17 лютого 2012 року в Жмеринському міськрайонному суді Вінницької області проведено оперативну нараду працівників. На нараді присутні 34 працівники суду. Розглянуто наступні питання:
Про судову практику розгляду суддями цивільних справ про визнання права власності на нерухоме майно у порядку спадкування, у 2011 році.
Обговоривши питання, нарада відмічає, що суддями Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області протягом 2011 року розглянуто 92 справи про визнання права власності на нерухоме майно в порядку спадкування, з них: 52 - це справи про визнання права власності в порядку спадкування на будинки, квартири та їх частини. Інші справи стосуються земельних ділянок, часток (паїв). Протягом 2011 року, усі справи даної категорії були призначені та розглянуті у строки, визначені законом; жодне рішення у справах про визнання права власності на спадкове майно протягом 2011 року не оскаржувалось.
Фактичною і єдиною підставою звернення громадян до суду по даній категорії справ є відсутність правовстановлюючих документів на нерухоме майно та земельні ділянки, які входять до кола спадкової маси. Іншими словами, спадкодавці при житті не встигли оформити усіх юридичних документів на майно, яке їм належало по праву за життя, що унеможливлює спадкоємцями реалізувати свої спадкові права через нотаріальну контору.
При розгляді справ даної категорії судді повно з’ясовували обставини справи, права та обов’язки сторін, перевіряли обґрунтованість їх доводів та заперечень, давали належну оцінку зібраним доказам, перевіряли наявність або відсутність спадкової справи стосовно спадкодавця у державній нотаріальній конторі за місцем відкриття спадщини, наявність обґрунтованої постанови про відмову нотаріуса у вчиненні нотаріальної дії, зокрема відмови у видачі свідоцтва про права на спадщину та вирішували спори відповідно до вимог закону.
Судді суворо дотримувались вимог процесуального законодавства на стадії прийняття позовних заяв та підготовки справ до розгляду, перевіряли відповідність заяв вимогам ЦПК. Не допускали випадків прийняття заяв без визначення ціни позову, без сплати судового збору та оплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
З Б О Р И П О С Т А Н О В И Л И:
1. Суддям суду подану інформацію взяти до відома.
2. Суддям суду постійно працювати над поліпшенням роботи, щодо якості і своєчасності розгляду справ.
3. При розгляді справ постійно вивчати матеріали судової практики вищих судів, роз’яснення постанов Пленуму Верховного Суду України, узагальнення та аналізи розгляду справ.
4. Контроль за виконанням постанови покласти на в. о. заступника голови Жмеринського міськрайонного суду Сенько Л.Ю.
Про судову практику розгляду адміністративних справах зі спорів фізичних та юридичних осіб із суб’єктами владних повноважень, у другому півріччі 2011 року.
Нарадою працівників суду було відмічено, що в другому півріччі 2011 р. до Жмеринського міськрайонного суду надійшло 1638 адміністративних позовів зі спорів фізичних та юридичних осіб із суб’єктами владних повноважень, з яких 1559 було розглянуто з винесенням постанови. Всього у звітному періоді було розглянуто 2575 адміністративних позовів із винесенням постанови, із них в задоволенні позову було відмовлено повністю в 135 справах, в 4 справах – позов задоволено частково. Передано на розгляд іншого суду було 2 справи, 26 справ залишено без розгляду, 49 адміністративних позовів повернуто, по 2-х справах відмовлено у відкритті провадження і 15 справ – залишок нерозглянутих станом на 01 січня 2012 р.
Справи, які були розглянуті в звітному періоді – це переважно справи щодо спорів фізичних осіб з суб’єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Справи даної категорії були розглянуті суддями в порядку скороченого провадження відповідно до ст. 183-2 КАС України. Положення даної норми закону значно скоротили час розгляду справ, що пов’язані із соціальними виплатами. Крім цього, постанова, яка винесена в порядку скороченого провадження, підлягає негайному виконанню, що сприяє швидкому відновленню порушених прав громадян і в результаті посилює роль суду, який стоїть на сторожі дотримання прав і законних інтересів всіх громадян держави. В свою чергу, велика кількість спорів даної категорії свідчить про не достатньо чітку законодавчу урегульованість даної сфери суспільних відносин, що в кінцевому результаті стає приводом порушення прав і законних інтересів громадян.
За результатами розгляду справ даної категорії Жмеринським міськрайонним судом в другому півріччі 2011 р. адміністративних справ зі спорів фізичних та юридичних осіб із суб’єктами владних повноважень була досить велика кількість. Судді Жмеринського міськрайонного суду виносять рішення відповідно до норм чинного законодавства.
