flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Проведено оперативну нараду

25 травня 2012, 15:32
25 травня 2012 року в Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області проведено оперативну нараду працівників. На нараді присутні 34 працівники суду. На повістці дня були розглянуті питання:
Про судову практику в частині ухвалення та перегляду суддями заочних рішень у цивільних справах у 2011 році.
 
Обговоривши питання, нарада відмічає, що проведення заочного розгляду справи можливе лише у разі наявності умов, визначених у ст. 224 ЦПК України. Так, у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло повідомлення про причини неявки або якщо зазначені ним причини визнані неповажними, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.
Суди повинні дотримуватись таких умов проведення заочного розгляду справ: неявка відповідача в судове засідання; належне повідомлення відповідача про час і місце судового засідання; відсутність поважних причин неявки відповідача; відсутність клопотання відповідача про розгляд справи за його відсутності; відсутність заперечень позивача проти заочного розгляду справи. Лише за наявності всіх п’яти умов суд може провести заочний розгляд справи.
 Відповідно до ст.224 ЦПК України у 2011 році Жмеринським міськрайонним судом ухвалено 131 заочне рішення, що становить 7,8 % від загальної кількості розглянутих цивільних справ (1680 справ), з них : задоволено 118 позовних заяв, частково задоволено 9 позовних заяв, відмовлено у задоволенні позову в чотирьох випадках
Аналізуючи кількість винесених заочних рішень суддями Жмеринського міськрайонного суду у 2011 році, слід відмітити, що судді:
ü Верьовочніков В.М. виніс 16 заочних рішень;
ü Заярний А.М. виніс 20 заочних рішень;
ü Камінський В.П. виніс 24 заочних рішення;
ü Порощук П.П. виніс 23 заочних рішення;
ü Шепель К.А. виніс 11 заочних рішень;
ü  Сенько Л.Ю. винесла 37 заочних рішень, що становить найбільший відсоток (28,2 %) від загальної кількості винесених заочних рішень у 2011 році.
На розгляд до Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області надійшло 4 заяви про перегляд заочного рішення у 2011 році:2 залишено без змін, 1 скасовано, 1 задоволено частково.
З Б О Р И    П О С Т А Н О В И Л И:
1.      Суддям суду подану інформацію взяти до відома.
2.      Суддям суду при розгляді справ постійно дотримуватись вимог глави 8 ЦПК України.
3.      Суддям суду постійно здійснювати контроль щодо заочних рішень в частині звернення їх до виконання.
4.      Керівнику апарату суду Насоненко Т.А. активізувати роботу канцелярії суду з цивільних справ в частині звернення заочних рішень до виконання.
5.      Контроль за виконанням в частині звернення заочних рішень до виконання покласти на в.о. заступника голови Жмеринського міськрайонного суду Сенько Л.Ю.
 
