади чи суду, статистики, матеріального забезпечення й з інших подібних питань слід направляти до ТУ ДСА України в Вінницькій області. 

6.1.3. Інформаційний запит слід відправити на адресу суду. 

6.1.4. У письмовому запиті має бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові запитувача, документ, письмова або усна інформація, що його цікавить, та електронна чи поштова адреса, за якою він бажає одержати відповідь. 

6.1.5. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі, проте для зручності журналістів розроблена форма письмового інформаційного запиту (Додаток № 1), яка носить рекомендаційний характер і може використовуватися журналістами. 

6.1.6. Суд поивнен надавати інформацію, що стосується його діяльності, але не конкретних судових справ, письмово, усно, по телефону чи використовуючи публічні виступи своїх посадових осіб. 

6.1.7. З огляду на стислі строки, в яких працюють журналісти з урахуванням технології оперативного вироблення інформаційного продукту, з метою підвищення оперативності в наданні інформації на запити рекомендується, щоб журналіст з усними запитами звертався до особи, на яку покладено виконання функцій взаємодії зі ЗМІ, а також повідомляв такій особі про факт відправлення та зміст письмового запиту. 

6.1.8. Офіційна інформація, надана у відповідь на запити органами судової влади України, може оприлюднюватися у ЗМІ без перевірки. 

6.1.9. Запитувачі мають право робити виписки та копії з наданих їм для ознайомлення офіційних документів, фотографувати їх, записувати текст. 

6.1.10. Суд повинен надавати ЗМІ лише перевірені дані або дані, що базуються на обґрунтованих припущеннях. В останньому випадку повинно бути чітко зазначено про такий характер наданих відомостей. 

6.1.11. Якщо суд за власною ініціативою вирішить надати ЗМІ інформацію про судовий процес, що триває, то її слід надавати у доступний для великої кількості осіб спосіб, наприклад, шляхом випуску прес-релізів, проведення прес-конференцій уповноваженими посадовими особами, розміщення на веб-сторінці суду.

6.2. Термін та порядок розгляду інформаційного запиту відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»

6.2.1. Протягом п’яти робочих днів суд письмово доводить до відома запитувача, що його запит буде задоволено або що запитувана на інформація не підлягає наданню для ознайомлення. 

6.2.2. Задоволення запиту (у тому числі про надання письмової інформації) здійснюється протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, суд може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. 

6.2.3. Оголошення про заплановані судові засідання, дату проголошення рішень та вироків, а також інші дії, що стосуються висвітлення судових процесів, повинні доводитися судом до відома журналістів у розумні терміни, щоб вони могли планувати свою роботу у суді завчасно.

 6.3. Особливості надання інформації про кримінальні процеси 

6.3.1. У контексті кримінального процесу, що становить суспільний інтерес, або іншого процесу, який привернув особливу увагу громадськості, органи досудового слідства та суд повинні інформувати засоби масової інформації про різні процесуальні етапи руху справи тією мірою, якщо це не шкодить таємниці слідства та оперативно-розшукової діяльності або не затримує чи заважає відправленню правосуддя. 

6.3.2. У межах кримінального процесу суд, повинен утримуватись від оприлюднення інформації, що може зашкодити справедливості судового розгляду. 

6.3.3. Погляди та інформація про судовий процес, що триває, мають передаватися або поширюватися через засоби масової інформації з повагою до презумпції невинуватості підозрюваного або обвинувачуваного у вчиненні злочину. 

6.3.4. Інформація про особу свідка не повинна розголошуватись, крім випадків, коли свідок дав на це свою попередню згоду, ідентифікація свідка зачіпає суспільний інтерес чи свідчення були надані у відкритому судовому засіданні. Інформація про свідка ні за яких умов не повинна розголошуватись, якщо це пов’язане із загрозою для його життя чи безпеки і журналісти належним чином про таке проінформовані. 

6.3.5. При наданні інформації про підозрюваних, обвинувачених чи засуджених, а також про інших учасників кримінального процесу слід дбати про повагу до їх приватності. Особливий захист має бути забезпечено неповнолітнім та іншим обмежено дієздатним учасникам процесу, а також потерпілим від злочину, підозрюваним, обвинуваченим та засудженим. У всіх випадках належить пам’ятати про потенційні негативні наслідки, які для цих осіб може мати розкриття інформації, що дозволяє їх ідентифікувати.

 

7. Доступ журналістів до судових рішень, матеріалів судового процесу і архіву суду.

