Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Додаток № 1
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Наказом керівника апарату Жмеринського
міськрайонного суду Вінницької області
Насоненко Т.А.
№5 від 05.02.2014 року
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію адаптації працівників
Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області
1. Загальні положення
Положення встановлює правила організації адаптації новоприйнятих працівників апарату Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області (далі – Суд), окреслює поняття та завдання наставництва для реалізації адаптації новоприйнятих працівників, встановлює єдиний підхід для визначення результатів проходження новоприйнятими працівниками адаптації.
1.1. Визначення термінів.
1.2. Адаптація – це взаємне пристосування новоприйнятого працівника до умов праці в Суді, що базується на поступовому освоєні нових професійних, соціальних та організаційних умов праці.
1.3. Адаптація новопризначеного працівника апарату Суду поділяється на професійну та на соціальну адаптацію.
Професійна адаптація новоприйнятого працівника апарату Суду – науково обґрунтована система заходів, що забезпечує входження, оволодіння та досягнення особою професійної майстерності у конкретному виді професійної діяльності на конкретному робочому місці.
Соціальна адаптація новоприйнятого працівника, полягає в тому, щоб допомогти новій людині безболісно та безконфліктно увійти до колективу.
1.4. Адаптація новоприйнятих працівників апарату Суду має на меті забезпечити більш швидке влиття нового працівника в колектив, допомогти йому розібратися зі своїми функціональними обов’язками; зменшити кількість можливих помилок, пов'язаних з виконанням роботи; зменшити дискомфорт перших днів роботи, а також покращення рівня кваліфікації та потенціалу нового співробітника для подальшої праці в Суді; сформувати позитивну думку щодо Суду та його колективу.
1.5. Наставництво – це один із методів адаптації, який являє собою процес консультування і оцінки новопризначеного працівника найбільш досвідченим та професіональним працівником Суду.
1.6. Наставник – ключова фігура у процесі адаптації нового працівника, яка сприяє закріпленню знань, одержаних новим працівником підчас виконання особистої програми адаптації.
1.7. Інформативний та нормативний пакети документів адаптації – документи інформаційного характеру на нормативно-правові акти, з якими працівник повинен ознайомитись для успішного виконання посадових обов’язків.
1.8. Дане Положення використовується працівниками, які призначені наставниками для новоприйнятих працівників, відділом кадрової роботи та проходження державної служби.
2. Перелік заходів необхідних для здійснення адаптації новопризначеного працівника
2.1. Тривалість адаптації новопризначеного працівника визначається керівником апарату Суду (від трьох днів до трьох місяців) і може проходити паралельно з випробувальним терміном.
2.2. Для організації адаптації новопризначених працівників у Суді відділ кадрової роботи та проходження державної служби Суду оформляє Картку особистих даних новопризначених працівників апарату Суду, згідно додатку 1 та розробляє контрольний перелік заходів для проведення адаптації новопризначеного працівника апарату Суду у відповідності до орієнтованого переліку заходів, зазначеного у додатку 2 до цього Положення.
2.3. Основними завданнями працівника кадрової служби по проведенню адаптації є:
- чітке планування проведення адаптації;
- розроблення програми заходів адаптації;
-залучення для проведення адаптації працівників, визначених відповідальними за проведення адаптації у програмі адаптації;
- контроль за проведенням адаптації.
2.4. Для покращення процесу адаптації та для консультування новопризначеного працівника апарату Суду по питаннях, пов'язаних з виконанням його посадових обов'язків, надання йому допомоги у розвитку і вдосконаленні власних навичок і досвіду, координації на робочому місці, та для влиття новопризначеного працівника в колектив, як рівноправного його члена, пристосування його до характеру та умов праці, до соціального оточення, до традицій колективу, керівник апарату наказом визначає наставника для новопризначеного працівника з числа досвідчених працівників апарату Суду із стажем роботи не менше 1 року.
2.5. Наставник складає програму наставництва та план заходів, які має провести для покращення адаптації новопризначеного працівника апарату, за формами згідно додатку 3 та 4 до цього Положення.
2.6. За результатами проходження програми наставництва, новопризначений працівник апарату Суду на ім’я керівника апарату Суду складає звіт, а наставник висновки щодо стану виконання плану і програми наставництва та результати проходження адаптації.
2.7. Для перевірки успішності проведення адаптації, новопризначений працівник суду в останній день адаптації складає форму зворотного зв’язку згідно додатку 3 до цього Положення.
2.8. Усі матеріали щодо проходження процедури адаптації новопризначеного працівника апарату Суду складаються у трьох примірниках (один примірник для новоприйнятого працівника, другий – для наставника, третій – для відділу кадрової роботи та проходження державної служби). Відділ кадрової роботи та проходження державної служби зберігає матеріали щодо проходження процедури адаптації новопризначених працівників апарату Суду в окремій номенклатурній справі.