Про стан роботи відповідальних осіб в частині реєстрації ОСК усіх категорій справ в системі електронного судового діловодства КП «Документообіг загальних судів» у першому кварталі 2012 року.
              Обговоривши питання нарада відмічає, що в цілому реєстрація справ та матеріалів, що надходять до суду, здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді від 27.06.2006р. зі змінами та доповненнями., Інструкції  щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ та матеріалів від 05.06.2006р. зі змінами та доповненнями.
       Кожному працівнику апарату суду, згідно його функціональних обов’язків, з 01.01.2011 року надано право доступу до автоматизованої системи документообігу «ДЗС», яка запроваджена  в судах відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та діє на підставі «Положення про автоматизовану систему документообігу суду» ( із змінами та доповненнями, внесеними рішеннями Ради суддів України від 24.12.2010р. №33, від 21.01.2011р. №4, від 24.06.2011р. № 28)
       Однак із-за недосконалості системи «ДЗС» її підтримкуприпинено; з 27 лютого 2012 р. в місцевих загальних судах впроваджена комп’ютерна програма для автоматизації документообігу загальних судів «Д-3».  
    За перший квартал 2012 року до суду надійшло та зареєстровано 3514 вхідних матеріалів; опрацьовані і зареєстровані в автоматизованій системі в день їх надходження.На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. Дата реєстрації та вхідний номер документа, що складається з номера за порядком у відповідному році та року реєстрації, формуються автоматизованою системою автоматично.
Усі судові справи та матеріали, що надійшли до суду та підлягали розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, не пізніше наступного робочого дня передавалися для реєстрації у відповідних обліково-статистичних картках чи реєстраційних журналах та алфавітних покажчиках.
Кожній судовій справі наданий єдиний унікальний номер, який формується автоматизованою системою автоматично в суді першої інстанції та залишається незмінним незалежно від проходження справи в інстанціях. Структура номеру справи є такою: код суду/номер справи за порядком у поточному році/рік реєстрації.
     В першому кварталі 2012 року до Жмеринського міськрайонного суду   зареєстровано судових справ та виставлено ОСК на справу у кількості 1341, з них:
- кримінальних справ – 101 (в т.ч. перереєстрованих - 32 справи, які складають залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2012р.);
- цивільних справ – 673 (в т.ч. перереєстрованих - 126 справ, які складають залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2012р.);
- адміністративних справ – 45 (в т.ч. перереєстрованих - 15 справи, які складають залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2012р.);
- справ про адміністративне правопорушення – 444 (в т.ч. перереєстрованих - 9 справ, які складають залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2012р.)
-   інші матеріали – 78.
      В КП «Д-3» всі пункти і графи обліково – статистичних карток заповнюються відповідно до руху справи.
    Основними завданнями обліково-статистичної роботи є забезпечення достовірності, об'єктивності, оперативності та цілісності інформації про роботу судів з основної діяльності.
      Всі звіти розраховуються на підставі документів первинного обліку, тому їх якість є показником роботи суду.
    Працівники суду чітко дотримуються вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді. Всі пункти і графи обліково – статистичних карток в КП «Д-3» заповнюються відповідно до руху справи. Не приймаються до канцелярії суду справи,   у    яких не заповнено рух по справі в ОСК або ж не направлено судове рішення до ЄДРСР. Грубих помилок і порушень при реєстрації ОСК не допускають. Однак, деякі помилки все ж мають місце.
   Найтиповішими недоліками при веденні первинного обліку є неповнота або неправильність, перекручування внесення відомостей до обліково-статистичних карток по відношенню до матеріалів справи (судового рішення). Неналежне ведення первинного обліку секретарями канцелярії судів в частині заповнення обліково-статистичних карток веде до подачі в подальшому недостовірної інформації, яка потребує підтвердження або спростування під час подання звітів.
    В процесі роботи з ОСК на цивільну справу виявлено недосконалість   КП «Д-3», недоліки у роботі КП «Д-3» є суттєві і потребують удосконалення з боку розробників. 
     
 З Б О Р И    П О С Т А Н О В И Л И:
1.      Суддям суду та працівникам апарату суду подану інформацію взяти до відома.
2.      Секретарям суду звернути увагу в частині реєстрації ОСК усіх категорій на виявлені недоліки, та зобов’язати вживати заходів, направлених на їх усунення.
3.      Керівнику апарату суду Насоненко Т.А. активізувати роботу канцелярій суду в частині діловодства, дотримуватися « Інструкції з ведення діловодства у загальних місцевих судах»,та інших нормативних актів.
4        Рекомендувати керівнику апарату суду Насоненко Т.А. звернутись до розробників КП «Д-3» з пропозиціями щодо усунення недоліків   та удосконалення ОСК на справу.
5        Контроль за виконанням постанови покласти на керівника апарату суду Насоненко Т.А.
 
Про судову практику дотримання строків розгляду справ про адміністративні правопорушення протягом 4 місяців 2012 року. (ст.38 КУпАП).
        Протягом 4 місяців 2012 року в провадженні Жмеринського міськрайонного суду перебувало 598 адміністративних справ про адміністративні правопорушення, з них 1 справа не розглянута у зв’язку з її надходженням до суду у кінці зазначеного періоду.        
         Слід зазначити, що з 597 розглянутих справ про адміністративні правопорушення :
- 43 справи повернуті для належного оформлення;
- 9 справ закриті за ст.247 КУпАП;
- 32 справа закрита із застосуванням ст.22 КУпАП;
- 24 справи закриті на підставі ст.38 КУпАП.
Причинами, по яким судді змушені виносити постанови із застосуванням ст.38 КУпАП було те, що при відправленні адміністративних матеріалів вже були порушені строки, за якими особу можливо притягнути до адміністративного стягнення, та суд приймав справи у провадження на при кінці строків накладення стягнення на правопорушників, а тому і виникали підстави для подальшого закриття провадження.
Жодної справи не було розглянуто несвоєчасно з вини суддів, усі вище перелічені справи було розглянуто у найкоротший термін з дня надходження.
З Б О Р И    П О С Т А Н О В И Л И:
1.      Суддям суду подану інформацію взяти до відома.
2.      Суддям суду постійно перевіряти :
-        законність та обґрунтованість складання протоколу, постанови;
-        дотримання порядку притягнення особи до адміністративної відповідальності;
-        дотримання строків, встановлених для розгляду справи та накладення адміністративного стягнення;
-        виконання вимог закону щодо обов’язкової присутності особи при розгляді її справи;
-        своєчасність повідомлення особи правопорушника про місце і дату розгляду справи.

Контроль за виконанням постанови покласти на голову Жмеринського міськрайонного суду Ковальського В.І.