 

7.1. Загальні положення

7.1.1.Доступ до судових рішень і матеріалів судового процесу забезпечується такими способами:

-         присутністю журналіста під час розгляду справи та проголошення судового рішення  в суді;

-         оприлюдненням судових рішень у мережі Інтернет в Єдиному державному реєстрі судових рішень на веб-порталі «Судова влада України» (www.reyestr.court.gov.ua);

-         публікацією текстів судових рішень у друкованих засобах масової інформації. 

7.1.2.  Публікація текстів судових рішень у друкованих виданнях здійснюється у порядку, встановленому Законом України «Про доступ до судових рішень». 

 

7.2. Присутність журналістів та ЗМІ в залі судового засідання під час проголошення судового засідання

7.2.1. Всі присутні на відкритому судовому засіданні особи мають право відкрито робити письмові нотатки. 

7.2.2. Публічно проголошені судові рішення можуть бути відтворені без обмежень. Використання в ЗМІ повного тексту рішення або його фрагментів, без редагування, що змінює його зміст, можливе лише з посиланням на присутність при його проголошенні. 

7.2.3. Кримінальний процес. Вирок у кримінальній справі, навіть за умови розгляду справи у закритому судовому засіданні, проголошується публічно головуючим або одним із суддів. 

7.2.4. Адміністративний процес. Судове рішення, що ухвалене у відкритому судовому засіданні, проголошується прилюдно. Якщо ж судовий розгляд мав закритий характер, прилюдно проголошується лише резолютивна частина рішення. Існує можливість проголошення лише вступної та резолютивної частини рішення, що має складний характер. 

7.2.5. Цивільний процес. Судове рішення проголошується прилюдно негайно після закінчення судового розгляду, за винятком випадків, коли судовий розгляд проводився у закритому судовому засіданні. Рішення проголошується повністю, хоча у випадках складності справи та відкладення у зв’язку з цим виготовлення рішення у повному обсязі проголошується його вступна та резолютивна частини. При проголошенні у судовому засіданні лише вступної та резолютивної частини судового рішення суд повідомляє осіб, що є учасниками розгляду, про дату, з якої вони зможуть ознайомитись з повним текстом рішення.

 7.2.7. Розгляд справ про адміністративне правопорушення. Постанова по справі оголошується негайно після закінчення розгляду справи.

7.3. Забезпечення доступу до матеріалів справи

7.3.1. За клопотанням журналіста і при наявності обґрунтованого суспільного інтересу до оприлюднення такої інформації голова суду може дозволити доступ до матеріалів архівних судових справ за умови попередження журналіста про можливі правові наслідки для нього і його ЗМІ за розголошення конфіденційної інформації про особу. Форма запиту, яку журналісти можуть використовувати для зручності (Додаток № 2). 

7.3.2. Для ухвалення рішення за такою заявою відповідальна службова особа апарату суду має враховувати загальні принципи відкритості інформації та факт вже публічно оголошеного тексту рішення суду, особливо в ситуаціях наявності суспільного інтересу до конкретної справи. 

7.3.3. Журналістам має бути дозволено без будь-якої дискримінації отримувати та копіювати публічно проголошені вироки. Вони повинні мати можливість використовувати інформацію з них у своїх матеріалах з урахуванням можливих правових ризиків вироки та інформувати про них громадськість.

7.3.4. Оприлюднення судових рішень у мережі Інтернет в Єдиному державному реєстрі судових рішень на веб-порталі «Судова влада України» (www.reyestr.court.gov.ua) або на веб-сайті суду. 

7.3.5. Публікація текстів судових рішень в друкованих виданнях здійснюється у порядку, встановленому Законом України «Про доступ до судових рішень» від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ. 

 

8. Проведення журналістами в залі судового засідання фото – і кінозйомки, теле -, відео -, звукозапису.

 

8.1. Учасники судового процесу, інші особи, присутні у залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом (наприклад, не вести зйомку під час допиту свідків або не транслювати зображення конкретного учасника процесу з огляду на його заперечення тощо) та тривалості (наприклад, через 20 хвилин від початку процесу протягом 15-20 хвилин) роботи камери у залі судового засідання.

8.2. Подібні трансляції та зйомки можуть бути дозволені лише в тих випадках, коли вони не створюють небезпеки впливу на потерпілих, свідків, учасників судових розглядів, народних засідателів, присяжних або суддів.

8.3. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їх процесуальних прав.