3. Обов'язки наставників
Наставник зобов'язаний:
3.1. Надавати допомогу новопризначеному працівнику в оволодінні професійними знаннями та навичками, контролювати виконання ним індивідуального плану.
3.2. Сприяти забезпеченню працівника необхідними нормативно-правовими актами з професійної діяльності, створенню належних умов, необхідних для навчання та проходження служби.
3.3. Формувати у працівника навички сумлінного виконання своїх службових обов’язків, контролювати виконання поставлених перед ним завдань.
3.4. Постійно підвищувати свій професійний рівень.
3.5. Бути прикладом з дотримання норм професійної етики, неухильно дотримуватись Присяги державного службовця, Правил поведінки працівника суду, сприяти дотриманню їх працівником, стосовно якого здійснюється наставництво.
3.6. Ознайомлювати працівника з історією та традиціями колективу, де він працює, залучати його до активної участі в громадському житті.
3.7. Після закінчення терміну наставництва скласти висновок-звіт про роботу працівника, надати пропозиції щодо можливості його самостійної роботи, а також подальшого планування його просування по службі.
4. Права наставника
Наставник має право:
4.1. Вимагати від новопризначеного працівника сумлінного ставлення до професійної підготовки та проходження служби.
4.2. Брати участь в обговоренні питань, що стосуються службової діяльності та поведінки працівника, наставником якого він призначений, захисту його прав та інтересів.
4.3. Вносити керівництву органу, підрозділу, в якому працівник проходить службу, пропозиції щодо заохочення або застосування стягнень до працівника, наставником якого він призначений.
4.4. При необхідності вносити мотивовані пропозиції керівництву органу про завершення періоду наставництва або продовження його терміну.
4.5. Контролювати проходження професійного навчання працівника, наставником якого він призначений, аналізувати його результати.
5. Обов'язки новопризначеного працівника, стосовно якого здійснюється наставництво
Працівник, щодо якого здійснюється наставництво, повинен:
5.1. Неухильно дотримуватися Правил поведінки працівника суду, внутрішнього трудового розпорядку.
5.2. Бути, дисциплінованим, дотримуватися вимог Законів України "Про державну службу", "Про засади запобігання і протидії корупції ", Правил внутрішнього трудового розпорядку Суду.
5.3. Наполегливо оволодівати теоретичними знаннями та практичними навичками відповідно до своїх службових обов'язків.
5.4. У встановлений термін виконувати завдання, передбачені індивідуальним планом.
5.5. Ретельно виконувати вимоги та поради наставника, вивчати та застосовувати кращий досвід.
5.6. Постійно підвищувати свій професійний та культурний рівень
6. Права новопризначеного працівника, стосовно якого здійснюється наставництво
Працівник , стосовно якого здійснюється наставництво має право:
6.1. Ознайомлюватись у межах своїх службових обов'язків з необхідними службовими документами та матеріалами
6.2. Звертатися за консультаціями до наставника та керівника підрозділу.
6.3. Отримувати матеріали, технічні та інші засоби, необхідні для виконання службових завдань.
6.4. За наявності підстав звертатись до начальника митного органу з мотивованим клопотанням про закріплення за ним іншого наставника.
7. Результати адаптації
7.1. Критеріями успішно проведеної адаптації є:
- чітке розуміння новим працівником місії, цінностей та завдань судової системи загалом та повне прийняття цінностей професійної команди Суду, особливостей та культури внутрішнього робочого середовища;
- чітке розуміння новим працівником очікувань команди та громадян щодо необхідних йому професійних компетенцій та особистих якостей для забезпечення якісної та ефективної роботи на займаній посаді та обізнаність щодо етапів її моніторингу та критеріїв оцінки;
- чітке розуміння новим працівником можливостей та шляхів удосконалення професійних компетенцій та побудови своєї кар’єри з нової посади.
7.2. Результатами професійної адаптації працівника є:
- чітке та повне виконання новопризначеним працівником покладених на нього функціональних обов’язків;
- якість виконуваної роботи;
- кількість виконуваної роботи;
- зацікавленість у роботі;
- задоволення від займаної посади;
- дотримання трудової дисципліни;
- безперешкодне влиття у колектив;
- сприйняття колективної культури.
7.3. Показником успішно проведеної адаптації працівника є якісне та швидке виконання дорученої роботи, довіра до керівництва, бажання працювати і відповідати вимогам Закону України «Про державну службу» та Правил поведінки працівників суду, професійний ріст на посаді.