flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області на 2016- 2020 роки

10 березня 2016, 16:00

               Затверджено

Рішенням зборів суддів Жмеринського

 міськрайонного суду

Вінницької області від 09.03.2016 року № 8

    

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

   Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області

на 2016- 2020 роки

 

Вступ

1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду .

2.  Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення.

3.  Стан зв'язків суду з громадськістю.

4. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду.

5. Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями.

6.План комунікаційних заходів Жмеринського міськрайонного  суду  Вінницької області на 2016-2017 роки

7. Оцінка та моніторинг результатів комунікаційної діяльності.

Вступ

Комунікаційна стратегія  Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області  (далі – Суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, яка включає в себе чіткий план дій  покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність Суду, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах  забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Законодавчим підгрунттям  розробки комунікаційної стратегії  Суду є  Конституція України, Кодекс суддівської етики, Закон України “Про судоустрій і статус суддів”,  Закон України «Про доступ до публічної інформації», Концепція комунікації  судової влади України, підготовлена у  відповідності до Мадридських принципів щодо зв'язку між засобами масової інформації  та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

Головна мета комунікаційної стратегії суду – створити позитивний імідж про діяльність суду  та сприяти співпраці між судом, ЗМІ,  громадянами, громадськими організаціями та суспільством в цілому.

Пріоритетними завданнями комунікаційної стратегії суду є: забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення його авторитету в суспільстві, а також престижу роботи в суді.

Контроль  і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.

Відповідальний за виконання – консультант суду по розгляду звернень громадян та взаємодії із засобами масової інформації.

 

1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Функції забезпечення комунікаційної діяльності суду  покладено відповідно до рішення зборів суддів від 24.07.2015 року № 31 на суддю – спікера Сенько Л.Ю., відповідно до наказу суду від 04.08.2015 року № 33 о/д та посадової інструкції на прес-секретаря Антала П.В.

Суд здійснює свою комунікаційну діяльність у двох напрямках – внутрішньому та зовнішньому.

Внутрішній напрямок -  включає в себе  роботу з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних та комунікативних навиків, підвищення комфортності для  відвідувачів і роботи працівників суду.

Зовнішній напрямок  – це прозоре інформування про роботу суду, налагодження співпраці між судом та ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади  та суспільством.

Зовнішня комунікація суду реалізується за допомогою таких засобів:

1. Здійснення постійного моніторингу висвітлення діяльності   Суду  в ЗМІ.

2  Оприлюднення інформації про заходи, які відбуваються в суді на офіційному веб-сайті, а також проведення роботи по його оновленню.  

3. Проведення таємного анкетування відвідувачів.

4. Аналіз надходження запитів про надання публічної інформації,  що надходять у письмовій формі  чи будь-якими  іншими засобами зв'язку ( поштою, факсом, електронною поштою);

5. В міру необхідності  забезпечення підготовки та  поширення матеріалів про діяльність Суду, надсилання у відповідні видання офіційних заяв, спростувань, роз'яснень у зв'язку із публікаціями про діяльність суду.

6. Аналіз телефонних дзвінків, які надходять до Суду.

7. Оновлення інформаційних стендів із зразками заяв, розрахункових рахунків Суду.

8. Встановлення графіку прийому громадян керівництвом суду.

9. Підвищення рівня  правової освіти населення шляхом інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків.

 

2. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення

Актуальним питанням діяльності  Суду  залишається забезпечення суддів і працівників апарату суду належними умовами праці  та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також громадян із обмеженими фізичними  можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до приміщень суду.

Площа та кількість залів судових засідань в Суді не  відповідають вимогам, що встановлені та затверджені Державною судовою адміністрацією України, тому затверджено графік погодинного використання суддями залів судових засідань.

Не сприяє  налагодженню постійного діалогу суду  з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду , а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду  і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки.

Актуальною проблемою постає використання методів, що визначають якість судових послуг через показники суб'єктивних оцінок судового розгляду особами, що є безпосередніми учасниками процесів.