8.4. Розгляд справи у закритому судовому засіданні допускається за вмотивованим рішенням суду виключно у випадках, передбачених законом. При розгляді справ перебіг судового процесу фіксується технічними засобами в порядку, встановленому законом.

8.5. Коли учасниками адміністративного процесу є особи, які є суб’єктами владних повноважень, їх згода не потрібна на проведення в залі судового засідання фото- і кінозйомки, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також при трансляції судового засідання по радіо і телебаченню.

8.6. Журналісти та представники ЗМІ, які планують проводити в залі судового засідання фото- і кінозйомку, теле-, відео-, звукозапис із застосуванням різних типів апаратури, а також транслювати судові засідання по радіо і телебаченню, повинні завчасно ( за 3 дні) надати головуючому судді у справі письмовий запит про такі наміри. Рекомендується, щоб журналіст повідомив особу, на яку покладено виконання функцій взаємодії за ЗМІ, про факт відправлення запиту, Форма запиту, яку журналісти можуть використовувати для зручності (Додаток № 3).

8.7. Головуючий суддя у справі ставить на обговорення учасників процесу заяву/клопотання про можливість проведення зйомки і постановляє, як правило, усно ухвалу про дозвіл або відмову у проведенні зазначених дій.

8.8. У випадку відмови у проведенні зйомки суддя має вказати підстави такого рішення.

8.9. В ухвалі про дозвіл суддя може визначити, зокрема, місце розташування в залі знімальної апаратури, а також осіб, які її використовують. Особи, які проводять зйомку та запис, повинні залишатися на визначених місцях і дотримуватися порядку протягом всього судового засідання до того моменту, як суддя покине залу судового засідання, якщо інше не узгоджено з головуючим у справі. Фотографам, операторам та іншим особам не дозволено пересуватися по залу судового засідання під час слухання справи.

8.10. За наявності кількох запитів від різних ЗМІ щодо проведення в залі судового засідання фото- і кінозйомки, теле-, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також при відсутності технічних можливостей для цього, адміністрація суду повинна запропонувати ЗМІ самим визначитись хто і як буде проводити зйомку і як інші ЗМІ отримають матеріали, але обов’язково координувати цей процес.

8.11. Адміністрації суду варто уникати в таких випадках власних рішень по відбору тих чи інших журналістів, бо це може дати підстави для обвинувачень в упередженості відносно окремих ЗМІ чи журналістів або у застосуванні дискримінації.

9. Організаційні питання проведення інтерв’ю із суддями.

 

9.1. Правовий статус учасників інтерв’ю визначено, так, що той, хто бере інтерв’ю, і той, хто відповідає на питання, є співавторами інтерв’ю. 

9.2. При плануванні інтерв’ю з суддею журналісти мають усвідомлювати можливість обмеження тематики спілкування через те, що відповідно до Кодексу суддівської етики, суддя не має права:

-         розголошувати інформацію, що стала йому відома у зв’язку з розглядом справи;

-         робити публічних заяв, коментувати в засобах масової інформації справи, які перебувають у провадженні суду;

-          піддавати сумніву судові рішення, що набрали законної сили.

9.3. Як співавтор, суддя має право ознайомитися з підготовленим до поширення матеріалом, внести свої корективи у текст власних відповідей, якщо їх зміст перекручено (втім, суддя не може міняти текст), погодити назву матеріалу тощо.

9.4. Журналістам бажано завчасно планувати інтерв’ю з суддею, повідомити про свій намір спеціаліста по зв’язках з громадськістю суду тему розмови, обсяг і орієнтовну дату запланованого виходу матеріалу й попросити погодити з суддею(конкретним чи одним із працюючих в суді) час зустрічі. 

9.5. Судді не повинні ігнорувати будь яку можливість спілкуватися з представниками медіа. Це не означає, що всі судді завжди мають давати інтерв’ю, втім це означає, що їм слід завжди з повагою ставитися до суспільно важливої місії журналіста інформувати суспільство, і пояснити свою відмову варто з посиланням на етичні обмеження. 

9.6. У випадку погодження на інтерв’ю суддя з метою ефективного використання свого часу із напруженого графіку може встановити чіткі часові рамки свого спілкування з журналістом. 

9.7. Під час інтерв’ю суддям треба враховувати, що журналісти, як правило, не мають юридичної освіти, вони працюють над матеріалами різної тематики, але оскільки вони виступають посередниками між суддею і своєю аудиторією, у спілкуванні з ними слід вживати менше правової лексики, говорити по визначеній ними темі, яка продиктована інтересами видання та цікавістю аудиторії. 