З Б О Р И П О С Т А Н О В И Л И:
1. Суддям суду подану інформацію взяти до відома.
2. Суддям суду і надалі постійно дотримуватись вимог КАС України.
3. Контроль за виконанням постанови покласти на в. о. заступника Жмеринського міськрайонного суду Сенько Л.Ю.
Про судову практику розгляду справ про адміністративні правопорушення у другому півріччі 2011 року (ст. 156 КУпАП) .
У ІІ півріччі 2011 року в проваджені суддів суду знаходилось 460 справ вищевказаної категорії. З них 4 повернуто для належного оформлення, розглянуто 456 справ стосовно 456 осіб, закрито провадження по 5 справах, випадків застосування заходів виховного характеру.
З 456 розглянутих справ у 451 випадку судді виносили постанови про накладення на правопорушника адміністративного стягнення у виді штрафу.
Загалом протягом ІІ півріччя 2011 року судом накладено штрафу на суму в розмірі 1150144 (один мільйон сто п’ятдесят тисяч сто сорок чотири) гривні. З яких добровільно сплачено лише 5660 гривен (три справи).
У всіх інших випадках правопорушники штраф не сплачували. Державна виконавча служба реально постанови суду про стягнення штрафу не виконує у зв’язку з відсутністю майна у боржників, на яке можливо накласти стягнення.
Двічі провадження в справах закривалося у зв’язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Також, двічі провадження в справах закривалося у зв’язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення .
Протягом ІІ півріччя 2011 року на 456 винесених постанов у розглянутих справах надійшло дві апеляційні скарги. Обидві скарги залишено без задоволення, постанови суддів Жмеринського міськрайонного суду - без змін.
У 451 випадку судді суду застосовували додаткове стягнення у виді конфіскації предметів торгівлі (пива, горілки, цигарок).
451 постанова винесені з накладенням стягнення у виді штрафу. Однак, виконано лише 3 таких постанови. З 1150144 гривень сплачено лише 5660 гривень.
Всі інші постанови про накладення адміністративного стягнення направляються до відділу державної виконавчої служби. Відносно конфіскації предметів торгівлі, постанови виконуються, повідомлення про їх виконання надходять з деяким запізненням.
Зовсім протилежна ситуація склалася з виконанням судових рішень відносно накладення адміністративного стягнення у виді штрафу.
Відділ державної виконавчої служби не в змозі виконати постанови суду про накладення стягнення. Майже всі особи, які притягуються до адміністративної відповідальності за даною статтею КУпАП, є малозабезпеченими, не працюючими, мають на утримані не працюючих членів родини, мають погані умови проживання, особистого майна не мають – тому здійснити стягнення штрафу, елементарно, немає з чого.
А санкція статті 156 КУпАП передбачає лише стягнення у виді штрафу з конфіскацією предметів торгівлі. Ось тут і закладено головну помилку (не чіткість) закону. Громадяни, вчиняючи правопорушення, притягуються до адміністративної відповідальності лише на папері, а фактично судові рішення не виконуються. Через це продовжують вчиняти такі самі правопорушення, тому що залишаються не покараними.
Однак, на даний час правопорушники залишаються вільними від відповідальності, а робота суддів та їх помічників, а також секретаря суду з справ про адміністративні правопорушення в даній частині є марною.
Суддями Жмеринського міськрайонного суду готуються до розгляду та розглядаються справи про порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, що передбачені ст.156 КУпАП, належним чином, у відповідності до вимог закону;секретарем канцелярії суду з справ про адміністративні правопорушенням Колеснік О.В. роботи щодо реєстрації, заведення, виконання, зберігання справ про порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, ведеться на належному рівні; журнали обліку речових доказів ведуться і заповнюються вчасно та охайно; постанови про відкриття (закриття) виконавчих проваджень, що надходять до суду підшиваються до матеріалів справи, де і зберігаються.
З Б О Р И П О С Т А Н О В И Л И:
1. Суддям суду подану інформацію взяти до відома.
2. Суддям суду постійно перевіряти :
- законність та обґрунтованість складання протоколу, постанови;
- дотримання порядку притягнення особи до адміністративної відповідальності;
- дотримання строків, встановлених для розгляду справи та накладення адміністративного стягнення;
- виконання вимог закону щодо обов’язкової присутності особи при розгляді її справи;
- своєчасність повідомлення особи правопорушника про місце і дату розгляду справи.
3. Секретарю канцелярії суду з справ про адміністративні правопорушення Колеснік О.В. при звернення до виконання постанов про адміністративні правопорушення дотримуватись вимог «Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді».
4.
Контроль за виконанням постанови покласти на голову Жмеринського міськрайонного суду Ковальського В.І.