 

3. Стан зв'язків суду з громадськістю

Важливою метою комунікаційної стратегії Суду є налагодження співпраці з місцевими газетами такими, як «Жмеринський меридіан»,   « Жмериська газета», «Наша газета». В перспективі передбачається ведення спеціальної рубрики суду в одному із місцевих ЗМІ, де б висвітлювалися  питання організації роботи суду, правової освіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо.

Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація «круглих столів» та конференцій за для обговорення найактуальніших проблем .

 

4. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду

Цільовою аудиторією комунікаційної діяльності Суду є:

внутрішні:

- професійні судді;

- працівники суду.

зовнішні:

  - громадяни: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту; громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);

- посадові особи органів виконавчої влади,

- посадові особи місцевих органів влади;

- правозахисні організації;

- працівники ЗМІ;

- студентство, учні;

 

5. Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями

Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою  аудиторією, необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

Найбільш численною та різноманітною є група громадян, отже, для неї краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

 

Канали зв'язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадян;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

 

Каналами комунікації зі ЗМІ має бути:

1) проведення семінарів, круглих столів, брифінгів, конференцій;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

4) організація інтерв'ю з керівництвом суду;

 

Каналами комунікації із  представниками суб'єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.

3) обмін інформацією шляхом  офіційного листування.

Обираючи засоби зв'язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризації роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

 

Канали зв'язків зі студентством, учнями:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) проведення «Днів відкритих дверей»;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей.

                                                                                                                  План

комунікаційних заходів Жмеринського міськрайонного  суду  Вінницької області

на 2016-2020 роки

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова  аудиторія на яку направлений захід

Орієнтована дата проведення

Очікуваний результат

Відповідальні особи

Примітка

1

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією  з професійних та ін. питань діяльності суду та судової системи загалом

судді та працівники суду

постійно

ефективна взаємодія всіх працівників суду при виконанні професійних обов'язків, вироблення спільних позиції з питань діяльності суду

Голова суду,

  суддя-спікер,

керівник апарату,

 

 

2

2.

Оновлення Інтернет сторінки суду

громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування

постійно

швидке, оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Прес-секретар, гол.спеціаліст з ІТ

 

3

 

3.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, правозахисні організації

в міру необхідності , у зв'язку із новими змінами в законодавстві

зменшення черг громадян до загальної  канцелярії суду для отримання інформації, швидкість та доступність отримання громадянами інформації

Керівник апарату, ст..секретар

 

4

 

4.

Організація виступів, інтерв'ю  керівництва суду, суддів з актуальних питань

 

громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи

за домовленістю

презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

Голова суду, Суддя-спікер, керівник апарату

 

5.5      5.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них

цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу

постійно

оперативне реагування  дозволяє уникнути недостовірності інформації, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду, передбачає можливість її спростування

Голова суду, Суддя-спікер, керівник апарату 

 

6

6.

Проведення «Днів відкритих дверей»

студенти, школярі

один раз на рік

надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду

Голова суду, суддя-спікер, судді,

керівник апарату, зст.керівника апарату

 

7

7.

Проведення опитування громадян-відвідувачів з питань, що стосуються  оцінки та ефективності діяльності суду

відвідувачі суду

один раз на рік

оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про

недоліки роботи з метою їх подальшого усунення

Голова суду, суддя-спікер, 

керівник апарату, зст.керівника апарату

 

8

8.

Проведення конференцій , круглих столів, виробничих нарад

судді, представники ЗМІ, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації

в міру необхідності

інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду

Голова суду, суддя-спікер, судді,

керівник апарату

 

9

9.

Проходження студентами вищих навчальних закладів України практики у суді

студенти  юридичних спеціальностей

на постійній основі

популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

Голова суду, суддя-спікер, судді,

керівник апарату

 

7. Оцінка та моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

 

 Основні результатами , які повинні бути досягнуті:

- наявність зворотного зв'язку з цільовими групами та громадськістю загалом;

- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;

- налагодження сталих зв’язків зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів . у роботі в суді.