9.8. У випадку отримання складних чи незручних питань суддя може легко обійтися фразою «без коментарів». 

Дане Положення вводиться в дію з моменту його затвердження. Зміст цього Положення доводиться до відома журналістів та представників ЗМІ шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області.

 

 Додаток № 1

до Положення про взаємодію

Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

 із засобами масової інформації, журналістами

 

 Начальнику ТУ ДСА України в Вінницькій

         області

                                                                        _________________________________

                                                                        _________________________________

                                                                        Журналіста ЗМІ______________________

 

                                                                 _______________________________

                                                                                                                                   (назва ЗМІ)   

                                                                 _______________________________

                                                                                                                                (поштова адреса)

                                                                                               ____________________________________________

                                                                                                (контактний телефон)       

 

 

 

 

Інформаційний запит

      (про надання інформації щодо діяльність органів судової влади України, їх посадових осіб)

Відповідно до статей 32, 33, 36 Закону України «Про інформацію», статті 34 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», статей 10, 14, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу надати інформацію про діяльність

назва суду______________________________________________________________

або його посадової особи _________________________________________________

З питань_______________________________________________________________      

                  

_____________________________________________________________________________________________________________________

                (перелік питань в контексті теми для публікації чи журналістського розслідування)

 

 

____________                                                                                ____________

        (дата)                                                                                               (підпис, П.І.Б.)

 

 

 Додаток № 2

до Положення про взаємодію

Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

 із засобами масової інформації, журналістами

 

 

 

  Голові Жмеринського міськрайонного суду

                            Вінницької області

                                                                 _________________________________

                                                                 _________________________________

                                                                        Журналіста ЗМІ______________________

 

                                                             _______________________________

                                                                                                                                   (назва ЗМІ)   

                                                             _______________________________

                                                                                                                              (поштова адреса)

                                                                                             ____________________________________________

                                                                                                (контактний телефон)       

 

 

Інформаційний запит

(про надання доступу до матеріалів закінчених судових справ)

 

 

Відповідно до статей 32, 33 Закону України «Про інформацію», прошу надати можливість ознайомлення з матеріалами закінченої судової справи__________________________________________________________________ _______________________________________________________________________  _______________________________________________________________________ (інформація, яка ідентифікує справу).

 

 

Інформація потрібна для підготовки просвітницьких матеріалів.

 

 

 

____________                                                                                ____________

        (дата)                                                                                               (підпис, П.І.Б.)

 

 

 Додаток № 3

до Положення про взаємодію

Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

 із засобами масової інформації, журналістами 

 

Голові Жмеринського міськрайонного суду

                            Вінницької області

                                                                 _________________________________

                                                                 _________________________________

                                                                        Журналіста ЗМІ______________________

 

                                                             _______________________________

                                                                                                                                   (назва ЗМІ)   

                                                             _______________________________

                                                                                                                              (поштова адреса)

                                                                                             ____________________________________________

                                                                                                (контактний телефон)       

 

Клопотання

про надання дозволу на проведення фото- і кінозйомки, теле-, відео-,
звукозапису на відкритому судовому засіданні

 

В Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області _____________________

_______________________________________________________________________

(час та дата слухання справи)

призначено до судового розгляду справу № _________________________________ щодо___________________________________________________________________

(якщо відомо, коротко зазначається суть справи тощо).

У зв’язку _______________________________________________________________

_______________________________________________________________________

(зазначається причина та/або важливість висвітлення події)

та з метою підготовки відповідного репортажу, керуючись при цьому____________

_____________________________________________________________________________________________

(зазначити відповідні норми чинного законодавства)

просимо Вас надати дозвіл працівникам_____________________________________

_______________________________________________________________________

(повна назва ЗМІ)

на здійснення ___________________________________________________________

(зазначити тип фіксування)

в залі судового засідання під час розгляду зазначеної справи.

 

На судовому засіданні будуть присутні:

Журналіст, працівник ЗМІ_________________________________________________

 

____________                                                                                ____________

        (дата)                                                                                                       (підпис)

 

(Клопотання необхідно подати або надіслати поштою на адресу суду: вул. Образцова, 6 м.Жмеринка, 23100; факсом за телефоном: (04332) 5-11-30 або на електронну адресу суду: e-mail: inbox@gmm.vn.court.gov.ua)